XXL Nutrition

hoe te beginnen

Berndd

Novice
Waardering
0
hallo iedereen,

Sinds een tijd heb ik ervaren dat ik met de gewichtten die ik nu heb, dumbbells 30kg (http://www.helisports.nl/gewichten/Kroon-verstelbare-dumbbells-30-kg.html) niet erg ver kom. Heb het namelijk enige tijd, zo ongeveer een maand 3x een half uur per week gedaan. Ik ben 17 jaar, ongeveer 1.85 lang en weeg 95 Kilo. Ik probeer af te vallen en mijn spieren(arm/buik). op te bouwen. Ik heb bij mensen geinformeerd die toch enigsinds bekend zijn op dit gebied maar die konden mij nouwelijks tips geven. Nu zijn mijn vragen,
-zijn mijn gewichten zwaar genoeg/te zwaar voor mij.
-Kan ik afvallen door middel van krachttraining
-hoelang en hoevaak kan ik het beste trainen
-heb ik meer accesoires nodig of zijn dumbbells genoeg
-welke oefeningen kan ik het beste doen. Ik heb in andere topics een link gezien (http://www.exrx.net/Lists/Directory.html). Welke zou ik het besten kunnen doen?

Als jullie even tijd hebben en mij willen helpen zou ik dat zeer op prijs stellen

bvd

-Met enkel 30 kg dbs kom je niet ver
-Neen , je zal ook cardio moeten doen en letten op je voeding . Zeg maar uiterst strict gaan eten .
-een uurtje knallen is best oke per keer , zeg 3 a 4 keer per week
-ja je hebt een olympische stang nodig met een hoop schijven en indien mogelijk een squatrack
-moet je even zien als je je squatrack hebt gekocht :)

Ik sluit me volledig aan bij Phenochef.

Welke oefenigen: als je doel is afvallen, dan cardio.
Als je kracht doet kan je best een full body schema nemen om mee te beginnen. Wat inhoud dat je elke spiergroep minstens eenmaal aanpakt.

ik ben het niet echt met je eens phenochef.. je kunt degelijk met die dumbbells wat berijken.. je hoeft niet persee met zware gewichten te gaan klote.. als je lichte gewichte pakt en een goede beweging en rustige beweging maakt komt het ook goed..en voor af te vallen meot je redelijk veel herhalingen doen.. maar idd je zult altijd erbij moeten cardioën en op een goede verantwoordelijke manier eten en oefeningen meot je eens op www.bodybuilding.com kijken en dan iets naar onder scrollen en staat daar in het midden: 300+ exercies video's en daar kun je kijke met behulp van ene video welke oefeningen je allemaal kunt doen met je dumbbells.. je kunt bijne elke spier er mee traine..

ik ben het niet echt met je eens phenochef.. je kunt degelijk met die dumbbells wat berijken.. je hoeft niet persee met zware gewichten te gaan klote.. als je lichte gewichte pakt en een goede beweging en rustige beweging maakt komt het ook goed..en voor af te vallen meot je redelijk veel herhalingen doen.. maar idd je zult altijd erbij moeten cardioën en op een goede verantwoordelijke manier eten en oefeningen meot je eens op www.bodybuilding.com kijken en dan iets naar onder scrollen en staat daar in het midden: 300+ exercies video's en daar kun je kijke met behulp van ene video welke oefeningen je allemaal kunt doen met je dumbbells.. je kunt bijne elke spier er mee traine..

Je kan iig een aantal oefeningen doen . Maar voor de meeste echte compounds ben je na twee trainingen uitgekeken op 30kg hoor . Denk aan squats , deadlifts , rows , presses ..

Je kan iig een aantal oefeningen doen . Maar voor de meeste echte compounds ben je na twee trainingen uitgekeken op 30kg hoor . Denk aan squats , deadlifts , rows , presses ..

Het duurt echt wel een tijd voor je dumbbell bench press enzo met 30kg per hand kan.

edit: Oh het is 15kg per arm. Tja dat is niet zo heel veel...

het gaat niet om het gewicht dat je tilt maar om de bewiging die je uitvoert.. als die goed uitvoert met een lichter gewicht is net zo goed als een zwaar gewicht en minder goed de oefening doen;)

het gaat niet om het gewicht dat je tilt maar om de bewiging die je uitvoert.. als die goed uitvoert met een lichter gewicht is net zo goed als een zwaar gewicht en minder goed de oefening doen;)

:thumbs: helemaal mee eens, gaat niet om het gewicht, maar hoe je de oefening uitvoert.
Staar je noet blind op het gewicht dat komt later wel.

Terug
Naar boven