MuscleMeat

hoe verwerk je eiwitshakes in je dieet?

viktork

Novice
Waardering
0
Lengte
1m90
Massa
76kg
Vetpercentage
8%
Ik heb sinds kort proteine shakes en ik vroeg me af wanneer op de dag ik deze het best kan nemen
sochtends, savonds...?

thanks

Maakt in principe niets uit, het gaat om de totale voedingswaardes in je schema.
Wil je het (enigzins) in je voordeel laten werken met het herstel van de spieren neem het dan voor of na je training.

Edit: wanneer je trouwens even de zoekfunctie had gebruikt had je 143920 topics hierover gevonden.

Eventueel ook 's ochtends bij je ontbijt om je havermout of Brinta wat smaak te geven, maar het gaat inderdaad om je totale inname zoals hierboven gezegd.

• Topic Starter Topic Starter
oke, dan ga ik dat eens optellen

maar ik las ook over verschil in langzame en snelle eiwitten?
en dat shakes snelle eiwitten zijn of iets in de trant

daar heb je een punt ;)

alleen ik was net aan t zoeken en vond wel iets interessants:

WAAROM ALTIJD DIRECT NA DE TRAINING KOOLHYDRATEN EN EIWITTEN NEMEN EN NIET LATER:
A) Hormoonrespons op training belangrijk voor spiergroei.
B) Proteine synthese en afbraak is veel groter na training.
C) Grotere insuline gevoeligheid.
D) Effect aminozuren op proteine synthese is groter.

ik weet niet of dit uiteindelijk heel veel uitmaakt, maar t klinkt wel interessant :-)

daar heb je een punt ;)

WAAROM ALTIJD DIRECT NA DE TRAINING KOOLHYDRATEN EN EIWITTEN NEMEN EN NIET LATER:

ik weet niet of dit uiteindelijk heel veel uitmaakt, maar t klinkt wel interessant :-)

Het is verstandig om direct na de training dit te doen MIST je voor je training niks neemt.
Neem je het voor je training (circa 20gr carbs en 20 gr eiwitten) dan hoef je tot 3/4 uur na die inname geen voedsel te nemen, want 3/4 uur lang blijft je lichaam voorzien.

daar heb je een punt ;)

Yep. Gewoon je shake thuis klaarmaken, in je tas doen, en na 't trainen niet eerst even lekker gaan babbelen of wachten tot je trainingsmaat klaar is, gelijk naar je locker lopen en dat ding achterover tikken. Je kan voor de suiker evt dextrose (druivensuiker) kopen, dit staat bij de Zonnatura producten. Voor de vetten zou je evt een lepel pindakaas in je shake kunnen doen :).

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 19:28 ----------

Het is verstandig om direct na de training dit te doen MIST je voor je training niks neemt.
Neem je het voor je training (circa 20gr carbs en 20 gr eiwitten) dan hoef je tot 3/4 uur na die inname geen voedsel te nemen, want 3/4 uur lang blijft je lichaam voorzien.

Weetniet hoeveel hiervan waar is, maar ik voel me toch echt fijner en weetzeker dat mn lichaam genoeg heeft als 't ik na mn training gelijk inneem, ongeacht hoe en wat ik vóór mn training ingenomen heb.

Yep. Gewoon je shake thuis klaarmaken, in je tas doen, en na 't trainen niet eerst even lekker gaan babbelen of wachten tot je trainingsmaat klaar is, gelijk naar je locker lopen en dat ding achterover tikken. Je kan voor de suiker evt dextrose (druivensuiker) kopen, dit staat bij de Zonnatura producten. Voor de vetten zou je evt een lepel pindakaas in je shake kunnen doen :).

Ik weet niet hoeveel het bij zonnatura kost, maar al je bij B&F kijkt kost een zak dextrose pure (waar je 50 shakes van kan maken als je 20gr gebruikt) maar 2,90 :p

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 19:31 ----------

---------- Post toegevoegd 10 October 2013 om 19:28 ----------

Weetniet hoeveel hiervan waar is, maar ik voel me toch echt fijner en weetzeker dat mn lichaam genoeg heeft als 't ik na mn training gelijk inneem, ongeacht hoe en wat ik vóór mn training ingenomen heb.

Ik kan helaas even geen bron geven (die site ligt eruit) maar het staat op de site van Victor Mooren. Eiwitsynthese blijft 3/4 uur actief.
Als je per se iets na je training wilt voor je spieren dus, zou je dus beter niks van tevoren nemen (behalve eventueel cafeine oid)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoeveel het bij zonnatura kost, maar al je bij B&F kijkt kost een zak dextrose pure (waar je 50 shakes van kan maken als je 20gr gebruikt) maar 2,90 :p

Ik kan helaas even geen bron geven (die site ligt eruit) maar het staat op de site van Victor Mooren. Eiwitsynthese blijft 3/4 uur actief.
Als je per se iets na je training wilt voor je spieren dus, zou je dus beter niks van tevoren nemen (behalve eventueel cafeine oid)

Oke goeie tip. Morgen amar even kopen dan!
en van de pindakaas hoorde ik al mensen over, ga ik ook doen thanks ;)

hieruit haal ik dus het beste naderhand direct, en niet vooraf shake

Of je erna of ervoor wilt is echt even aftasten.
Ik deed het altijd daarna, alleen merkte ik dat ik tijdens en net na de training me toch heel slap voelde.
Nu neem ik het ervoor (en dan dus een tijd daarna niets) en ik voel me zelf beter tijdens te training.

Je moet het dus uitproberen wat voor jouzelf beter werk.

wat

Wat

Je kan ze over de hele dag nemen.
Persoonlijk neem ik ze s'morgens en juist na de training (tot ik thuis kan eten).
Je kan ze in principe over de hele dag nemen, maar persoonlijk vindt ik dit het effectiefste.

Groetjes.

Yep!

Gewoon thuis goed eten, naar de sportschool toe en daarna je shake.

Terug
Naar boven