Fitness Seller

Hoeveel bankdrukt Ed van Amsterdam

• Topic Starter Topic Starter
Dat van die jap is toch geen raw zekers, of ik heb echt wat gemist.

Ik heb het idee dat hier wat cijfers door elkaar gehaald worden qua raw en geared.

In mijn gedachte is de 715 lbs van Mendelson nogsteeds het WR?

Ik kan me ook geen raw 730 lbs van Kennely voorstellen, geared zit die rakker wel aan de 1075 lbs.

Ik ga dat eens uitzoeken. Er zijn wereldrecordlijsten van de internationale powerliftingbond. Daar heb ik dat van. En die zijn raw dacht ik toch.

Daisuke Midote drukt idd 360kg maar wel een achterlijk korte herhaling

Geared is Gene Rychlak volgens mij nog steeds de koning met iets van 455KG op de bench..
Scot Mendelson zonder gear de topper als die info klopt..

Tijdens de Ramadan is Ultimate Fitness Amsterdam (ed zijn eigen sportschool), van maandag tot en met vrijdag, geopend tot 00:00.
Ed is zelf christen en geeft de moslims nog ff een extra kussentje zodat ze zich lekker voelen in nederland???

Dat van die jap is toch geen raw zekers, of ik heb echt wat gemist.

Ik heb het idee dat hier wat cijfers door elkaar gehaald worden qua raw en geared.

In mijn gedachte is de 715 lbs van Mendelson nogsteeds het WR?

Ik kan me ook geen raw 730 lbs van Kennely voorstellen, geared zit die rakker wel aan de 1075 lbs.

Je hebt gelijk Chunky. Die 353,5 van die Japanner is niet raw. Het wereldrecord raw is inderdaad 715 lbs ofwel 324 kg van Scott Mendelson. Dat stond in de bench hall of fame en die lijst is volgens mij accuraat en up to date.

Bankdrukken is voor homo's! ;)

Wat boeit dat wat iemand kan banken, tenzij je PL of specifiek bankdrukwedstrijden doet.
Vragen ze mij ook altijd.
"Wat kun je bankdrukken?"
- Zeg ik "Bijna 100kg!"
Meestal is de reactie...."Wow......veel hoor!"
-....sjeesus fl**ker toch op man....haha.

Bankdrukken is zo'n beperkte en specifieke beweging dat het nagenoeg niets zegt over je werkelijke lichamelijke kracht.
Natuurlijk is het lekker om een setje met 200kg te pakken en al die jaloerse blikken....smullen maar.....tjah, ego? :cool: Maar feitelijk doet het heel weinig voor je.

Ik denk dat een doorgewinterde atleet als Ed van Amsterdam dat ook begrijpt en daarom ook geen zin heeft om al zijn energie te gaan steken om ver boven de 200 te kunnen banken.

Trouwens bij veel US BB-ers zijn de stats nogal overdreven........ :rolleyes:

Het WR met gear is op dit moment 489 kg van Ryan Kennelly. Hij heeft 486, 488 en 489 kg gedrukt. Die 488 kg op een charity event. Die 489 kg (november 2008) staat mogelijk nog niet in Wikipedia.

Met gear is het record inderdaad 489 kg. Maar ik houd niet van gear. Naar mijn mening is dat onzin. Het gaat om het raw.

Een riem en het intapen van de knieen beschouw ik niet als gear. Het is ondersteunend maar ik vind dat toch anders.

Samengevat

WR bankdruk raw: Scott Mendelson: 324 kg
WR bankdruk gear: Ryan Kennelly: 489 kg

Het echte WR is die 324 kg van Scott Mendelson naar mijn mening.

---------- Toegevoegd om 19:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:23 ----------

Bankdrukken is voor homo's! ;)

Wat boeit dat wat iemand kan banken, tenzij je PL of specifiek bankdrukwedstrijden doet.
Vragen ze mij ook altijd.
"Wat kun je bankdrukken?"
- Zeg ik "Bijna 100kg!"
Meestal is de reactie...."Wow......veel hoor!"
-....sjeesus fl**ker toch op man....haha.

Wat maak jij je druk zeg.

Maar ik denk dat Scott Mendelson zal falen op 489 met gear, dus wie is er dan sterker?

Daisuke Midote.

Dat is hobby. Ik ben een man van de feiten en statistieken. Waarom vindt men het zo interessant dat Usain Bolt 9,58 rent op de 100 m.

Die Ed is toch de beste Nederlandse bodybuilder en zeer massief. Ik vraag mij dan toch af wat zo iemand kan wegdrukken.

---------- Toegevoegd om 14:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:27 ----------

Nee dat wordt niet mijn volgende vraag.

Mijn volgende vraag is wat is zijn squat. En zijn dead lift. Dat noemen ze powerlifting.

Wat Ed curlt interesseert me niet echt.

Ik vind winklaar een veel mooier fysiek hebben.

Als er 1 zich druk maakt ben jij dat.

Nee. Hij begon recalcitrant te doen. En ja dan krijg je dat terug. Zo werkt dat. Het draait om respect. Dat weet jij ook.

Dit is een bodybuilding forum voor mensen met interesse in bodybuilding/krachtsport/powerlifting. Mensen lezen en posten niet voor niks. Als het je niet interesseert dan lees je toch een andere post.

Nee. Hij begon recalcitrant te doen. En ja dan krijg je dat terug. Zo werkt dat. Het draait om respect. Dat weet jij ook.

Dit is een bodybuilding forum voor mensen met interesse in bodybuilding/krachtsport/powerlifting. Mensen lezen en posten niet voor niks. Als het je niet interesseert dan lees je toch een andere post.

fl**ker op man!Met je statistieken!
Mike Diesel bencht reps op 200,dus hij heeft sowieso gelijk!

ot: ik las een paar jaar terug in de flex een artikel over edje dat hij een pr had op 250kg, met een blessure erbij.

Duurt niet lang meer voordat roelly die plek inneemt.

Typisch PL antwoord. En niks ten nadele van Mike, zeker niet. Maar op deze manier redeneren is idioot, sorry.

Ben uiteraard ook niet serieus!Al heerst er wel zo'n mentaliteit in het PL hok.
Moet wel zeggen dat ik de hype rond benchpresses niet zo goed begrijp!
Er is nog nooit iemand die zelf niet sport naar me toe gekomen om te vragen wat ik Squat/Deadlift,het gaat altijd om de bench.

Terug
Naar boven