MuscleMeat

Peiling Hoeveel verdien jij?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij?

• t/m 2000

Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

Stemmen: 14 9,7%

• Totaal stemmers
    145
Dus als iemand bewust spaart en niet/minder op vakantie gaat en weinig uitgeeft zodat ie later kan rentenieren moet ik dus volgens jou meer belasting betalen?
Lijkt me ook niet logisch....

We hebben het hier over miljoenen, niet enkele tienduizenden euro of een paar ton zelfs.

Hoeveel aantrekkelijke belastingvoordeeltjes is het ons land eigenlijk waard om grote bedrijven als Shell in ons land bedrijvigheid te laten voeren? En tegen welke prijs, natuurlijk staat er soms werkgelegenheid tegenover, maar het is veelal vriendjespolitiek. Het komt niet zelden voor dat ambtenaren na hun carrière in de publieke sector vertrekken naar 1 van deze multinationals tegen een zeer riant salaris. En die functie krijgen ze veelal niet op basis van hun competenties...

Wat mij betreft zou je daar veel eerder naar moeten kijken, als we het toch over het grote geld hebben.

Toch wel veel DBB'ers die boven modaal zitten gok ik zo

• Topic Starter Topic Starter
Welke debiel gaat er nu nog trouwen? Shit is achterhaald as f**k.
Het principe is wel achterhaald, maar het kan juridisch wel handig zijn om te doen. Bijvoorbeeld bij het kopen van een huis, erven en fiscaal partnerschap. Anders moet je veel dingen apart regelen.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Het principe is wel achterhaald, mar het kan juridisch wel handig zijn om te doen. Bijvoorbeeld bij het kopen van een huis, erven en fiscaal partnerschap. Anders moet je veel dingen apart regelen.
En krijgen van kinderen.

• Like
Waarderingen: LM
Het principe is wel achterhaald, mar het kan juridisch wel handig zijn om te doen. Bijvoorbeeld bij het kopen van een huis, erven en fiscaal partnerschap. Anders moet je veel dingen apart regelen.

Fiscaal partnerschap levert tegenwoordig toch ook niets meer op? Ik bekijk elk jaar of het iets oplevert, maar dat is voor ons nooit het geval.

• Topic Starter Topic Starter
Fiscaal partnerschap levert tegenwoordig toch ook niets meer op? Ik bekijk elk jaar of het iets oplevert, maar dat is voor ons nooit het geval.
Nja dat ligt aan beide inkomens. Als 1 van de partners minder werkt kan het wel voordelig zijn. Dat laatste heb je vaak in huwelijken waarin de vrouw minder werkt om thuis bij de kroost te zijn. Dan kan het wel gevolgen hebben voor de heffingskorting.

Nja dat ligt aan beide inkomens. Als 1 van de partners minder werkt kan het wel voordelig zijn. Dat laatste heb je vaak in huwelijken waarin de vrouw minder werkt om thuis bij de kroost te zijn. Dan kan het wel gevolgen hebben voor de heffingskorting.

Waardeloze vrouwen zijn dat, gewoon fulltime werken met die handel!

Er zijn hier getallen van. Dat valt vies tegen. Er zijn relatief weinig mensen die een ton of meer verdienen, ik dacht minder dan 2 procent. En 110k of meer is nog veel minder.

belasting op vermogen is veel eerlijker. Verdienen doe je nog iets voor. Rentenieren moeten we voorkomen

Belasting op vermogen is eerlijker? Eerst het geld eerlijk verdienen en belasting hierover betalen zoals een ieder ander. Dan omdat de gene er voor kiest dit niet uit te geven wil jij deze mensen straffen met nog meer belasting? Ik denk dat je de plank volledig misslaat.

En de slechte argumenten in de trend van mensen met een minder inkomen (nee, dus niet de armste van de armste ook al hebben deze wel geld voor 221 honden, 58 kinderen en 14 katten) kunnen niet sparen komen er bij mij ook niet in. Er is een verschil tussen willen en kunnen.

Belasting op vermogen is eerlijker? Eerst het geld eerlijk verdienen en belasting hierover betalen zoals een ieder ander. Dan omdat de gene er voor kiest dit niet uit te geven wil jij deze mensen straffen met nog meer belasting? Ik denk dat je de plank volledig misslaat.

En de slechte argumenten in de trend van mensen met een minder inkomen (nee, dus niet de armste van de armste ook al hebben deze wel geld voor 221 honden, 58 kinderen en 14 katten) kunnen niet sparen komen er bij mij ook niet in. Er is een verschil tussen willen en kunnen.
Vermogensbelasting is pure diefstal!

Inkomensbelasting snap ik wel. Het land moet uiteindelijk ook blijven draaien. Maar vermogensbelasting is een straf voor de hardwerkende mens die niet heel zijn inkomen opsnuift. Over dat geld is al loonbelasting betaald.

Geld wel of niet overhouden is een bewuste keuze. Iedereen kan kiezen voor nu (roken, huisdieren, heroïne, etc) of voor een ander lange termijn doel. En als je in bijstand zit kun je misschien minder sparen dan iemand die 100k verdient. Maar iedereen kan geld overhouden. Kwestie van prioriteiten stellen!

• Like
Waarderingen: Vonk
Vermogensbelasting is pure diefstal!

Inkomensbelasting snap ik wel. Het land moet uiteindelijk ook blijven draaien. Maar vermogensbelasting is een straf voor de hardwerkende mens die niet heel zijn inkomen opsnuift. Over dat geld is al loonbelasting betaald.

Geld wel of niet overhouden is een bewuste keuze. Iedereen kan kiezen voor nu (roken, huisdieren, heroïne, etc) of voor een ander lange termijn doel. En als je in bijstand zit kun je misschien minder sparen dan iemand die 100k verdient. Maar iedereen kan geld overhouden. Kwestie van prioriteiten stellen!

Klopt, maar als je dat niet uitgeeft, kunnen ze ook geen BTW heffen en lopen ze dus feitelijk inkomsten mis. Ben het overigens helemaal met je eens.

Welke debiel gaat er nu nog trouwen? Shit is achterhaald as f**k.
Ik! :fluit:
Je trouwt tegenwoordig niet meer in gemeenschap van goederen he ?
Dat scheelt en Persoonlijk vind ik het fijn als je 40 bent om mijn man te kunnen zeggen ipv mijn vriend/partner.

Ik! :fluit:
Je trouwt tegenwoordig niet meer in gemeenschap van goederen he ?
Dat scheelt en Persoonlijk vind ik het fijn als je 40 bent om mijn man te kunnen zeggen ipv mijn vriend/partner.

Dat is een bijkomstigheid toch? TOCH?

Trouwen is niks mis mee. Scheiden is wat je niet moet doen. Slecht voor je vermogen! :D

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven