Fitness Seller

Peiling Hoeveel verdien jij?

Peiling Peiling Hoeveel verdien jij?

• t/m 2000

Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

Stemmen: 14 9,7%

• Totaal stemmers
    145
  • Topic Starter Topic Starter
Maar vermogensbelasting is een straf voor de hardwerkende mens die niet heel zijn inkomen opsnuift. Over dat geld is al loonbelasting betaald.
Ben het met je eens dat daar al een keer belasting over is betaald, dat voelt inderdaad zuur. als je dan nog eens een keer een bedrag erft, dan gaat daar voor de 3e keer belasting overheen. tripple zuur. Anyway, het heffingsvrije vermogen wordt wel elk jaar geïndexeerd. Het zal me verbazen als iedere DBB'er hier meer dan 30k op zijn bankrekening heeft staan en met een fiscaal partner meer dan 60k. maar goed, dat terzijde.

het heffen van vermogensbelasting doet de overheid om de uitgaven te stimuleren, en om zo de economische goei te bevorderen. Vaak voor het tegen gaan van een aankomende recessie. de ECB bepaalt daarnaast het rentebeleid voor de euro landen en maakt de rentes dan expres laag. 1+1= 3, met gevolg dat consumenten meer uitgeven en de economie draaiende blijft.

Andere maatregel die de overheid kan nemen is middels het begrotingsbeleid; door de uitgaven te verhogen. Ze pompt dan zelf veel geld in de economie door bijvoorbeeld voorzieningen aan te leggen. De Hooverdam in Nevada is hier een mooi project van. gevaar is dan weer dat dit leidt tot een begrotingstekort en een staatsschuld. Partijen in NL als de SP zijn hier altijd een groot voorstander van, omdat met dit beleid, volgens hen, de werkende man niet in zijn portemonnee getroffen wordt.
Ik denk daar anders over, maar dat is een andere discussie.

Je trouwt tegenwoordig niet meer in gemeenschap van goederen he ?
niet als standaard, maar het kan nog wel. en ook dat kan voordelen hebben :)

• Like
Waarderingen: 040B
Ben het met je eens dat daar al een keer belasting over is betaald, dat voelt inderdaad zuur. als je dan nog eens een keer een bedrag erft, dan gaat daar voor de 3e keer belasting overheen. tripple zuur. Anyway, het heffingsvrije vermogen wordt wel elk jaar geïndexeerd. Het zal me verbazen als iedere DBB'er hier meer dan 30k op zijn bankrekening heeft staan en met een fiscaal partner meer dan 60k. maar goed, dat terzijde.

het heffen van vermogensbelasting doet de overheid om de uitgaven te stimuleren, en om zo de economische goei te bevorderen. Vaak voor het tegen gaan van een aankomende recessie. de ECB bepaalt daarnaast het rentebeleid voor de euro landen en maakt de rentes dan expres laag. 1+1= 3, met gevolg dat consumenten meer uitgeven en de economie draaiende blijft.

Andere maatregel die de overheid kan nemen is middels het begrotingsbeleid; door de uitgaven te verhogen. Ze pompt dan zelf veel geld in de economie door bijvoorbeeld voorzieningen aan te leggen. De Hooverdam in Nevada is hier een mooi project van. gevaar is dan weer dat dit leidt tot een begrotingstekort en een staatsschuld. Partijen in NL als de SP zijn hier altijd een groot voorstander van, omdat met dit beleid, volgens hen, de werkende man niet in zijn portemonnee getroffen wordt.

60k is ook weer niet zo veel. Gelukkig gaat het omhoog over twee jaar.

het gaat natuurlijk niet over oppotten van geld. Geld hebben is geen doel op zich. Wij sparen bijvoorbeeld voor een investering die hopelijk op een later termijn op zijn beurt weer rendabel wordt. Plus we hebben 4 kinderen van wie er een binnenkort gaat studeren, en twee anderen ook op termijn. Dat kost ook een paar centen...

Ben jij ook een politieke partij? :D

Er is gisteren geloof ik weer een mooi rapport uitgekomen inzake onze huizenmarkt...

https://www.businessinsider.nl/huizenprijs-maximale-hypotheek-inkomen-modaal-2019/

3 hele recente artikelen

• Like
Waarderingen: Vonk
  • Topic Starter Topic Starter
https://www.businessinsider.nl/huizenprijs-maximale-hypotheek-inkomen-modaal-2019/

3 hele recente artikelen

Verdien je als huishouden twee keer modaal, dus 71 duizend euro, dan kun je de gemiddelde huizenprijs precies financieren met een maximale hypotheek.

dat is ook bizar eigenlik he
Dat is al helemaal achterhaald...
En zelfs al zou je wel voor whatever reason kinderen willen hoef je daar echt niet voor te trouwen.
:roflol:

Volgens mij bedoelt @Sparks79 dat het makkelijker is als je getrouwd bent dat dingen geregeld zijn met kinderen. De vader heeft van binnen het huwelijk geboren kinderen automatisch het vaderschap geaccepteerd bijvoorbeeld.
Hij bedoelde niet dat je eerst moet trouwen voordat je kinderen 'mag' krijgen volgens de kerk gedachte, denk ik.

