Fitness Seller

Hoeveel bankdrukt Ed van Amsterdam

??? Ik maak me druk?

Om wat?

Probeer alleen maar even aan te geven dat het bankdrukken als oefening wat overated is. (zoals Iron Devoted ook al terecht aangaf)
Verder zeg ik alles met een knipoogje.
Wel weet je mij te quoten op één bepaald deel van mijn post ipv mijn post in het geheel. Ben je hobby journalist, toevallig? Die zijn daar ook keigoed in n.l. ;)

Maar je triggert mij nu wel om keihard te roepen....

BANKDRUKKEN IS VOOR HOMO's!!!

;)

(zag je het knipoogje?)

??? Ik maak me druk?

Om wat?

Probeer alleen maar even aan te geven dat het bankdrukken als oefening wat overated is. (zoals Iron Devoted ook al terecht aangaf)
Wel weet je mij te quoten op één bepaald deel van mijn post ipv mijn post in het geheel. Ben je hobby journalist, toevallig? Die zijn daar ook keigoed in n.l. ;)

;)

(zag je het knipoogje?)

Mmm vandaar dat ik steeds naar mannen zit te kijken :o

Nee zeker niet. Die Japanner heeft op zijn minst 353,5 kg gedrukt en raw. Dat was het record in Januari 2009. Maar volgens mij heeft hij daarna nog eens 360 kg gedrukt.

Ik weet dat het moeilijk is voor te stellen.

Nee hoor. Mendelson is zijn record allang kwijt. Kennelly was jarenlang de recordhouder. Wist je dat die Kennelly zegt dat suppletie geldverspilling is. Die gast is bovendien ook nog eens 1.86 geloof ik.

---------- Toegevoegd om 15:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:37 ----------

Ik wil eerst eens dit topic afwachten. Mogelijk komt dit terug bij Ed. En anders dan zal ik het hem inderdaad vragen.
maat,ik geloof dat ji raw en geared wat door elkaar gooit.
het raw record staat nog altijd op naam van scot mendelson met 324,3kg
alwat er boven is is geared.
als je me niet geloofd;hier staan de records
[Link niet meer beschikbaar]
dat record zal mss wel op zn naam blijven,aangezien bijna geen raw-wedstrijden worden gehouden(jammer genoeg)
heb ooit eens gelezen dat hij op training eens 340kg drukte:eek:
ik denk dat er geen enkel monster ter wereld dat drukt.
(P.S.had niet gans de topics gelezen,maar goed,tis nu zo:p)

Als het ed wat kon schelen, deed hij wel bankwedstrijden met wedstrijdregels enzo of postte op z'n minst een filmpje. En dan natuurlijk geen halve bb reps en die kul.

Whats next? Ryan beoordelen op zijn verhoudingen/ symmetrie?

Ik zag hem laatst in de UFA in Amsterdam, ff fijn met hem gekletst maar hij vertelde me niet hoeveel hij bankte.

Ik bel hem morgen wel even voor je, vraag ik het even.:thumbup:

• Topic Starter Topic Starter
??? Ik maak me druk?

Om wat?

;)

(zag je het knipoogje?)

Nou ok dan. Zand erover ;).

Het was niet mijn bedoeling om bewust maar een deel te quoten. Ik dacht dat het de bedoeling was om de posts kort te houden i.v.m. de ingenomen ruimte. In het vervolg zal ik het hele bericht laten staan.

Ik ben het wel met je eens dat die oefening niet alles zegt en dat er meer oefeningen zijn.

Zand erover maar in het vervolg kun je net zo goed vragen naar al zijn statts dat zou je een vele betere indicatie geven van zijn kracht ;)

ot: ik las een paar jaar terug in de flex een artikel over edje dat hij een pr had op 250kg, met een blessure erbij.

Dat heb ik ook gelezen. Nu kan ik het mij herinneren. Daar heb ik dat van. Hij drukte geloof ik inderdaad 250 kg terwijl hij ook nog geblesseerd was.

Zo vreemd is dit voor Ed niet. Hij heeft dat zelf in een interview in een blad verklaard. Zie je wel. Ik dacht wel dat hij een keer een recordpoging had gewaagd.

Ik heb dat powerliften van Arnold. Hij beweert in zijn bodybuilding encyclopedie dat je als bodybuilder ook enige powerlifting in moet bouwen. Dat zou goed zijn voor het frame, de spierdichtheid en massa. Colombo werd ook als voorbeeld genoemd.

Bankdrukken is voor homo's! ;)

Wat boeit dat wat iemand kan banken, tenzij je PL of specifiek bankdrukwedstrijden doet.
Vragen ze mij ook altijd.
"Wat kun je bankdrukken?"
- Zeg ik "Bijna 100kg!"
Meestal is de reactie...."Wow......veel hoor!"
-....sjeesus fl**ker toch op man....haha.

Bankdrukken is zo'n beperkte en specifieke beweging dat het nagenoeg niets zegt over je werkelijke lichamelijke kracht.
Natuurlijk is het lekker om een setje met 200kg te pakken en al die jaloerse blikken....smullen maar.....tjah, ego? :cool: Maar feitelijk doet het heel weinig voor je.

Ik denk dat een doorgewinterde atleet als Ed van Amsterdam dat ook begrijpt en daarom ook geen zin heeft om al zijn energie te gaan steken om ver boven de 200 te kunnen banken.

Trouwens bij veel US BB-ers zijn de stats nogal overdreven........ :rolleyes:

haha Mikail weer in de bocht. Calm down tiger:D

Maar ik denk dat Scott Mendelson zal falen op 489 met gear, dus wie is er dan sterker?

Of je kunt je afvragen wie er beter is in het gebruik van een suit. naast kracht is het ook de manier waarop je in een shirt drukt. Tate zei dat z'n doel was om meer uit z'n shirt te kunnen halen aan het eind van z'n carriere.
Ik denk dat het een boeiende vraag is maar dat er niet echt een goed antwoord op gegeven kan worden. Er zijn teveel variabelen. Neem alleen bv al het mentale aspect. Zal dit meespelen bv als je een 300 niet geared bench ten opzichte van een bijna 500 geared bench zet.

Ik zag hem laatst in de UFA in Amsterdam, ff fijn met hem gekletst maar hij vertelde me niet hoeveel hij bankte.

Ik bel hem morgen wel even voor je, vraag ik het even.:thumbup:

Dan zeg maar tegen Ed dat ik vele sportlijsten heb. En dat ik nu de bankdruklijst aan het maken ben. Ik wil graag inschatten hoe een bodybuilder van 120 kg wedstrijdgewicht het in die lijst doet.

In die lijst staan powerlifters, strong men, bodybuilders, zwaargewicht heavyweight boksers en anderen.

Als hij 250 kg drukt dan is dat net zoveel als Vermagnusson (130 kg). Die is wel relatief niet zo sterk en zeker niet in de bankdruk. Maar daar sta ik dan wel van te kijken. Dat zou betekenen dat een bodybuilder toch behoorlijk goed kan zijn in het powerliften.

Ik heb dat powerliften van Arnold. Hij beweert in zijn bodybuilding encyclopedie dat je als bodybuilder ook enige powerlifting in moet bouwen.

Arnold beweerde wel meer in zijn encyclopedie. Dus waarheid?

Dat zou goed zijn voor het frame, de spierdichtheid en massa. Colombo werd ook als voorbeeld genoemd.

Natuurlijk werd die turbokleuter genoemd in die "encyclopedie" van hem. Waren immers holmaatjes van elkaar.....:rolleyes:

Maar toegegeven, ook BB-ers dienen te periodiseren. Daar past een korte periode van zwaar beuren heel mooi in.
Anderzijds is het voor PL-ers best wel eens interessant om eens wat meer vetvrije massa op het frame te bouwen en dus wat meer BB-ing gerelateert te trainen.

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:38 ----------

Als hij 250 kg drukt dan is dat net zoveel als Vermagnusson (130 kg). Die is wel relatief niet zo sterk en zeker niet in de bankdruk. Maar daar sta ik dan wel van te kijken. Dat zou betekenen dat een bodybuilder toch behoorlijk goed kan zijn in het powerliften.

Magnus Ver Magnusson heeft wel zwaarder gebankt hoor. Die 250 is van nog niet zo lang geleden. Overigens was Magnus een Strongman die juist niet altijd uitblinkte in pure power maar in overall fitness en allround zijn, al had hij wel een respectabele deadlift in huis.

Zand erover maar in het vervolg kun je net zo goed vragen naar al zijn statts dat zou je een vele betere indicatie geven van zijn kracht ;)

Oh maar in statts ben in ook geinteresseerd. Alleen ben ik niet altijd zeker of het klopt.

Ik vroeg mij gewoon af wat de topbodybuilders van Nederland zoal bankdrukken. In reps van 10 en of 1 rep max. Als je de 10 reps max weet dan kun je ook een aardige inschatting maken van de 1 rep max indien men daar gericht op zou trainen.

Het gaat niet per se om Ed. Al lijkt me die wel de sterkste. Neem bijv. een Jeroen van der Linde, Richard Martina, Sandy Verstappen, Shehab Eldin, Appie Steenbeek, Roberto Morisho, Ricardo Gya, Berry de Mey en Glenn Gravenbeek.

Wat drukken die types voor 10 reps.

Berry de Mey scheurde zijn borstspier tijdens het bankdrukken. Hij deed dat toen met reps van 180 of 200 kg. Ik geloof 200 kg maar weet dat niet meer zeker. Hij vertelde dat het niks abnormaals was om met 200 kg reps te doen.

Laatst bewerkt:
maat,ik geloof dat ji raw en geared wat door elkaar gooit.
het raw record staat nog altijd op naam van scot mendelson met 324,3kg
alwat er boven is is geared.
als je me niet geloofd;hier staan de records
[Link niet meer beschikbaar]
dat record zal mss wel op zn naam blijven,aangezien bijna geen raw-wedstrijden worden gehouden(jammer genoeg)
heb ooit eens gelezen dat hij op training eens 340kg drukte:eek:
ik denk dat er geen enkel monster ter wereld dat drukt.
(P.S.had niet gans de topics gelezen,maar goed,tis nu zo:p)

Je hebt gelijk. Daar ben ik al achter gekomen. Zie een aantal post terug. Ik heb het nu grondig gecheckt.

Ik had niet gezien dat die Midote zo'n gewichtshirt aan had. Nu kijk ik heel anders tegen die 353,5 aan.

Maar die Midote is wel grappig :D.

Laat het denken maar aan ons over.

Ja ja. Ik heb me vergist in die Midote. Ik had niet gezien dat hij zo'n apart shirt aanhad. Het was dus geared. Ik stond er al van te kijken dat er zo'n progressie was gemaakt.

WR raw 324 kg Scott Mendelson
WR geared 489 kg Ryan Kennelly

Ik ben me pas sinds kort op het powerliften aan het richten.

Arnold beweerde wel meer in zijn encyclopedie. Dus waarheid?

Natuurlijk werd die turbokleuter genoemd in die "encyclopedie" van hem. Waren immers holmaatjes van elkaar.....:rolleyes:

Maar toegegeven, ook BB-ers dienen te periodiseren. Daar past een korte periode van zwaar beuren heel mooi in.
Anderzijds is het voor PL-ers best wel eens interessant om eens wat meer vetvrije massa op het frame te bouwen en dus wat meer BB-ing gerelateert te trainen.

---------- Toegevoegd om 23:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:38 ----------

Magnus Ver Magnusson heeft wel zwaarder gebankt hoor. Die 250 is van nog niet zo lang geleden. Overigens was Magnus een Strongman die juist niet altijd uitblinkte in pure power maar in overall fitness en allround zijn, al had hij wel een respectabele deadlift in huis.

Wat Arnold zegt is niet per se de waarheid. Maar ik kan er wel inkomen. Dat je het bodybuildingprogramma combineert met powerliften en of 3-4 reps bankdrukken/squat/dead lift.

Ik wil geen powerlifter worden. Al wil ik de 1 rep max wel inbouwen. Dat ik bijv. 1 keer per jaar voor de 1 rep max ga.

Maar ik reageer als ectomorf het beste op de HIT principe van Yates/Mentzer. De basis (barbell) oefeningen zwaar en kort/intens trainen. Daarbij gaand tot reps van 8, 6 en 4.

Volgens mij heb ik als ecto het meeste baat bij HIT en strong man oefeningen. Auto duwen, stenen tillen en met zware balken lopen etc.

Ik ben eigenlijk een bodybuilder met powerliftachtige elementen. Ik wil gespierder, massiever en sterker worden. Ik wil mijn basisgewicht verhogen en mijn frame/bottenstelsel versterken.

Dat is precies wat ik bedoel. Klopt die bank van Vermagnusson niet. Dat is altijd link met die info. Al kun je wel bouwen op de gegevens van officiele powerliftwedstrijden.

Dat heb ik ook gelezen. Nu kan ik het mij herinneren. Daar heb ik dat van. Hij drukte geloof ik inderdaad 250 kg terwijl hij ook nog geblesseerd was.

Zo vreemd is dit voor Ed niet. Hij heeft dat zelf in een interview in een blad verklaard. Zie je wel. Ik dacht wel dat hij een keer een recordpoging had gewaagd.

Ik heb dat powerliften van Arnold. Hij beweert in zijn bodybuilding encyclopedie dat je als bodybuilder ook enige powerlifting in moet bouwen. Dat zou goed zijn voor het frame, de spierdichtheid en massa. Colombo werd ook als voorbeeld genoemd.

die blessure kwam door die 250:)

250kg geloof ik niet. Geen getuigen of filmpjes = overdrijven bij veel bodybuilders. Zal wel iets te maken hebben met er heel sterk uitzien.

Terug
Naar boven