AndroidHealthClinic

Hoeveel medailles hebben de Belgen nu?

Topsport niks?
Tennis vergeten (nu wel juist gedaan), veldrijden, motorcross,..

Had moeten zeggen Olympische sporten. Bij het wielrennen, tennis en motorcross doet of deed Belgie natuurlijk wel genoeg mee. Maar op een OS is het eigenlijk altijd maar aanmodderen, alleen Antwerpen 1920 springt er uit en verder nooit uitzonderlijke prestaties. Bijna ieder ander rijk land heeft toch betere scores, dan kan je niet echt spreken van een topsportklimaat.

Had moeten zeggen Olympische sporten. Bij het wielrennen, tennis en motorcross doet of deed Belgie natuurlijk wel genoeg mee. Maar op een OS is het eigenlijk altijd maar aanmodderen, alleen Antwerpen 1920 springt er uit en verder nooit uitzonderlijke prestaties. Bijna ieder ander rijk land heeft toch betere scores, dan kan je niet echt spreken van een topsportklimaat.

Met tennis had belgie toevallig 5 jaartjes 2 toppers in huis. maar daarvoor (en waarschijnlijk ook in de toekomst) was het ook niks.
Al gun ik het de belgen wel, zolang ze geen lange neus naar ons trekken als wij ergens niet bij zitten. Met voetbal mogen ze van mij een plek halen en dat verschrikkelijke brazilie of argentinie verslaan.

Sinds 1984 altijd medailles gehaald bij het judo..

Sinds 1984 altijd medailles gehaald bij het judo..

Alleen dit jaar dus niet meer. Maar hoe dan ook springt Belgie er nooit een keer uit met een opvallend aantal aan medailles. Is te hopen dat de voetballers minimaal brons pakken en de teller van de hatelijke 0 naar 1 gaat.

Zeer spijtig idd. Maar bij de Belgen stel ik de prestaties tenminste niet in twijfel. Wat ik van sommige lande niet kan zeggen. Ze hebben ex-doping zondaars die nu terug meedingen voor een medaille...

Ja en de Belgen zijn als enige clean in de topsport, geloof je dit nu zelf? :roflol:
Zelfs jullie grootste wielerheld was aleens betrapt.

Alleen dit jaar dus niet meer. Maar hoe dan ook springt Belgie er nooit een keer uit met een opvallend aantal aan medailles. Is te hopen dat de voetballers minimaal brons pakken en de teller van de hatelijke 0 naar 1 gaat.

Je hebt gelijk. 1 keer is het een keertje beter geweest met een aantal medailles in het judo en de gouden plak van Fredje Deburghgraeve in Atlanta.

Ja en de Belgen zijn als enige clean in de topsport, geloof je dit nu zelf? :roflol:
Zelfs jullie grootste wielerheld was aleens betrapt.

wat te zeggen van thomas dekker, jullie nieuwe zoetemelk, die op de springplank staat bij Rabobank? niet betrapt maar er is zeker iets aan de hand!

bwa... in Belgie moeten ze veel meer geld besteden, willen ze terug deftige atleten.

wat te zeggen van thomas dekker, jullie nieuwe zoetemelk, die op de springplank staat bij Rabobank? niet betrapt maar er is zeker iets aan de hand!

Ach Dekker. Die heeft al goede opvolgers in de vorm van Gesink, Boom en nog wat jonge renners. Dekker zal snel vergeten zijn als hij zo blijft doorgaan.

vandaag klotedag op de spelen voor belgie zeg
4de bij ploegenkoers en dan zware nederlaag tegen Nigeria, zeilen werd ook al een ramp. Triatlon eveneens geen succes.

Wordt stilaan belachelijk... Hopelijk nog een medaille bij het hoogspringen.

laten we hopen op een bronze maar dan moet er nog gewonnen worden van brazilie of argentinie
wij hebben nog hoop haha

Laatst bewerkt:
vrouwen estafette maken toch nog kans? die zitten in de finale

Over 4 jaar ga ik naar Londen, om te supporteren dan wel :D

:cool: 0 :cool: en het zal zo wel blijven denk ik.
als ze in belgié alleen maar geld willen spenderen aan 3 sporten zal het nooit wat worden.

voetbal tennis en wielrennen. en daar draait belgié rond.

als je nog maar een andere sport doed ben je de pineut .
zelfs voor sportman sportvrouw van het jaar is het zo ( met 1 uitzondering stafan everts)

zelfs in de gemeente moeten ze niets van andere sporten weten:mad:

en van krachtsport hebben ze al helemaal niet gehoord of willen ze niets horen.

Voetbal? De Belgen hebben al jaren niks gepresteerd.

Terug
Naar boven