Fitness Seller

Peiling Hoeveel verdien jij?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij?

• t/m 2000

Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

Stemmen: 14 9,7%

• Totaal stemmers
    145
Zie mijn afbeelding begin pagina 6. Die komt volgens mij ook van tweakers vandaan. Laat een goed beeld zien dat 12k verhoging bruto (21k naar 33k) je er netto nog geen 1k op vooruit gaat.
Je kan het ook anders bekijken, als je om wat voor reden dan ook 12k bruto omlaag gaat hoef je maar 1k netto in te leveren.

Genoeg 2x modaal of 20 x modaal

Laatst bewerkt:
Gaat niemand wat aan, wel dan?

Het is toch anoniem? Of zitten de mods nu stiekem lijstjes te maken?

Exact en bijna in elk bedrijf vanaf 50 medewerkers zitten wel 1 of meerdere personen die die 250K aantikken. Dat schiet heus op als we die 1 of 2% extra gaan belasten en zij voelen er niet zo heel veel van (vinden wij minderverdieners :D)
Er zijn hier getallen van. Dat valt vies tegen. Er zijn relatief weinig mensen die een ton of meer verdienen, ik dacht minder dan 2 procent. En 110k of meer is nog veel minder.

belasting op vermogen is veel eerlijker. Verdienen doe je nog iets voor. Rentenieren moeten we voorkomen

• Haha
Waarderingen: Vonk
belasting op vermogen is veel eerlijker. Verdienen doe je nog iets voor. Rentenieren moeten we voorkomen
Dus als iemand bewust spaart en niet/minder op vakantie gaat en weinig uitgeeft zodat ie later kan rentenieren moet ik dus volgens jou meer belasting betalen?
Lijkt me ook niet logisch....

In aanvulling hierop: zoek eens op Google "het onbestaan van het middeninkomen". In een topic op Tweakers heeft iemand uitgerekend per €1000 per jaar wat je netto nog overhoudt na toeslagen etc. Het verschil tussen 30k en 40k per jaar is netto nauwelijks aanwezig. Schandalig imo, want voor die 10k per jaar krijg je wss wel meer stress/verantwoordelijkheid en moet je wss ook langere dagen maken.

Lagere inkomens worden m.i. veel teveel gematst en de middenklasse mag ervoor opdraaien.

Geen idee welke toeslagen je krijgt met 30k per jaar maar een stel met beiden 40k heeft veel meer uitzicht op de koop van een redelijk huis dan het stel met beide 30k.
Kan je netto misschien minder over hebben, je woont vele malen beter de rest van je leven, met beide 30k in een grote stad zit je nog vast in een pauperwijkje.

Helaas nog diep in de <2000 op basis van 35 uur. Geen 13de maand ook.
Met overuren en reiskostenvergoeding kom ik wel net over de <2000.

Hopelijk wel begin volgend jaar de promotie afronden en dan gaan we wel in de buurt komen om zonder overuren uit die <2000 te komen.

Ik werk wel vaak in de avond en dan komt er zo'n 1.5 uur extra aan compensatie bij(en gratis pizza lmao), op zaterdag zo'n 3.5 uur. Die uren laat ik voor en deel uitbetalen en een deel zet ik als 'spaarpotje' weg. Doel is om eind volgend jaar 3 maanden aan extra uren te hebben staan.

In aanvulling hierop: zoek eens op Google "het onbestaan van het middeninkomen". In een topic op Tweakers heeft iemand uitgerekend per €1000 per jaar wat je netto nog overhoudt na toeslagen etc. Het verschil tussen 30k en 40k per jaar is netto nauwelijks aanwezig. Schandalig imo, want voor die 10k per jaar krijg je wss wel meer stress/verantwoordelijkheid en moet je wss ook langere dagen maken.

Lagere inkomens worden m.i. veel teveel gematst en de middenklasse mag ervoor opdraaien.

Hierin moet je wel duidelijk verschil maken tussen de jongere lage inkomens en de oudere lage inkomens.

De jongere lage inkomens hebben namelijk nooit de kans gehad op de meeste van die toeslagen.
Huurtoeslag is een fking fabeltje als je niet sinds voor 2010 je huis huurt. (Of misbruik maakt van je voortpantingsorganen en je huis krijgt omdat je met een baby opeens beloond wordt voor het niet gebruiken van een condoom terwijl je financieel helemaal niet in staat bent een kind groot te brengen)

Zelfs toen ik uit huis woonde met een jaarinkomen van 13.000(vak included) op basis van full time. kreeg ik maar 90 euro toeslag per maand. Huur was te hoog voor huurtoeslag, geen kind en leeftijd te laag voor volwaardig salaris.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet precies wat ik per maand verdien. Jaarsalaris is 2x modaal maar dat is wel inclusief al de dingen die we af moesten trekken.

Ik ben best tevreden gezien mijn mbo 2 autotechniek. Beter dan in de garage... :o

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven