AndroidHealthClinic

hoe zit het met je schouders??

jama92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
85kg
hey allemaal ik heb een vraagje ik train nu ongeveer een half jaar en na elke training heb ik wel spierpijn bij de spiergroep die ik getraind heb dan weet ik ook dat ik goed getraind heb maar ik heb nog nooit echt spierpijn gehad bij mijn schouders terwijl ik ze toch best hard train ik krijg alleen maar spierpijn bij mijn trapezius is dit normaal of :S ??

Hmmm... nee, klinkt niet "normaal", gezien je bij de andere spiergroepen wel spierpijn voelt. Welke oefeningen doe je voor je schouders? En let je wel op dat je ze met de goede vorm doet?

• Topic Starter Topic Starter
ik train mijn schouders echt met een gewicht waarmee ik max 10 tot 12 herhalingen kan maken en met een goede uitvoering ik snap het niet echt :S vind het een beetje vervelend want dan lijkt het de volgende dag net alsof ik niet getraind heb:P

ik train mijn schouders echt met een gewicht waarmee ik max 10 tot 12 herhalingen kan maken en met een goede uitvoering ik snap het niet echt :S vind het een beetje vervelend want dan lijkt het de volgende dag net alsof ik niet getraind heb:P

Ok, maar welke oefeningen doe je?

We kunnen je beter helpen als je post welke oefeningen je nu precies doet en hoeveel...

Edit: Poison was me voor.

schouder drukken met machine 4 sets
zijwaarts heffen 4 sets
upright rows 4 sets
voorovergebogen zijwaarts heffen 4 sets

Waarom zou je dan spierpijn willen?
Het is al 1000x gezegd geweest dat spierpijn geen indicator voor groei is.

Hmmm... nee, klinkt niet "normaal", gezien je bij de andere spiergroepen wel spierpijn voelt. Welke oefeningen doe je voor je schouders? En let je wel op dat je ze met de goede vorm doet?
Spierpijn hoeft toch helemaal geen indicatie te zijn voor groei. Ik heb zelf ook nooit spierpijn in mijn delts terwijl ze juist een van mijn betere spiergroepen zijn.

Spierpijn zegt geen ****.
Ik heb nog nooit spierpijn gehad in mijn quads, maar ik kan absoluut niet zeggen dat die spiergroep bij mij achterloopt.

Maar, je schema laten checken kan nooit kwaad.

Vervang de machine door een Military Press. Drie sets van 12 herhalingen of 4 van 6-8 zouden genoeg moeten zijn. De andere oefeningen klinken Ok.

Bij alle oefeningen moet je er heel goed op gaan letten dat je je schouders laag houdt. Dat je spierpijn in je trapezius krijgt doet vermoeden dat je traint met je schouders in je oren ;)

De Lateral Raises zijn moeilijk en 90% van de mensen die ik ze heb zien doen, doet ze verkeerd, met teveel gewicht, de armen gebogen in een te kleine hoek, en teveel "schwung". Houd je ellebogen licht gebogen in dezelfde hoek gedurende de hele oefening, en let erop dat je niet teveel "aanloop" neemt en dat je de dumbbells echt vanuit je delts optilt.

Vervang de machine door een Military Press. Drie sets van 12 herhalingen of 4 van 6-8 zouden genoeg moeten zijn. De andere oefeningen klinken Ok.

ik zou graag millitairy presses willen doen maar mijn sportschool heeft helaas niet zo'n bank ik kan het wel doen in de smith machine is dat beter?

Spierpijn zegt geen ****? Hmm, lijkt me wel dat je de getrainde spiergroep de dag(en) daarna gevoelig "moet" zijn..

Spierpijn hoeft toch helemaal geen indicatie te zijn voor groei. Ik heb zelf ook nooit spierpijn in mijn delts terwijl ze juist een van mijn betere spiergroepen zijn.
wat peanut zegt.

heb zelf echt nooit spierpijn in me schouders...!
wel dat ze vermoeid aanvoelen de volgende dag...

spierpijn heb ik verder eigenlijk in alles wel gehad, behalve in schouders!

zolang jij je oefeningen gewoon goed en beheerst uitvoert is er weinig aan de hand!

als je t echt wil, kan je bv proberen om de volgorde te veranderen van je oefeningen!
wil ook wel eens helpen...

Hij heeft spierpijn in z'n traps als hij schouders heeft getraind. Mij zegt dat wel wat. En ja, ik heb ook gezien dat hij 4 sets upright rows doet in dezelfde training.

Hij heeft spierpijn in z'n traps als hij schouders heeft getraind. Mij zegt dat wel wat. En ja, ik heb ook gezien dat hij 4 sets upright rows doet in dezelfde training.

Jep, in dat geval doet ie iets fout, waarschijnlijk uitvoering :).

Is wel normaal hoor, krijg zelf ook nooit spierpijn in me schouders.

Terug
Naar boven