Huizenmarkt is compleet op hol geslagen, wij kopen dan ook niets tot diep in de volgende crisis :D

Huizenmarkt is compleet op hol geslagen, wij kopen dan ook niets tot diep in de volgende crisis :D

Ik heb nu een sociale huurwoning.
Ik hoop als mijn inkomen wat hoger wordt redelijk te kunnen gaan sparen en dan hopen dat over een jaar of 7-10 de markt instort.

In de huidige markt iets kopen kan alleen als ik 85 uur per week zou werken.

Ik heb nu een sociale huurwoning.
Ik hoop als mijn inkomen wat hoger wordt redelijk te kunnen gaan sparen en dan hopen dat over een jaar of 7-10 de markt instort.

In de huidige markt iets kopen kan alleen als ik 85 uur per week zou werken.

Gaat helemaal nergens over, ik heb mijn appartement op de top van de vorige bubbel gekocht en ten tijde van de crisis (bewust omdat ik gewoon verder wilde) weer verkocht. Daarom huren we nu ook in de private sector. Ben overigens nog nooit zo gelukkig geweest met mijn onderkomen als nu. 0,0 zorgen, maximaal genot. En nee je bouwt geen vermogen op o.i.d., maar als je jouw onderkomen ziet voor wat het is; onderkomen en niet als investering dan is het natuurlijk ook nooit weggegooid geld zoals velen altijd beweren. Weggegooid geld is een huis tijdens de max dagen van een bubbel kopen en daarna (al dan niet gedwongen moeten) verkopen voor (ver) beneden jouw resterende hypotheekschuld. Het ligt er dus maar net aan welke bril je op zet en de mooie verhalen van de jaren 70/80 waarin je een huis kocht voor 50.000,00 gulden en in 2005 kon verkopen voor 250.000,00 euro.. Die tijden zijn gewoon voorbij, je zult nu inderdaad zoals jij zegt; jouw ideale moment moeten afwachten, wil je iets leuks kunnen kopen.

Dat is een voordeel als je gehuurd zit.

Ik wilde mijn appartement verkopen in 2008, vlak daarna kwam de crisis. Prijzen zakte gewoon ruim 30.000 euro.
Pas jaren later kunnen verkopen voor de prijs die ik nodig had om met gesloten beurs er vanaf te komen.

Vorig jaar een nieuwe woning gekocht, 2011 woning in prachtige staat waar de woningbouw eigenaar van geweest is.
Hierdoor viel de prijs erg mee.
Prachtig huis, mooie keuken met kookeiland, woonkamer 6.60 breed.
Daar hebben we geluk mee gehad. Vorige eigenaar had het in 2011 al gekocht van de woningstichting aangezien er geen vraag was door huurders in die tijd.

Gaat helemaal nergens over, ik heb mijn appartement op de top van de vorige bubbel gekocht en ten tijde van de crisis (bewust omdat ik gewoon verder wilde) weer verkocht. Daarom huren we nu ook in de private sector. Ben overigens nog nooit zo gelukkig geweest met mijn onderkomen als nu. 0,0 zorgen, maximaal genot. En nee je bouwt geen vermogen op o.i.d., maar als je jouw onderkomen ziet voor wat het is; onderkomen en niet als investering dan is het natuurlijk ook nooit weggegooid geld zoals velen altijd beweren. Weggegooid geld is een huis tijdens de max dagen van een bubbel kopen en daarna (al dan niet gedwongen moeten) verkopen voor (ver) beneden jouw resterende hypotheekschuld. Het ligt er dus maar net aan welke bril je op zet en de mooie verhalen van de jaren 70/80 waarin je een huis kocht voor 50.000,00 gulden en in 2005 kon verkopen voor 250.000,00 euro.. Die tijden zijn gewoon voorbij, je zult nu inderdaad zoals jij zegt; jouw ideale moment moeten afwachten, wil je iets leuks kunnen kopen.

Volgens mij wel eens een berekening ergens gezien dat het kantelpunt om en nabij de 5/6 jaar is wanneer kopen voordeliger wordt dan huren. Los van het feit dat als je huurt je inderdaad geen zorgen hebt en last hebt van onvoorziene kosten. Het ideale moment (dus de markt timen) is eigenlijk niet te doen. Je weet niet wanneer we in een bubbel of een dieptepunt zitten, althans je weet het wel maar je weet niet wanneer de top is bereikt. Voor hetzelfde geldt zijn we er nog lang niet en gaat de huidige bubbel nog 5 of 10 jaar door.

• Like
Waarderingen: 040B
Volgens mij wel eens een berekening ergens gezien dat het kantelpunt om en nabij de 5/6 jaar is wanneer kopen voordeliger wordt dan huren. Los van het feit dat als je huurt je inderdaad geen zorgen hebt en last hebt van onvoorziene kosten. Het ideale moment (dus de markt timen) is eigenlijk niet te doen. Je weet niet wanneer we in een bubbel of een dieptepunt zitten, althans je weet het wel maar je weet niet wanneer de top is bereikt. Voor hetzelfde geldt zijn we er nog lang niet en gaat de huidige bubbel nog 5 of 10 jaar door.

Je weet in ieder geval dat je vrijer bent als je op dit moment huurt. Als je nu iets koopt en de markt stort over 5 jaar in en je wilde over 7 jaar doorstromen dan ga je jezelf daarin beperken of je moet je verlies moeten pakken.

En dat er ooit weer een huizenmarkt crisis komt, is nagenoeg een feit. Verder maakt het niet zoveel uit als je de instelling hebt dat je ergens woont en voor die huisvesting geld betaalt.

Je weet in ieder geval dat je vrijer bent als je op dit moment huurt. Als je nu iets koopt en de markt stort over 5 jaar in en je wilde over 7 jaar doorstromen dan ga je jezelf daarin beperken of je moet je verlies moeten pakken.

En dat er ooit weer een huizenmarkt crisis komt, is nagenoeg een feit.Verder maakt het niet zoveel uit als je de instelling hebt dat je ergens woont en voor die huisvesting geld betaalt.
Dit dus. Zoals het nu gaat kan op de lange duur niet doorgaan.

Ik wil ook niet iets kopen voordat de bubbel knapt, ik heb gezien hoeveel mijn vader in de vorige crash is verloren op een bedrijfspand/woning (retaurant met huis er boven). Dat ging nergens over.

• Like
Dit dus. Zoals het nu gaat kan op de lange duur niet doorgaan.

Ik wil ook niet iets kopen voordat de bubbel knapt, ik heb gezien hoeveel mijn vader in de vorige crash is verloren op een bedrijfspand/woning (retaurant met huis er boven). Dat ging nergens over.

Het heeft mij feitelijk 55K gekost op een appartement van 167K - waanzin toch? Dan wordt je vanzelf sceptisch en zet je een andere bril op. Natuurlijk wilde ik zelf verder en kon dat ook, maar toch iets wat je in de toekomst liever voorkomt.

Het heeft mij feitelijk 55K gekost op een appartement van 167K - waanzin toch? Dan wordt je vanzelf sceptisch en zet je een andere bril op. Natuurlijk wilde ik zelf verder en kon dat ook, maar toch iets wat je in de toekomst liever voorkomt.
Wij hebben toen in overleg met bank kunnen verhuren.
Mocht alleen de hypotheekrente niet meer aftrekken en we hebben verhuurd zonder winst. Alleen om uit de kosten te blijven.
Daar ben ik nu nog steeds blij mee.

• Like
Wij hebben ook een soortgelijk bedrag verloren op het appartement wat we in 2008 verkocht hebben. Gelukkig hebben we toen een nieuwbouw woning gekocht, met nog meer korting, een gratis uitbouw en flink wat subsidie.

dat is ook bizar eigenlik he

:roflol:

Volgens mij bedoelt @Sparks79 dat het makkelijker is als je getrouwd bent dat dingen geregeld zijn met kinderen. De vader heeft van binnen het huwelijk geboren kinderen automatisch het vaderschap geaccepteerd bijvoorbeeld.
Hij bedoelde niet dat je eerst moet trouwen voordat je kinderen 'mag' krijgen volgens de kerk gedachte, denk ik.

Klopt. Vooral dingen als officiële vader zijn, erfenissen mocht het helemaal mis gaan, dat soort dingen. Dan is trouwen de makkelijkste oplossing.

met wie je neukt en of kinderen krijgt boeit mij verder niets. Als je maar van mijn vrouw af blijft. Alhoewel, een andere leuke vrouw erbij een keertje....

• Haha
Trouwen doe je toch uit liefde.

Of om van het gezeik van je vriendin af te zijn. :D

Zoals ik het bedoel gaat het om vermogens boven de 500k€. De mensen die slechts door te investeren enhet geld hebben om groot te investeren verdienen ten koste van de rest.

De gewonespaarder en erven moeten er geen lat van hebben. Daar tegenover staat ook wel dat de marginale lastendruk heel hoog is momenteel. Als we dat willen verlagen moet dat ergens vandaan komen.

overigens zijn er wel wat ministeries die we op kunnen heffen. Maar dat is een ander verhaal. Ik vind dat we moeten investeren in zaken die waarde toevoegen. Veel ambtenaren doen dit niet, banken. Ook niet.

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven