Fitness Seller

Hoe verlaag ik mijn vetpercentage? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Een diëtist gaat jou niet op magische wijze een paar kilo lichter maken.. Alles wat je moet doen (en wat de diëtist ook zal zeggen) is hier gezegd maar volgens mij mis je het doorzettingsvermogen en zoek je een makkelijkere manier, die niet bestaat.


De kcal die erin gaan moeten lager zijn dan de kcal die eruit gaan. That's it. Geen andere manier jammer genoeg :').

Ik vind het een rare reactie, zoals je misschien hebt gelezen ben ik al 15 kilo afgevallen dus aan doorzettingvermogen ligt het niet. Ik ben voor mijn lengte en vetpercentage al behoorlijk atletisch. Ik begrijp dat iedereen wil vertellen dat ik minder kcal moet gaan eten maar als ik overal lees dat ik rust al 1600 kcal verbrand en er 1700 eet dan geloof ik niet dat het gezond is om nog lager te gaan zitten. Ik ga voorlopig de cheatday eruit laten om zo te kijken naar het resultaat. Ik wil graag fit zijn maar ik hoef niet droog getraind te zijn. We hebben het immers over 4 kilo.. en niet over zwaar overgewicht. Als je al 3 jaar super streng bent dan is het ook niet raar dat je op zoek bent naar een balans tussen gezond en ongezond. Ik ga mijzelf weer meer focussen op interval trainingen en iets meer cardio omdat ik weet dat mijn lichaam daar goed op reageert.
 
Maar je eet (gemiddeld) meer dan 1700 kcal door die cheat zaterdag.
 
Ik geef op :'). Alles is gezegd geweest.
 
Maar je eet (gemiddeld) meer dan 1700 kcal door die cheat zaterdag.

Ja dat begrijp ik daarom zeg ik ook dat ik die er voorlopig uit laat om te kijken naar het resultaat dus dan word het 7 dagen 1700 kcal
 
Ik begrijp dat iedereen wil vertellen dat ik minder kcal moet gaan eten maar als ik overal lees dat ik rust al 1600 kcal verbrand en er 1700 eet dan geloof ik niet dat het gezond is om nog lager te gaan zitten.

Volgens verschillende berekeningen zou ik op 82kg met dezelfde lengte als jij tussen de 2900-3000 calorieën nodig hebben.
Weet je hoe laag ik zat toen ik aan het afvallen was? Ik zat op 2000 calorieën en ik verloor nog geen 0.5kg per week. Terwijl ik gemiddeld 10 uur per week in de sportschool zat.
Omdat in de praktijk mijn onderhoud gewoon ~500 calorieën minder was dan de calculator via internet aan gaf.

Je geeft nu toch ook zelf aan dat je met gemiddeld ~1800 per dag niet afvalt.
Hoe kun je dan geloven wat je leest m.b.t. 1600 kcal verbranden in rust? Die 200 die je meer eet die verbrand je echt wel met alle activiteiten op een dag.
Het bewijs ligt recht voor je neus.

Meer cardio is ook zeker een optie. Dat i.c.m. het schrappen van de caloriebommen op zaterdag.


Overigens geloof ik best dat je je best doet in de sportschool hoor.
Maar er zitten gasten op dit forum die meer dan 10 uur per week in de sportschool zitten (inclusief ik zelf) en zichzelf compleet uithongeren op misschien nog wel minder kcals dan jij.
Om maar even aan te tonen wat afzien nou echt is ;)
Het kan altijd erger.
 
Volgens verschillende berekeningen zou ik op 82kg met dezelfde lengte als jij tussen de 2900-3000 calorieën nodig hebben.
Weet je hoe laag ik zat toen ik aan het afvallen was? Ik zat op 2000 calorieën en ik verloor nog geen 0.5kg per week. Terwijl ik gemiddeld 10 uur per week in de sportschool zat.
Omdat in de praktijk mijn onderhoud gewoon ~500 calorieën minder was dan de calculator via internet aan gaf.

Je geeft nu toch ook zelf aan dat je met gemiddeld ~1800 per dag niet afvalt.
Hoe kun je dan geloven wat je leest m.b.t. 1600 kcal verbranden in rust? Die 200 die je meer eet die verbrand je echt wel met alle activiteiten op een dag.
Het bewijs ligt recht voor je neus.

Meer cardio is ook zeker een optie. Dat i.c.m. het schrappen van de caloriebommen op zaterdag.


Overigens geloof ik best dat je je best doet in de sportschool hoor.
Maar er zitten gasten op dit forum die meer dan 10 uur per week in de sportschool zitten (inclusief ik zelf) en zichzelf compleet uithongeren op misschien nog wel minder kcals dan jij.
Om maar even aan te tonen wat afzien nou echt is ;)
Het kan altijd erger.

Ik begrijp wat je bedoelt en ik ben ook echt wel bereid om nog minder kcal te gaan nemen als het weghalen van de cheatday niet werkt maar dat is wat ik voorlopig eerst wil proberen voordat ik mijn levenswijze nog verder omgooi en het niet volhoud. Ik weet niet of ik niet afval met de 1700 kcal die ik nu tot mij neem omdat ik altijd een cheatday heb op zaterdag. Het is mij nu wel duidelijk dat dit momenteel dus niet gaat en daar zal ik nog een balans in moeten vinden. Ik vind het bizar knap dat jij en de rest 10 uur in de sportschool bezig bent want ik doe het niet na.
 
Ik begrijp wat je bedoelt en ik ben ook echt wel bereid om nog minder kcal te gaan nemen als het weghalen van de cheatday niet werkt maar dat is wat ik voorlopig eerst wil proberen voordat ik mijn levenswijze nog verder omgooi en het niet volhoud. Ik weet niet of ik niet afval met de 1700 kcal die ik nu tot mij neem omdat ik altijd een cheatday heb op zaterdag. Het is mij nu wel duidelijk dat dit momenteel dus niet gaat en daar zal ik nog een balans in moeten vinden. Ik vind het bizar knap dat jij en de rest 10 uur in de sportschool bezig bent want ik doe het niet na.

Duidelijk.
Ik hoop dat je die balans weet te vinden en je doelen weet te behalen.

Een tip die ik je nog graag wil meegeven: mocht het afvallen nou lukken en je loopt 'vast' na enkele weken (je caloriebehoefte daalt naarmate je lichter wordt), verlaag de kcal dan in kleine stapjes. Of verhoog de cardio, dat kan ook.
Mocht je ervoor kiezen om de calorieën te verlagen dan zou ik het verlagen met 100 tot 200 kcal.

Succes!
 
Dankjewel voor de tips, ik zal het gaan proberen!
 
Cheatday gaat wel e, maar hou ook eens bij hoeveel kcal je die dag opeet. Tel dat bij de week op en maak dan het rekensommetje wat je gemiddelde per week is en indien je niet afvalt verlaag dan dat gemiddelde (of verhoog je gebruik zoals met cardio) tot dat wel gebeurt... Je hoeft niet naar 1 dag te kijken maar beter naar een langere periode zoals een week.
 
G
Cheatday gaat wel e, maar hou ook eens bij hoeveel kcal je die dag opeet. Tel dat bij de week op en maak dan het rekensommetje wat je gemiddelde per week is en indien je niet afvalt verlaag dan dat gemiddelde (of verhoog je gebruik zoals met cardio) tot dat wel gebeurt... Je hoeft niet naar 1 dag te kijken maar beter naar een langere periode zoals een week.
Goed idee, ik ga het deze week uitproberen!
 
- Sowieso lees ik gelijk al dat je veel te veel let op het getalletje op de weegschaal. Als je aan krachttraining doet zegt een weegschaal bar weinig (spieropbouw, spierafbraak, vetverlies, vetopbouw, vocht, maaginhoud, darminhoud). Als je maandelijks je vetpercentage laat meten dan heb je een veel beter idee wat de veranderingen zijn in jouw lichaam.

- Vervang je cheatdag door een cheatmeal.

- Het uitblijven van resultaat staat direct gelinkt aan hoeveel energie jij in je doelen stopt. Ik bedoel hiermee je training, voeding en ook je algemene kennis over deze twee zaken. Je zult dingen moet opgeven. That's life :)
 
Ja dat begrijp ik daarom zeg ik ook dat ik die er voorlopig uit laat om te kijken naar het resultaat dus dan word het 7 dagen 1700 kcal

Dus ga je minder eten.
 
Back
Naar boven