Fitness Seller

Hoeveel slaap voor optimaal herstel. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Nee. Je kan niet inhalen. 1 x p Week slaecht slapen kan nog. 2 x heeft negatief effect. Beste is je ritme aanhouden en max 1 uur uit te slapen als je kan. 7 a 8 u slaap en meteen zonlicht in je ogen als je wakker word.
Prima algemene suggesties, maar TS zijn uitdagingen komen voort uit ploegendienst draaien.
 
Het is bij mij puur de 2 ochtendiensten dat ik kort slaap misschien 5 uurtjes per nacht. En de nachtdiensten iets langer wakker en wat korter slaap. Verder op vrije dagen en middag diensten gewoon minimaal 8 uur slaap of langer. Trainen kan ik gewoon prima en uitgerust doen, want dat doe ik altijd op me vrije dagen en voor de werktijden. Maar het gekke is toen ik nog 8 tot 5 werkte en minimaal 8 uur slaapte standaard, gingen me training wel slechter ivm dat na het werk moest en al vermoeid was van de hele dag. Dus zo hebben ploegen toch ook wel weer ze voordelen.
 
Het is bij mij puur de 2 ochtendiensten dat ik kort slaap misschien 5 uurtjes per nacht. En de nachtdiensten iets langer wakker en wat korter slaap. Verder op vrije dagen en middag diensten gewoon minimaal 8 uur slaap of langer. Trainen kan ik gewoon prima en uitgerust doen, want dat doe ik altijd op me vrije dagen en voor de werktijden. Maar het gekke is toen ik nog 8 tot 5 werkte en minimaal 8 uur slaapte standaard, gingen me training wel slechter ivm dat na het werk moest en al vermoeid was van de hele dag. Dus zo hebben ploegen toch ook wel weer ze voordelen.
Als je nog betrekkelijk jong bent en je buiten het rooster nergens door gehinderd wordt kom je er prima mee weg. Zoals jezelf al aangeeft heeft het zelfs ook voordelen.
 
 
Ik vraag me nog effe af. Stel je hebt nachtdienst gelopen tot 6:00 bijvoorbeeld en je gaat slapen van 7:00 tot 15:00 (8 uurtjes) maakt dat nou veel verschil of je nou van 0:00 tot 8:00 slaapt, ook 8 uurtjes dus?
 
Ik vraag me nog effe af. Stel je hebt nachtdienst gelopen tot 6:00 bijvoorbeeld en je gaat slapen van 7:00 tot 15:00 (8 uurtjes) maakt dat nou veel verschil of je nou van 0:00 tot 8:00 slaapt, ook 8 uurtjes dus?
Ja! Vanwege je natuurlijke ritme. Maar is persoonlijk.
 
Ik vraag me nog effe af. Stel je hebt nachtdienst gelopen tot 6:00 bijvoorbeeld en je gaat slapen van 7:00 tot 15:00 (8 uurtjes) maakt dat nou veel verschil of je nou van 0:00 tot 8:00 slaapt, ook 8 uurtjes dus?
Ik denk dat het zeker een verschil maakt. Als je nachtdienst hebt en je slaapt van 00.00 tot 8.00 word je ontslagen. Best een verschil.

Maak je gewoon niet zo druk. Je werkt in ploegen dus je kunt niet altijd van 2230 tot 7 slapen.
 
Ja! Vanwege je natuurlijke ritme. Maar is persoonlijk.
ja is ook wel zo. Maar voor je spierherstel zou je denken 8 uur slaap is 8 uur slaap. Maar daar zal ik waarschijnlijk wel het één en het ander over het hoofd zien.
 
Ik denk dat het zeker een verschil maakt. Als je nachtdienst hebt en je slaapt van 00.00 tot 8.00 word je ontslagen. Best een verschil.

Maak je gewoon niet zo druk. Je werkt in ploegen dus je kunt niet altijd van 2230 tot 7 slapen.
Denk dat ze dat inderdaad niet heel erg in dank gaan nemen. Wel een voordeel ben je wel weer van die kut ploegen af;)
 
Ik vraag me nog effe af. Stel je hebt nachtdienst gelopen tot 6:00 bijvoorbeeld en je gaat slapen van 7:00 tot 15:00 (8 uurtjes) maakt dat nou veel verschil of je nou van 0:00 tot 8:00 slaapt, ook 8 uurtjes dus?
Ik slaap van 7.00 tot 13.00 max na nachtdiensten.
 
Onregelmatigheden in slaapduur en slaaptiming zijn naar voren gekomen als potentiële risicofactoren voor hypertensie. Deze recente studie onderzocht associaties tussen onregelmatige slaapduur en timing met hypertensie in een grote, wereldwijde steekproef gedurende meerdere maanden.
 
Onregelmatigheden in slaapduur en slaaptiming zijn naar voren gekomen als potentiële risicofactoren voor hypertensie. Deze recente studie onderzocht associaties tussen onregelmatige slaapduur en timing met hypertensie in een grote, wereldwijde steekproef gedurende meerdere maanden.
Wist ik :(
 
Onregelmatigheden in slaapduur en slaaptiming zijn naar voren gekomen als potentiële risicofactoren voor hypertensie. Deze recente studie onderzocht associaties tussen onregelmatige slaapduur en timing met hypertensie in een grote, wereldwijde steekproef gedurende meerdere maanden.
Nee oke dat is duidelijk. En daar geloof ik volkomen in. Maar ik ben gewoon meer benieuwd naar hoe veel verschil maken die 2 nachtdiensten (in 9 dagen tijd) verschil uit voor spierherstel/opbouw. Ten op zichten van geen 2 nachtdiensten.
 
Back
Naar boven