MuscleMeat

Hoeveel bankdrukt Ed van Amsterdam

1x per jaar maar 1 rep max is toch heeeel weinig hoor!

Ik doe dat 1 keer per week... toch voor bankdrukken - deadliften.

Who gives a shit wat hun bankdrukken... het zijn geen powerlifters...

magnus ver magnusson pr was raw 250kg en 275kg met shirt.
zn squat was 400kg,en deadlift 375kg
staat op wikipedia,staan wel wat meer stats op van strongman,powerlifters en bb.

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

Dan zeg maar tegen Ed dat ik vele sportlijsten heb. En dat ik nu de bankdruklijst aan het maken ben. Ik wil graag inschatten hoe een bodybuilder van 120 kg wedstrijdgewicht het in die lijst doet.

In die lijst staan powerlifters, strong men, bodybuilders, zwaargewicht heavyweight boksers en anderen.

Als hij 250 kg drukt dan is dat net zoveel als Vermagnusson (130 kg). Die is wel relatief niet zo sterk en zeker niet in de bankdruk. Maar daar sta ik dan wel van te kijken. Dat zou betekenen dat een bodybuilder toch behoorlijk goed kan zijn in het powerliften.
zou dat lijstje wel eens willen zien;)post dat dan maar even als je wilt.
doe je dat ook van sq en dl?want dat is toch absolute kracht vind ik,geen bench.

250kg geloof ik niet. Geen getuigen of filmpjes = overdrijven bij veel bodybuilders. Zal wel iets te maken hebben met er heel sterk uitzien.

durf ik niet te zeggen, aangezien ed normaal heel open is of lijkt te zijn over bb int algemeen en zie hem niet direct er 100kg of weet ik t er boven op tellen.

maar wie weet.

Niks mis mee voor een bodybuilder om ook op kracht te trainen en eens vaker onder de 5 reps te gaan voor de basisoefeningen.

Zo bouw je meer kracht en kun je later ook zwaardere gewichten gebruiken voor 8 a 10 reps.

Wat ik wel enigzins belachelijk vind aan dat geared benchen is dat ze meer kg's pakken dan het WR deadlift geared. Vind ik toch vreemd. Kijk ook hoeveel ze uit een pak halen, zo'n 150kg extra. Dat haal je met een deadliftpakje niet.

Maargoed, ieder zn ding.

Niks mis mee voor een bodybuilder om ook op kracht te trainen en eens vaker onder de 5 reps te gaan voor de basisoefeningen.

Zo bouw je meer kracht en kun je later ook zwaardere gewichten gebruiken voor 8 a 10 reps.

Wat ik wel enigzins belachelijk vind aan dat geared benchen is dat ze meer kg's pakken dan het WR deadlift geared. Vind ik toch vreemd. Kijk ook hoeveel ze uit een pak halen, zo'n 150kg extra. Dat haal je met een deadliftpakje niet.

Maargoed, ieder zn ding.
volledig mee eens!
vraag me trouwens af ,waarom ze dat uitgevonden hebben,pure merchandisme

wat doet zoon pak precies dan dat je zoveel meer kan drukken?

Wat Arnold zegt is niet per se de waarheid. Maar ik kan er wel inkomen. Dat je het bodybuildingprogramma combineert met powerliften en of 3-4 reps bankdrukken/squat/dead lift.

Ik wil geen powerlifter worden. Al wil ik de 1 rep max wel inbouwen. Dat ik bijv. 1 keer per jaar voor de 1 rep max ga.

Maar ik reageer als ectomorf het beste op de HIT principe van Yates/Mentzer. De basis (barbell) oefeningen zwaar en kort/intens trainen. Daarbij gaand tot reps van 8, 6 en 4.

Volgens mij heb ik als ecto het meeste baat bij HIT en strong man oefeningen. Auto duwen, stenen tillen en met zware balken lopen etc.

Klopt. HIT is een geweldige methode voor hardgainers. Het probleem voor hardgainers is hun van nature hoge verbranding. Die zal door vele volumineuze workouts alleen maar hoger worden en dan wordt het nog moeilijker om massa aan te zetten.

Ik ben eigenlijk een bodybuilder met powerliftachtige elementen. Ik wil gespierder, massiever en sterker worden. Ik wil mijn basisgewicht verhogen en mijn frame/bottenstelsel versterken.

Ok, mooi doel. Zul je wel moeten faseren en periodiseren. Ales tegelijk gaat niet.

Dat is precies wat ik bedoel. Klopt die bank van Vermagnusson niet. Dat is altijd link met die info. Al kun je wel bouwen op de gegevens van officiele powerliftwedstrijden.

Magnusson bankte vrij recent dat gewicht op een PL-wedstrijd. In het verleden heeft ie wel zwaarder gebankt. Niet dat hij zoveel trainde op de bank trouwens (tenminste dat denk ik gezien zijn sporttak). Als er één oefening niet interessant is voor Strongman, dan is dat wel bankdrukken.

Gisteren ook op de sportschool discussie gevoerd met van die jonge gasten. Altijd maar banken, banken en nog eens banken.

Gaan ze erop vooruit? Nee!....nou vooruit heel mondjesmaat....

Vervolgens vraag ik ze wat hun doel is. Dan is het antwoord bijna altijd, "Groter, breder, sterker en gespierder worden". Waarom dan in vredesnaam alleen maar banken en bicepcurlen?

Ga gvd#$ squatten! Ga deadliften! Doe overheads en zoveel mogelijk intensieve compounds.
Maargoed, nee last van de knietjes en ruggetje niet sterk genoeg en al die bullshit komt er voor de 20 duuzendste keer als excuus er weer bij kijken om alleen maar te hoeven banken en te bicepcurlen.
En dan praat ik niet over 45+ ers die jarenlang in de bouw hebben gewerkt, maar "gezonde" jonge jongens die studerend/schoolgaand of net werkende zijn. :rolleyes:

Nog zo'n leuke van laatst. "Als je sterk bent kun je toch zwaar banken?"
- Klopt meestal wel, maar als je zwaar kunt banken, hoef je niet sterk te zijn! ;)

Pffffffffffff, wéér zo'n topic van "Los Angeles" :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Pffffffffffff, wéér zo'n topic van "Los Angeles" :rolleyes:

Genoeg reacties heb ik dan toch wel. Je hoeft het echt niet te lezen. Er zijn topics genoeg. Ergens heb ik het idee dat je de topics van mij nog zou missen als ik het niet meer deed.

---------- Toegevoegd om 17:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:21 ----------

Het zijn inderdaad geen powerlifters. Maar ik vind bodybuilding toch wel een sterke associatie hebben met kracht.

Het zal inderdaad de meesten niet interesseren maar een deel dan toch wel.

---------- Toegevoegd om 17:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:26 ----------

Daarom juist. Je vraagt je af hoe sterk ze zijn indien ze zich enige tijd op de 1 rep max zouden richten. Neem nou zo'n Cutler met zijn 125+ kg wedstrijdgewicht bij 175,5 cm.

Het WR is 324 kg. Maar wat haalt dan zo'n Cutler?

---------- Toegevoegd om 17:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

je kan beter deze vraag eens aan hem zelf vragen ,hier is een speciale sticky voor :

http://forum.dutchbodybuilding.com/f42/ed-amsterdam-78656/

Is hij ook de beantwoorder van die sticky? Ik zal hem een pm sturen als het via deze topic niet lukt.

ja, hij is toch regelmatig online

---------- Toegevoegd om 17:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

laatste bericht over hem : http://forum.dutchbodybuilding.com/f42/ed-amsterdam-78656/index4.html#post3089143

zijn vrouw had gezegd dat hij wel s regelmatig hier zou passeren om vragen te beantwoorden maar tot nu toe is hij nog niet hierlangs gepasseerd , te druk ,hernia-opperatie,lees zelf maar s die sticky door ;)

magnus ver magnusson pr was raw 250kg en 275kg met shirt.
zn squat was 400kg,en deadlift 375kg
staat op wikipedia,staan wel wat meer stats op van strongman,powerlifters en bb.

