AndroidHealthClinic

Hoe symmetrie opbouwen ?

The Back

Dutch Bodybuilder
Waardering
20
Vetpercentage
8%
Hey lui, de titel zegt het al 'hoe symmetrie opbouwen'.

Heb hierover nog niets duidelijks gevonden op DBB ivm hoe je dit presies aanpakt.
Dus daarom een topic hierover met vragen,hopelijk schema's en ervaringen.

Ik zit namelijk met mijn linkerlat die achterloopt op de rechter.
Met een latspread valt dit nog redelijk mee maar als ik mijn armen omhoog houd
zie je wel degelijk een verschil in dikte.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken qua training-verschil ?

Discuss ! :p

begin je normaal met rechts? db row? heb het zelfde probleem als jij ik kreeg het advies om met links te beginnen..

Als je een verschil hebt tussen een linker en rechter gedeelte, kan je het beste alternated werken (per arm of per been)
En het vergt jarenlange training.

Heb er ook iets last van, maar heb geen wedstrijd ambities meer dus train ik gewoon lekker verder.

maar per arm, been trainen is een goede optie. met rechts of links beginnen is gewoon BS natuurlijk.

• Topic Starter Topic Starter
Heb er ook iets last van, maar heb geen wedstrijd ambities meer dus train ik gewoon lekker verder.

maar per arm, been trainen is een goede optie. met rechts of links beginnen is gewoon BS natuurlijk.

Klinkt idd raar :D

Mij is verteld :
(1x spiergroep per week)
Week 1 : Beide spieren
Week 2 : Achterlopende spier

En dit zou verliezen van massa beperken en toch de andere kant meer ontwikkelen.

Klinkt idd raar :D

Mij is verteld :
(1x spiergroep per week)
Week 1 : Beide spieren
Week 2 : Achterlopende spier

En dit zou verliezen van massa beperken en toch de andere kant meer ontwikkelen.

Zou goed kunnen, D77 lijkt me ervaren genoeg en draait vol op wedstrijden.
anders kun je altijd proberen om ervaren begeleiders/trainers te contacteren.

idd alternated werkt beste.

ik had ook ergens gelezen dat je dan beste met je zwakke kant eerst kon beginnen en natuurlijk niet meer reps doen met de ene kant

• Topic Starter Topic Starter
idd alternated werkt beste.

ik had ook ergens gelezen dat je dan beste met je zwakke kant eerst kon beginnen en natuurlijk niet meer reps doen met de ene kant

begin je normaal met rechts? db row? heb het zelfde probleem als jij ik kreeg het advies om met links te beginnen..

Dus jij zegt dat als je 12 herhalingen met links doet en daarna 12 herhalingen
mer de rechterkant doet dat dit je achterstand kan inhalen ?:D

Jullie gymscienceboyz kunnen het zo gek niet bedenken :thumb:

normaal gezien zou ik met rechts beginnen daarmee bepaal ik het gewicht.. ik noem maar iets 30kg rechts gaat strict tot 10 reps en met links maar 7 of 8 reps, als ik nu begin met links en dan het gewicht bepaal bijvoorbeeld 26kg links en rechts strict dan steeds verhogen

Terug
Naar boven