Fitness Seller

Hoeveel slaap voor optimaal herstel.

Bezoekers in dit topic

Maak ik me daar druk om, dat is nieuw :roflol:

Succes met je marginale natty gains nog marginaler maken door als een autist je overal zorgen om te maken
Ik durf me handen er voor in het vuur te steken dat ik natty groter ben dan jij. En zeker als ik ga kuren, veeg ik je al helemaal weg.
 
2EEE3AFD-3C07-47DE-901D-4C751AFA5DD9.jpeg


Natty zit ik hier al op 48cm armen.
Nu jij weer.
 
Oke, je komt echt slaaptekort.

:roflol:
 
Oke, je komt echt slaaptekort.

:roflol:
Kan je zo gaan doen. Maar dan moet je ook gewoon eerlijk bekennen dat ik gelijk heb. Niet zo onsportief doen dan he.
 
Ja ok dan. Het is bij mij puur voor de dagen als ik ochtenddienst heb om dan wat eerder in slaap te kunnen vallen. Lijkt me fijn als ik om een uur of 21:00 kan slapen als me wekker 5:00 gaat. verder wil ik er ook niet afhankelijk van worden.
Met een beetje zelfkennis begint elke verslaving toch zo? Alleen vandaag, voor de scherpe randjes van het leven :D

Ondanks dat de rest het in minder leuke woorden zegt, zou ik het ook zoeken in minder druk maken om slapen an sich. Puur het druk maken en dan naar melatonine pakken komt over als een cocktail voor een slechte gewoonte waar je lastig van af gaat komen.

Ga gewoon 8 uur in bed liggen en hou je rustig (niet je telefoon erbij pakken, gewoon rustig ademen), kan een tijdje 5 uur slaap zijn maar je lichaam rust toch in mindere mate 8 uur. Vanzelf ga je meer slapen. Dat gezegd hebbende, je probleem is het overdenken van dingen lijkt het, dus ga daar iets aan doen (e.g. boekje bijhouden en dingen van je af schrijven). Eenmaal weg van de gedachtes, kun je ook makkelijker slapen.
 
Ja oké. Maar sliep jij standaard slecht? Want dat is bij mij niet het geval
Ik ben een nachtmens en vind continudienst heel prettig maar het kwam weleens voor dat ik voor mijn eerste ochtenddienst helemaal niet sliep omdat ik gewoon niet in een normaal dag/nachtritme kwam. Melatonine hielp daar wel iets mee, maar maakte ook dat ik me minder druk maakte om eventueel slaaptekort, als ik zelfs met melatonine niet of maar een uurtje of twee sliep dan had ik waarschijnlijk geen behoefte aan meer. Ik kwam die dag ook wel redelijke goed door ondanks de weinige slaap.

Je geeft aan dat van baan wisselen zelfs weleens door je hoofd speelt, bedenk wel dat je dan alle dagen vroeg je bed uit moet en je dag altijd begint met werken, zou dat echt beter voor je zijn en hoeveel zou je dan terugvallen kwa inkomen? Als je dat bedrag prima kunt missen zou je ook kunnen denken om binnen je huidige functie part-time te gaan werken om zo beter met het rooster om te kunnen gaan.
 
Ik ben een nachtmens en vind continudienst heel prettig maar het kwam weleens voor dat ik voor mijn eerste ochtenddienst helemaal niet sliep omdat ik gewoon niet in een normaal dag/nachtritme kwam. Melatonine hielp daar wel iets mee, maar maakte ook dat ik me minder druk maakte om eventueel slaaptekort, als ik zelfs met melatonine niet of maar een uurtje of twee sliep dan had ik waarschijnlijk geen behoefte aan meer. Ik kwam die dag ook wel redelijke goed door ondanks de weinige slaap.

Je geeft aan dat van baan wisselen zelfs weleens door je hoofd speelt, bedenk wel dat je dan alle dagen vroeg je bed uit moet en je dag altijd begint met werken, zou dat echt beter voor je zijn en hoeveel zou je dan terugvallen kwa inkomen? Als je dat bedrag prima kunt missen zou je ook kunnen denken om binnen je huidige functie part-time te gaan werken om zo beter met het rooster om te kunnen gaan.
Voor de meeste mensen werkt een vast ritme beter, vaak worden continu en wisseldiensten zwaarder als je ouder wordt.

Er zijn altijd uitzonderingen (niemand is verbaasd dat jij daar één van bent :p ) en sommige mensen gaan er makkelijker mee om dan anderen.
 
Voor de meeste mensen werkt een vast ritme beter, vaak worden continu en wisseldiensten zwaarder als je ouder wordt.

Er zijn altijd uitzonderingen (niemand is verbaasd dat jij daar één van bent :p ) en sommige mensen gaan er makkelijker mee om dan anderen.
Is ook zo, het valt mij nu ook zwaarder dan 10 tot 20 jaar geleden, maar dat kan komen doordat het gezin mij veel meer in een 9 tot 5 ritme dwingt.

Als TS alleen maar problemen heeft met ochtenddiensten en de andere dagen prima slaapt geeft dat toch ook wel iets aan.
 
Is ook zo, het valt mij nu ook zwaarder dan 10 tot 20 jaar geleden, maar dat kan komen doordat het gezin mij veel meer in een 9 tot 5 ritme dwingt.

Als TS alleen maar problemen heeft met ochtenddiensten en de andere dagen prima slaapt geeft dat toch ook wel iets aan.
Zeker dan zou ik zeggen: prima om te kijken hoe het beter kan, maar maak je er niet te druk over.
 
Zeker dan zou ik zeggen: prima om te kijken hoe het beter kan, maar maak je er niet te druk over.
Wat ik nog wilde toevoegen. Ik denk ook af en toe na over een andere baan, maar als ik dan het zelfde zou willen verdienen als nu zonder dat mijn vrouw minder gaat werken en mijn kinderen meer naar de opvang gaan kom ik in de knel, vandaar dat ik part-time ben ga werken en dan nog verdien ik meer dan het alternatief in dagdienst. Niet dat je alleen maar naar het geld moet kijken, maar als je een eerlijk vergelijk wilt maken moet je dat natuurlijk wel meenemen
 
Ik ben een nachtmens en vind continudienst heel prettig maar het kwam weleens voor dat ik voor mijn eerste ochtenddienst helemaal niet sliep omdat ik gewoon niet in een normaal dag/nachtritme kwam. Melatonine hielp daar wel iets mee, maar maakte ook dat ik me minder druk maakte om eventueel slaaptekort, als ik zelfs met melatonine niet of maar een uurtje of twee sliep dan had ik waarschijnlijk geen behoefte aan meer. Ik kwam die dag ook wel redelijke goed door ondanks de weinige slaap.

Je geeft aan dat van baan wisselen zelfs weleens door je hoofd speelt, bedenk wel dat je dan alle dagen vroeg je bed uit moet en je dag altijd begint met werken, zou dat echt beter voor je zijn en hoeveel zou je dan terugvallen kwa inkomen? Als je dat bedrag prima kunt missen zou je ook kunnen denken om binnen je huidige functie part-time te gaan werken om zo beter met het rooster om te kunnen gaan.
Ja klopt. Elke dag van 8 tot 5 bijvoorbeeld is ook niet alles. Zo heeft alles inderdaad ze voor en nadelen. Werk verder bevalt me prima eigenlijk en is goed te doen. Als ik niet aan sport zou doen, zouden die mindere uren slaap af en toe me ook 0,0 uitmaken. Het is puur alleen nu dat ik geen zin heb om achteruit te gaan kwa prestaties of minder snel resultaat boek. Als is die progressie iets minder bijna verwaarloosbaar tov van altijd goed slaap. Maakt me ook niet uit. Maar moet niet enorm verschil zijn. Maar ik ga sowieso inderdaad effe minder druk om maken, wat jullie al zeggen. Bedankt voor de adviezen.
 
Is ook zo, het valt mij nu ook zwaarder dan 10 tot 20 jaar geleden, maar dat kan komen doordat het gezin mij veel meer in een 9 tot 5 ritme dwingt.

Als TS alleen maar problemen heeft met ochtenddiensten en de andere dagen prima slaapt geeft dat toch ook wel iets aan.
Ik slaap verder altijd prima. Is alleen met 2 ochtenddiensten dan slaap ik rond de 5/6 uurtjes en in de middag als ik thuis kom misschien nog een uurtje. En met nachtdiensten als ik uit werk kom slaap ik op zich wel 6/7 uur alleen die die uren zijn overdag dan.
 
Met een beetje zelfkennis begint elke verslaving toch zo? Alleen vandaag, voor de scherpe randjes van het leven :D

Ondanks dat de rest het in minder leuke woorden zegt, zou ik het ook zoeken in minder druk maken om slapen an sich. Puur het druk maken en dan naar melatonine pakken komt over als een cocktail voor een slechte gewoonte waar je lastig van af gaat komen.

Ga gewoon 8 uur in bed liggen en hou je rustig (niet je telefoon erbij pakken, gewoon rustig ademen), kan een tijdje 5 uur slaap zijn maar je lichaam rust toch in mindere mate 8 uur. Vanzelf ga je meer slapen. Dat gezegd hebbende, je probleem is het overdenken van dingen lijkt het, dus ga daar iets aan doen (e.g. boekje bijhouden en dingen van je af schrijven). Eenmaal weg van de gedachtes, kun je ook makkelijker slapen.
Aanvulling hier op, zorg voor koele kamer die goed belucht is. Ga op je rechterzijde liggen en breng je ademhaling naar je buik. (ook overdag belangrijk) ogen dichthouden en relaxen. evt. kan het helpen om relax muziek zachtjes te draaien, of (propje)watjes in je oren
 
Back
Naar boven