XXL Nutrition

Peiling Hoeveel verdien jij?

  • Topic starter LM
  • Startdatum
  • Reacties 336
  • Weergaven 15K
  • Volgers 41

Hoeveel verdien jij?

  • t/m 2000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 2001-2500

    Stemmen: 21 14,5%
  • 2501-3000

    Stemmen: 22 15,2%
  • 3001-3500

    Stemmen: 12 8,3%
  • 3501-4000

    Stemmen: 17 11,7%
  • 4001-4500

    Stemmen: 16 11,0%
  • 4501-5000

    Stemmen: 5 3,4%
  • 5001-5500

    Stemmen: 3 2,1%
  • >5500

    Stemmen: 18 12,4%
  • ik werk niet/ heb geen inkomen uit salaris

    Stemmen: 14 9,7%

  • Totaal stemmers
    145

Bezoekers in dit topic

Dit zou inderdaad veel meer moeten komen te liggen bij de hoogste inkomens.
Even gechargeerd maar hoe groot is het aandeel hoogste inkomens, als die druk daar volledig zou komen liggen, worden ze dermate zwaar belast dat het niet interessant is om in Nederland een topfunctie te bekleden en vertekken naar het buitenland.
 
Even gechargeerd maar hoe groot is het aandeel hoogste inkomens, als die druk daar volledig zou komen liggen, worden ze dermate zwaar belast dat het niet interessant is om in Nederland een topfunctie te bekleden en vertekken naar het buitenland.

Ik denk dat het je zal verbazen... Met 1 of 2% ben je er waarschijnlijk al.
 
Ondernemers praten dan wel weer vaak over netto en niet bruto...
Vind dat als ZZP'er juist heel onpraktisch. Uit de winst- en verliesrekening weet ik precies wat er bruto binnenkomt, maar als ik wil weten wat ik netto overhoud moet ik er toch even wat langer voor gaan zitten. Het is bij mij ook ieder jaar weer een onaangename verrassing wat ik extra moet afdragen aan de Belastingdienst.
 
  • Like
Waarderingen: LM
Exact, maar ik denk dat ergens boven de 150K per jaar een mooie leidraad zou zijn.
 
Als ik m'n toeslagen mag meetellen dan zou ik al 2 opties hoger mogen aanvinken...
Edit: technisch gezien lager in de poll, maar hoger van inkomen. Deze aanpassing om eventuele wijsneuzen voor te zijn.
 
Dit is eigenlijk een zeer moeilijke oefening.
Aangezien mijn loon wel tot 1000 euro netto verschil kan hebben.
 
In aanvulling hierop: zoek eens op Google "het onbestaan van het middeninkomen". In een topic op Tweakers heeft iemand uitgerekend per €1000 per jaar wat je netto nog overhoudt na toeslagen etc. Het verschil tussen 30k en 40k per jaar is netto nauwelijks aanwezig. Schandalig imo, want voor die 10k per jaar krijg je wss wel meer stress/verantwoordelijkheid en moet je wss ook langere dagen maken.

Lagere inkomens worden m.i. veel teveel gematst en de middenklasse mag ervoor opdraaien.


Zie mijn afbeelding begin pagina 6. Die komt volgens mij ook van tweakers vandaan. Laat een goed beeld zien dat 12k verhoging bruto (21k naar 33k) je er netto nog geen 1k op vooruit gaat.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
Zie mijn afbeelding begin pagina 6. Die komt volgens mij ook van tweakers vandaan. Laat een goed beeld zien dat 12k verhoging bruto (21k naar 33k) je er netto nog geen 1k op vooruit gaat.
En dat is met voormalig russische geheime dienst meegenomen. Heb je geen kinderen is t verschil groter. Zeker een paar honder euro :roflol:
 
Dit zou inderdaad veel meer moeten komen te liggen bij de hoogste inkomens.

Nee, dat zou ook niet eerlijk zijn. Het hoogste belastingtarief is al 52%, meen ik. Dat is hoog zat. Als je daar in valt, heb je het hoogstwaarschijnlijk ook verdiend dmv een topfunctie of omdat je een goede ondernemer bent.

Ik ben meer voor een reductie van nivellering dmv korten op toeslagen.
 
Nee, dat zou ook niet eerlijk zijn. Het hoogste belastingtarief is al 52%, meen ik. Dat is hoog zat. Als je daar in valt, heb je het hoogstwaarschijnlijk ook verdiend dmv een topfunctie of omdat je een goede ondernemer bent.

Ik ben meer voor een reductie van nivellering dmv korten op toeslagen.

Ik vind niet dat we de armen armer moeten maken, maar zo heeft iedereen natuurlijk een voorkeur voor een oplossing die er toch nooit gaat komen :D
 
Ik vind niet dat we de armen armer moeten maken, maar zo heeft iedereen natuurlijk een voorkeur voor een oplossing die er toch nooit gaat komen :D

Ik denk dat we voldoende doen voor de armere met toeslagen etc.
Wanneer je de werkende met het goede salaris ga straffen ga je straks mensen wegjagen uit je land en economie. Zeker de mensen die al in de grensstreek wonen.....
Als ik zie wat ik betaal aan belasting dan denk ik dat ik voldoende in die pot stop.
 
Ik denk dat we voldoende doen voor de armere met toeslagen etc.
Wanneer je de werkende met het goede salaris ga straffen ga je straks mensen wegjagen uit je land en economie. Zeker de mensen die al in de grensstreek wonen.....
Als ik zie wat ik betaal aan belasting dan denk ik dat ik voldoende in die pot stop.

Het ging meer om de scheve verhouding van de middeninkomens ten opzichte van de lagere inkomens. Je kunt zomaar 10K meer verdienen op papier en op je bankrekening nog geen 1K eraan overhouden. Feitelijk betaal je daarmee dus gewoon alleen maar meer belasting. Het systeem kan hoe dan ook een stuk eerlijker dan het nu is. Maar je gaat het nooit evenredig eerlijk voor iedereen kunnen maken.
 
Het ging meer om de scheve verhouding van de middeninkomens ten opzichte van de lagere inkomens. Je kunt zomaar 10K meer verdienen op papier en op je bankrekening nog geen 1K eraan overhouden. Feitelijk betaal je daarmee dus gewoon alleen maar meer belasting. Het systeem kan hoe dan ook een stuk eerlijker dan het nu is. Maar je gaat het nooit evenredig eerlijk voor iedereen kunnen maken.
Daar heb je zeker gelijk in.
Soms kun je beter parttime werken dan fulltime, met alle kortingen die je parttime krijg is het verschil eind van de maand opeens niet zo groot....
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Daar heb je zeker gelijk in.
Soms kun je beter parttime werken dan fulltime, met alle kortingen die je parttime krijg is het verschil eind van de maand opeens niet zo groot....
Zo ken ik er ook eentje die 3 dagen is gaan werken ipv 4,5 want verschil is minimaal doordat ze nu alle toeslagen krijgt :roflol:
Ons sociale stelsel nodigt gewoon uit tot misbruik.
 
Zo ken ik er ook eentje die 3 dagen is gaan werken ipv 4,5 want verschil is minimaal doordat ze nu alle toeslagen krijgt :roflol:
Ons sociale stelsel nodigt gewoon uit tot misbruik.

Daarom zijn we ook zo'n gewild land bij immigranten.. T is hier het paradijs voor luie mensen.
 
Back
Naar boven