Fitness Seller

Hoeveel slaap voor optimaal herstel.

Hoeveel uur slaap heb je nou echt daadwerkelijk nodig voor optimaal herstel en hoe slecht is het als je af en toe is een nachtje 4/5 uurtjes slaapt ( zeg 2 keer in de 10 dagen) Stel je slaapt 2 nachtjes 4/5 uurtjes. Kan je dat dan weer inhalen als je de volgende nachten weer 10 uur slaapt?

6 uurtjes is genoeg lijkt mij. Ik slaap ook meestal tot 13:00. Vaak nog ff wakker rond 11:00, pissen en weer slapen.
;)

• Topic Starter Topic Starter
Mensen ervaring hier met melatonine? En zo ja helpt het jullie goed met eerder in slaap vallen? Hoor het graag, dankje.

Ik blijf er weg van, want ik heb al te vaak gelezen dat je de effecten na gebruik nog wel even blijft voelen en dus onder aan de streep niks oplost.

7 uur slaap is optimaal, het licht eraan hoe diep je slaapt, als je echt diepslaapt met een bepaalde freqentie dan is 5 uur in de nacht en smiddags 1 e.v.t. 20 min power nap , voldoende

Ik blijf er weg van, want ik heb al te vaak gelezen dat je de effecten na gebruik nog wel even blijft voelen en dus onder aan de streep niks oplost.
Ja ok dan. Het is bij mij puur voor de dagen als ik ochtenddienst heb om dan wat eerder in slaap te kunnen vallen. Lijkt me fijn als ik om een uur of 21:00 kan slapen als me wekker 5:00 gaat. verder wil ik er ook niet afhankelijk van worden.

Zou eerder naar de oorzaak van kijken ipv zomaar tabjes te slikken
Snap je punt. Alleen is niet echt specifieke oorzaak ik slaap eigenlijk verder altijd prima. Maar vanwege die ploegendienst is me ritme meestal weer rond een uur of 1:00 slapen en dan om 9/10 uur wakker worden. Maar dan heb ik ochtenddienst weer en slaap ik eigenlijk ff te kort voor het mooie.

7 uur slaap is optimaal, het licht eraan hoe diep je slaapt, als je echt diepslaapt met een bepaalde freqentie dan is 5 uur in de nacht en smiddags 1 e.v.t. 20 min power nap , voldoende
Zou wel mooi wezen. Maar 5 uurtjes vraag ik me af of dat optimaal is voor spieropbouw/herstel. 7/8 uurtjes wordt toch wel gezien als het optimale en het liefst 8/9 eigenlijk nog.

Is gewoon beetje vervelend want slaap verder altijd prima met me middag diensten, dagen dat ik vrij ben. Altijd keurig me 8 uurtjes en soms nog langer. Alleen met die nachtdienst en dan die ochtenddienst weer, dat ff wat minder. Heb echt geen zin dat ten koste van me spieropbouw/herstel gaat. Ben in staat om me baan op te zeggen zelfs.

Ik zou wat minder stressen om je slaap, dat kost je meer gains dan het hele werken in ploegen.

Ik zou wat minder stressen om je slaap, dat kost je meer gains dan het hele werken in ploegen.
Ja klopt ook wat je zegt. Maar kan het moeilijk los laten. Puur omdat ik eerlijk gezegd weinig merk. Ik heb me voeding prima op peil me trainingen blijven gewoon goed gaan, met genoeg energie. Maar het zijn een paar daagjes in de week dat het iets minder uren slaap zijn. Jij loopt ook ploegen, Maar heb jij nou echt dat je vermoeid bent en helemaal ontregeld? Ik heb dat eerlijk gezegd niet. En op internet lees je alleen maar van je brengt alles door de war met ploegendienst. Maar dan denk ik van het zijn maar 2 nachtjes in de 10 dagen ongeveer.

Ja klopt ook wat je zegt. Maar kan het moeilijk los laten. Puur omdat ik eerlijk gezegd weinig merk. Ik heb me voeding prima op peil me trainingen blijven gewoon goed gaan, met genoeg energie. Maar het zijn een paar daagjes in de week dat het iets minder uren slaap zijn. Jij loopt ook ploegen, Maar heb jij nou echt dat je vermoeid bent en helemaal ontregeld? Ik heb dat eerlijk gezegd niet. En op internet lees je alleen maar van je brengt alles door de war met ploegendienst. Maar dan denk ik van het zijn maar 2 nachtjes in de 10 dagen ongeveer.
Bij mij zijn 't er 3 en ik gain ook prima. Vntl is ook geen kleintje en werkt ook ploegen en zo ken ik er nog wel meer. Er is vast een reden dat je in ploegen werkt( geld) die je vast niet gaat opgeven voor je veelbelovende carrière als top 3 Olympian dus waarschijnlijk is de beste optie zoals vntl al zegt stoppen erover na te denken.

Bij mij zijn 't er 3 en ik gain ook prima. Vntl is ook geen kleintje en werkt ook ploegen en zo ken ik er nog wel meer. Er is vast een reden dat je in ploegen werkt( geld) die je vast niet gaat opgeven voor je veelbelovende carrière als top 3 Olympian dus waarschijnlijk is de beste optie zoals vntl al zegt stoppen erover na te denken.
Ja alleen train ik zonder hulpmiddelen dus misschien dat daar ook een verschil inzit. Ik heb dan altijd zoiets van hoeveel gains loop ik nu mis tov een dagdienst baan bijvoorbeeld. Misschien is het ook nihil inderdaad wie weet. Maar ben bijna in staat om te stoppen ermee. Het geeft inderdaad wel hoop dat jongens zoals jullie het ook zover hebben weten te krijgen, ondanks ploegenwerk.

Dude waar maak je je druk om

serieus:roflol:

De een maakt zich druk daarom en een ander weer daarom. Wat is daar zo gek aan? Jij maakt je druk om je kuiten. Dat zal mij weer wat minder bekoren. Naja zijn we er toch.
Maak ik me daar druk om, dat is nieuw :roflol:

Succes met je marginale natty gains nog marginaler maken door als een autist je overal zorgen om te maken

Terug
Naar boven