Vissertje1980
Ripped Bodybuilder
- Waardering
- 5.294
- Lengte
- 1m63
- Massa
- 67kg
- Vetpercentage
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
A oké, gelukkig. Schrok er namelijk al een beetje van ;-) 78 Kg is een stuk gezonder :-)
Ik begrijp het, nu heb ik het onderhoud berekend waarbij ik met cutten uitkom op 2200 en bij verbranding in rust al 1600. Dan zit ik met mijn onderhoud van 1815 toch wel goed?
Zou je kunnen kijken of het met mijn huidige gewicht ook klopt? Ik heb zelf ook al zo veel berekend en ik word er een beetje wanhopig van. Vooral omdat alles geef in de sportschool maar niet het resultaat behaal..
Doordeweeks weeg ik alles netjes af. Zaterdag dus niet. Meestal begin ik gewoon met brood met filet americain en rookvlees. Smiddags heb ik wat chocola gegeten ik denk een reepje. Op de markt een klein bakje kibbeling en savonds lasagna. Savonds chips en een stukje kaas. Veel water gedronken en sochtends kracht gedaan van een uur en een kwartier, de middag 3 uur gelopen in leiden.
Afhankelijk van hoeveel chips en kaas je eet kan je op zo’n zaterdag ruim over de 2500kcal heen gaan.
Zou je kunnen kijken of het met mijn huidige gewicht ook klopt? Ik heb zelf ook al zo veel berekend en ik word er een beetje wanhopig van. Vooral omdat alles geef in de sportschool maar niet het resultaat behaal..
Met 78 Kg kom ik ook rond de 1600 Kcal in rust uit, dus dat klopt wel.
Maar zoals al door velen is gezegd lijkt het er op dat er ongemerkt toch meer calorieën in gaan dan de bedoeling is.
Ik zou me toch wat minder gaan focussen op de zaterdag en de lekkernijen een poosje los gaan laten. Ik heb ook vele jaren die fout gemaakt en heb er achteraf erg veel spijt van. Vorig jaar maart stond ik voor de zoveelste keer op de weegschaal en spiegel en was er echt helemaal schijt zat van. Heb het roer helemaal omgegooid en ben begonnen met Spinning. Sinds de zomer ben ik overgegaan op 3 keer per week full body fitness en ben nu sinds 2 week bezig met het stronglifts 5X5 programma.
Ben sinds maart ook gestopt met regelmatig chips worst en kaas te eten evenals andere ongezonde dingen. In het begin was het even wennen en vond ik het helemaal niet leuk maar toen na 2 maand de eerste kilo's er vanaf waren raakte ik gemotiveerd en wil tegenwoordig niet anders meer.
Eten mijn vriendin en ik dan nooit meer wat lekkers?? Tuurlijk wel, maar niet heel vaak. We plannen 1 keer per 1 á 1.5 maand een gezellige avond en slaan dan het avond eten over. I.p.v. het avond eten maken we lekkere tapas en gaan daarvan genieten tijdens de film. Bevalt ons echt super.
Dan is het toch verstandiger om de zaterdag om te gooien? Ik vind persoonlijk 1700 kcal niet veel op een normale dag zeker met de behorende activiteit niet. Ik weet uit ervaring dat als ik minder ga eten ik de hele dag honger heb en eng word. Als ik dan eens begin met een zaterdag rond de 2000 kcal te eten en dan te kijken of ik af val? Ik ben in ieder geval al wijzer geworden hoe het zit met de week kcal, misschien moet ik nu gaan kijken wat het beste werkt.
Ik vind het ook vreemd dat je met 1700 á 1800 Kcal per dag gemiddeld niet afvalt. Als 1600 al je rust behoefte is kan het haast niet anders dan je met 1700 á 1800 moet afvallen... Maar vanachter een scherm en toetsenbord is het moeilijk om de echte oorzaak te achterhalen.
Ik hecht veel waarde aan een gezellig avondje uit eten of een filmavondje maar door mezelf alles te verbieden op doordeweekse dagen slaat het door op een zaterdag..

Bedankt voor alles tips maar ik denk dat ik toch naar een sportdietiste ga om te kijken wat het beste is om te doen. Voorlopig laat ik de zaterdag voor even wat het is en probeer ik constante calorien te eten. De hele week honger is het me daardoor niet waard dan maar strenger in het weekend.
Nogmaals: dat zet geen zoden aan de dijk. En een dietist is weggegooid geld. Ook die gaat je vertellen dat je minder kcal moet eten. Ik snap dat dat niet is wat je wil horen, maar dat is helaas wel hoe het werkt.

Een diëtist gaat jou niet op magische wijze een paar kilo lichter maken.. Alles wat je moet doen (en wat de diëtist ook zal zeggen) is hier gezegd maar volgens mij mis je het doorzettingsvermogen en zoek je een makkelijkere manier, die niet bestaat.Bedankt voor alles tips maar ik denk dat ik toch naar een sportdietiste ga om te kijken wat het beste is om te doen. Voorlopig laat ik de zaterdag voor even wat het is en probeer ik constante calorien te eten. De hele week honger is het me daardoor niet waard dan maar strenger in het weekend.