---------- Toegevoegd om 12:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:03 ----------

zou dat lijstje wel eens willen zien;)post dat dan maar even als je wilt.
doe je dat ook van sq en dl?want dat is toch absolute kracht vind ik,geen bench.

Er komt ook een lijst van de squat en de dead lift.

Die bench lijst ga ik op mijn gemak maken. Tot nu toe heb ik alle mensen die minimaal 275,0 kg hebben gebankdrukt gecheckt. Die lijst is nog niet volledig en of volledig gecheckt. Aanpassingen kunnen nog volgen.

Afgerond op de kg, 0,5 naar boven.

1 Scott Mendelson 324 (2005)
2 James Henderson 323 (1997)
3 Jim Williams 306 (1972)
4 Ted Arcidi 303 (1984)
5 Glenn Chabot 302 (2002)
6 Bill Kazmaier 300 (1981)
7 Laszlo Meszaros 300 (2009)

Dat zijn de 300 + kg lifters.

Er zijn in totaal 33 lifters die 275,0 kg + hebben gedrukt.

26 USA, 4 Rusland, 2 Finland, 1 Hongaar

Zo zie je maar dat in het powerliften (bankdruk) de Amerikanen toch de besten zijn; ver voor Rusland.

Andere lifts boven 275 (niet ieder staat ertussen)

Brian Siders 295 (2005)
Riku Kiri 290 (1991)
Simon Wulfse 285 *
Pat Casey 279 (1967)
Doug Young 278 (1978)
Don Rheinhoudt 276 (1975)

Ryan Kennelly 272 (2003)
Lou Ferrigno 255 **

Franco Colombo 236
Arnold Schwarzenegger 220 **

Sonny Barger 125

* niet of nog niet officieel geverifieerd
** twijfelachtig; nader te checken

De bodybuilders (Haney, Schwarzenegger, Colombo etc. komen nog; ik moet dat wat meer checken)

Ik ben wel benieuwd naar wat Gunther Schlierkamp drukt; 10 reps. Of Markus Ruhl. En Greg Valentino?

Ron Love drukte 8 keer 181 kg meen ik mij te herinneren (zou kunnen toch)

Lee Haney deed ooit 100 reps (in totaal) met 45,5 kg barbell presses op een schuine bank als onderdeel van een borsttraining

Dat Yates en Levrone 300 kg zouden drukken geloof ik niet meer. Dat zal wel foutieve informering zijn.

De zwaargewicht boksers (Tyson, Holyfield, Klitschko's etc. wordt een lastig verhaal maar ik zal kijken)

Ik heb even de tijd nodig om wat info te verzamelen.

Laatst bewerkt:
van levrone staat er ergens een filmpje waarin hij 183kg ontspannen 12x drukt met nette vorm.

maar waarom wil je dat van greg valentino weten?

van levrone staat er ergens een filmpje waarin hij 183kg ontspannen 12x drukt met nette vorm.

maar waarom wil je dat van greg valentino weten?

Die beweert dat hij geen synthol heeft gebruikt. Dat geloof ik niet. Maar hem moet ik wel nageven in vergelijking met andere synthol gasten dat hij volgens mij toch ook behoorlijk wat normale spiermassa en kracht heeft.

Ik had ergens gelezen wat hij drukt voor 5 reps of zo op de schuine bank. En dat was wel veel. Al weet ik niet meer hoeveel dat was. Die info was overigens niet betrouwbaar.

Stel dat die Valentino geen synthol had gebruikt. Hoe goed was hij dan geweest.

kun je evengoed de records lijsten van powerlftingwatch overnemen,staar daan ze zelfs per gewichtsklasse.
en van columbu,swarzenegger,en coleman,is het een en ander te vinden op wikipedia,of eens:google:
er zijn (ex)worstelaars die ook goed kunnen banken,scot norton drukte ook tegen de 300kg.

Terug
Naar boven