AndroidHealthClinic

Hoeveel vetpercentage ongeveer?

EKV verhoudingen zijn niet belangrijk. Het gaat om wat je nodig hebt.
In de bulk kun je wel minimaal 2gr/kg eiwit consumeren. Verder minimaal 0,8 gr/kg vet. De rest kun je schuiven en spelen.

Voor producten zie stickies.

15%??? Eerder een procent of 13

Dit is geen 13% hoor, bij 13% zie je al duidelijk meer aftekeningen gezien op 12% je abs een beetje doorkomen

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 11:09 ----------

Dit klopt in theorie, maar met een beetje achtergrond info moet je niet tever door willen bulken. Dit is voor de lange termijn verre van optimaal. Heel veel mensen zijn hier onwetend in (logisch natuurlijk).

Precies
Wat dat betreft zou ik gewoon een cut zetten tot rond de 12-10 procent, en dan cleanbulken

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel, ik ga binnenkort een huidploogmeter aanschaffen, heb gelezen dat het niet zo makkelijk meten is dan dat het lijkt?

Als ik dan uitkom op >14% ga ik eerst maar eens cutten tot 10/12% en dan gaan clean bulken!

Het vergt wat oefening, het is even wennen. Het belangrijkste is dat je het consequent uitvoert. Op dezelfde manier, op dezelfde plek, op hetzelfde moment. Je exacte vetpercentage zul je toch nooit weten. Het is meer een indicatie.

Oke ;)

Zou iemand hier nog naar kunnen kijken of er eventueel verbeterpunten voor zijn?

Bijlagen

Vandaag wezen sporten en gevraagd om een huidploogmeting, de sportinstructeur vond het niet zo'n goed idee, omdat volgens hem er ook grote nadelen aanzaten, maar hij wou het wel voor mij meten.

Alleen hij kwam intotaal op 24mm uit en door dit af te lezen in de tabel kwamen we op 10,45% vet uit,
(hetzelfde als de weegschaal)

Nu zeiden jullie dat het wel rond de 14% lag, heeft hij het gewoon verkeerd gemeten(vond hem wel wat snel alles meten) of klopt het dat ik 10% vet heb?

Vandaag wezen sporten en gevraagd om een huidploogmeting, de sportinstructeur vond het niet zo'n goed idee, omdat volgens hem er ook grote nadelen aanzaten, maar hij wou het wel voor mij meten.

Alleen hij kwam intotaal op 24mm uit en door dit af te lezen in de tabel kwamen we op 10,45% vet uit,
(hetzelfde als de weegschaal)

Nu zeiden jullie dat het wel rond de 14% lag, heeft hij het gewoon verkeerd gemeten(vond hem wel wat snel alles meten) of klopt het dat ik 10% vet heb?
Het kan misschien wel kloppen hoor dat het 10% vet is, maar met welke meting heeft hij het gedaan met een 3 punts meting?

4 punts.

Het kan misschien kloppen, omdat je wat weinig spiermassa hebt heb je wat weinig definitie.

Dus bulk er maar lekker op los ;)

haha dat gaat goed komen!

Wat is trouwens het beste gewoon clean bulken +500kcal boven behoefte of moet ik het anders aanpakken? zoja, hoe kan ik het dan het beste aanpakken?

Ik zou gewoon rustig opbouwen. Begin met 100kcal boven onderhoud, en check na een week hoeveel je aangekomen bent. rond de 300gr-500gr per week zit je goed

Je kan niet nauwkeurig zijn achter de comma met 3/4 punts meting

Dus ik moet er echt maar vanuit gaan dat het gewoon rond de 10% zit?

ja, maar wat maakt dat uit.
gewoon trainen en eten.
Als je te dik word minder eten en als je niet of niet snel genoeg aankomt meer eten.

Het is allemaal niet zo ingewikkeld ;)

Wat is trouwens het beste gewoon clean bulken +500kcal boven behoefte of moet ik het anders aanpakken? zoja, hoe kan ik het dan het beste aanpakken?

Cleanbulk is meer +250kcal. 500 is normale bulk en gain je ook redelijk wat vet

Als je wilt cleanbulken even 100-200 boven onderhoud eten.

Terug
Naar boven