Fitness Seller

Stelling hoeveel weet jij van voeding? ( quiz )

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
Tuurlijk cools.

Isdatzo denkt dat ik onderzoeken uitzoek omdat het mij goed uitkomt? Haha sorry moest even lachen. Maar nu terug naar de feiten. Ik heb die onderzoeken in mijn speuirtocht of kip eten echt ongevaarlijk was van kanker. Nou dat is het blijkbaar dus niet. Meneer isdatzo neemt zo maar klakkeloos elk onderzoek over en gooit het op zijn website. Als hij echt zo goed is moet hij op het door hem zelf geopende topic dat kip eten de kans op kanker verlaagd terugkomen. Alleen dat doet hij niet want het is slechts 1 onderzoek en zijn onderzoeken zijn volgens hem betrouwbaarder. Nu komt het : het grappige is dat er in het verleden tal van onderzoeken zijn geweest die gezegd hebben dat groente en fruit een beschermende factor tegen kanker hebben. Alleen zijn er pas geleden twee grote onderzoeken geweest die deze stelling onderuit hallen. Uhmm wacht eens even slechts twee onderzoeken? Noemde isdatzo dat geen of nauwelijks wetenschappelijk bewijs. Volgens mij gebruikt meneer isdatzo zelf info die hem goed uitkomt om niet onderuit te gaan. Ik ben slechts een ventje met een groot bekje.

:eek:

Ben ik nu te laat voor de Quiz ? :(

:rolleyes:

Tuurlijk cools.

Isdatzo denkt dat ik onderzoeken uitzoek omdat het mij goed uitkomt? Haha sorry moest even lachen. Maar nu terug naar de feiten. Ik heb die onderzoeken in mijn speuirtocht of kip eten echt ongevaarlijk was van kanker. Nou dat is het blijkbaar dus niet. Meneer isdatzo neemt zo maar klakkeloos elk onderzoek over en gooit het op zijn website. Als hij echt zo goed is moet hij op het door hem zelf geopende topic dat kip eten de kans op kanker verlaagd terugkomen. Alleen dat doet hij niet want het is slechts 1 onderzoek en zijn onderzoeken zijn volgens hem betrouwbaarder. Nu komt het : het grappige is dat er in het verleden tal van onderzoeken zijn geweest die gezegd hebben dat groente en fruit een beschermende factor tegen kanker hebben. Alleen zijn er pas geleden twee grote onderzoeken geweest die deze stelling onderuit hallen. Uhmm wacht eens even slechts twee onderzoeken? Noemde isdatzo dat geen of nauwelijks wetenschappelijk bewijs. Volgens mij gebruikt meneer isdatzo zelf info die hem goed uitkomt om niet onderuit te gaan. Ik ben slechts een ventje met een groot bekje.

In principe zijn er kankers die groeien van vitaminen en aminozuren. Dus soms kan fruit en groente ongewenst zijn dan. (maar das niet zeker) Een beschermende factor? Het is gezond ja en sommige groenten zoals broccoli hebben stoffen die nuttig zijn.

Broccoli Fights Cancer by Clearing Bad Tumor Suppressors
http://www.scientificamerican.com/podcast/episode.cfm?id=broccoli-fights-cancer-by-clearing-11-01-27

En sommige vitaminen en mineralen zijn dan meer gewenst.

Vitamin D and calcium supplementation reduces cancer risk: results of a randomized trial
http://www.ajcn.org/content/85/6/1586.short

Vitamin D and prostate cancer: 1,25 dihydroxyvitamin D3 receptors and actions in human prostate cancer cell lines.
http://endo.endojournals.org/content/132/5/1952.abstract

Laatst bewerkt:
Sorry voor de spelfouten zit op blackberry. Hey cools je zit volop in de race topper. Je gaat door naar de 2e ronde!

Je bent GetXXL wel in je line up vergeten ;) Shame on you.

Isdatzo denkt dat ik onderzoeken uitzoek omdat het mij goed uitkomt? Haha sorry moest even lachen. Maar nu terug naar de feiten. Ik heb die onderzoeken in mijn speuirtocht of kip eten echt ongevaarlijk was van kanker. Nou dat is het blijkbaar dus niet. Meneer isdatzo neemt zo maar klakkeloos elk onderzoek over en gooit het op zijn website. Als hij echt zo goed is moet hij op het door hem zelf geopende topic dat kip eten de kans op kanker verlaagd terugkomen. Alleen dat doet hij niet want het is slechts 1 onderzoek en zijn onderzoeken zijn volgens hem betrouwbaarder.

Nogmaals over begrijpend lezen: Het onderzoek op dit forum gaat niet over "kip", maar over white meat, als je goed kijkt (moet toch lukken met die aangescherpte zintuigen door je dieet), dan zie je dat het onderzoek gewoon op mijn site staat: http://canceranddiet.nl/total_cancer/white-meat.html

Nu komt het : het grappige is dat er in het verleden tal van onderzoeken zijn geweest die gezegd hebben dat groente en fruit een beschermende factor tegen kanker hebben. Alleen zijn er pas geleden twee grote onderzoeken geweest die deze stelling onderuit hallen. Uhmm wacht eens even slechts twee onderzoeken? Noemde isdatzo dat geen of nauwelijks wetenschappelijk bewijs. Volgens mij gebruikt meneer isdatzo zelf info die hem goed uitkomt om niet onderuit te gaan. Ik ben slechts een ventje met een groot bekje.

Dat is wel heel grappig inderdaad. Alleen staat wat jij zegt helemaal niet op de site. Wat betreft het totale risico op kanker staat er dat een zeer zwak beschermend effect werd gevonden in 2 van de 10 studies over groenten en in 2 van de 8 studies over fruit: http://canceranddiet.nl/total_cancer/Vegetables-Fruit.html

Ook lieg je over de effecten van groenten/fruit op kanker --> De meerderheid van het betrouwbare (prospectieve) onderzoek laat geen effecten zien. Zowel wat betreft kanker in zijn totaliteit, als wat betreft specifieke vormen van kanker.

En wederom zwets je om mijn vragen heen. Nogmaals: BRONNEN?

Laatst bewerkt:
:)lol, toevallig. Kan ik binnekort men vlees daar bestellen :D

Onderzoekers: Geen lijnzaadolie voor mannen
http://www.ergogenics.org/alfalinoleenzuur.html

Constituents ofCannabis sativa L. XXI: Estrogenic activity of a non-cannabinoid constituent
http://www.springerlink.com/content/p182l6g33804535l/

Rest heb ik niet op aan te merken. Walnoten is voldoende om ALA uit te halen, met lijnzaadolie ga je er wat over. En met hennepzaad moet je oppassen vanwege de oestrogene effecten. Gember is nu wel anti-oestrogeen. Rauwe melk zie ik ook niet echt zitten.

---------- Post added do 9 jun 2011 at 15:39 ----------

Hier voor de vegetariers zodat ze binnekort nix meer op te merken hebben over dat vlees niet nodig is.

Scientists 'grow' meat in laboratory
http://www.telegraph.co.uk/foodanddrink/6684854/Scientists-grow-meat-in-laboratory.html

Stem Cell Pork: Scientists Grow Artificial Meat In Lab
[Link niet meer beschikbaar]

http://www.youtube.com/watch?v=WkEr-pAkz8Q

Doet me denken aan:

http://www.youtube.com/watch?v=xos2MnVxe-c

Je hebt dus inderdaad net PubMed ontdekt! :)

Colostrum staat ook op Pubmed dat is het duurste supplement wat ik gebruik. Heb je al kunnen vinden wat het waanzinnige voordeel is op Pubmed, of moet ik je helpen zoeken?

140 euro maar? Ik heb nog 'n pot staan, 1 kg, 15.000 euro. Is gefiltreerd bij maanlicht door kaboutertjes en elfjes. Speciale prijs voor jou, 14.000 euro. Jouw economische zintuigen MOETEN dit als 'n koopje zien! Wat zeg je ervan :)

Colostrum is al duizenden jaren oud niks nieuws en nee ook niet gefiltreerd bij maanlicht. Maar geef jij maar je geld uit aan anabolen en supps waarvan je niet eens weet wat er in zit erg verstandig.

---------- Post added vr 10 jun 2011 at 08:53 ----------

Nogmaals over begrijpend lezen: Het onderzoek op dit forum gaat niet over "kip", maar over white meat, als je goed kijkt (moet toch lukken met die aangescherpte zintuigen door je dieet), dan zie je dat het onderzoek gewoon op mijn site staat:

Vertel eens isdatzo kunnen wij nou kip of "white meat" eten zonder het gevaar van kanker is, je opent er zelfs een topic over. Nu laat ik je onderzoeken zien die bewijzen dat kip eten toch niet ongevaarlijk is. Dus je gooit alles op je website neer en neemt de mening over van wat er is onderzocht. Maar als er tegenbewijs komt is dat onzin of het dwaasachtige idee van 1 persoon. Vreemde manier van redeneren heb jij...

En wederom zwets je om mijn vragen heen. Nogmaals: BRONNEN?
Iets met nationaal kanker instituut van Amerika staat ook al in de vorige posts. Moet je vast kunnen vinden er zijn 337 relevante onderzoeken over te vinden, succes.

Laatst bewerkt:
...

38441_7dtr2scy8f_l.jpg

Is het niet zo dat voor alle onderzoeken die je heer neerklapt er ook weer 3 onderzoeken zijn die het tegendeel bewijzen?

Colostrum is al duizenden jaren oud niks nieuws en nee ook niet gefiltreerd bij maanlicht. Maar geef jij maar je geld uit aan anabolen en supps waarvan je niet eens weet wat er in zit erg verstandig.

Hij heeft het over die whey. Je weet zelf ook wel dat je lichamelijk geen ene klote verschil gaat merken tussen die hele dure 'bijzondere' whey van je of gewoon eentje van de board sponsors. Wat een geld verspilling..

Vertel eens isdatzo kunnen wij nou kip of "white meat" eten zonder het gevaar van kanker is, je opent er zelfs een topic over. Nu laat ik je onderzoeken zien die bewijzen dat kip eten toch niet ongevaarlijk is. Dus je gooit alles op je website neer en neemt de mening over van wat er is onderzocht. Maar als er tegenbewijs komt is dat onzin of het dwaasachtige idee van 1 persoon. Vreemde manier van redeneren heb jij...

1) Hoe weet ik nou of het eten van kip of "white meat" zonder gevaar is? Daar doe ik nooit uitspraken over. Er is geen/inconsistent bewijs dat het eten van kip of "white meat" van invloed is op het risico op kanker, hart- en vaatziekten, en overlijden.
2) Leg even aan de brave DBB lezertjes uit wat het verschil is tussen informatie op canceranddiet neerzetten en informatie op DBB neerzetten....... Had ik het direct op DBB gezet, dan was het betrouwbaarder geweest?
3) Jij hebt tot nu toe 0,0 tegenbewijs laten zien. Er zijn geen studies die laten zien dat kip/white meat het risico op kanker verhoogt. Er zijn misschien studies die laten zien dat deze producten het risico op een bepaald type kanker verhogen, maar dat is wat anders. Er zijn namelijk ook studies die laten zien dat kip/white meat het risico op bepaalde typen kanker verlagen.

Over kip en darmkanker:

Meat consumption and colorectal cancer
A total of 26 cohort studies (111 reports)23,44,47–63 with information on 15,057 individuals with colorectal cancer examined the association between meat (red meat, processed meat, fish and/or poultry) and colorectal cancer. The summary characteristics of included studies are shown in Supporting Information Webtables 3 and 4. Most of the study populations were from Western populations: North America (n 5 13), Europe (n 5 9), Australia (n 5 1) and the remaining three studies were from Asia. The pooled estimate for the highest versus the lowest level of consumption for red meat was RR 1.21 (95% CI: 1.13–1.29; Supporting Information Webfigure 3). There was no evidence of heterogeneity across studies (p 5 0.72) and there was no significant difference in the estimates for cancer of the colon and for rectal cancer: RR 1.14 (95% CI: 1.02–1.28) and RR 1.28 (95% CI: 1.02–1.60), respectively.
Individuals in the highest level compared with those in the lowest Level of processed meat intake had a 20% increased risk for developing colorectal cancer RR 1.19 (95% CI: 1.12–1.27; Supporting Information Webfigure 4). There was no evidence of heterogeneity across studies (p 5 0.42) and there was no significant difference in the estimates for cancer of the colon and for rectal cancer: RR 1.21 (95% CI: 1.08–1.35) and RR 1.18 (95% CI: 0.99–1.41), respectively.
We did not observe any apparent association between risk of colorectal cancer and consumption of either fish [RR 0.93 (95% CI: 0.84–1.04)] (Supporting Information Webfigure 5) or poultry [RR 0.96 (95% CI: 0.86–1.08)] (Supporting Information Webfigure 6).
Link: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19350627

Iets met nationaal kanker instituut van Amerika staat ook al in de vorige posts. Moet je vast kunnen vinden er zijn 337 relevante onderzoeken over te vinden, succes.

Dat dacht ik al. Je hebt ergens ooit iets gelezen en kunt het niet meer vinden. :D
Edit: Ik heb het gevonden. :D :D Een internetlink zonder referentie. Zo te zien heb je daar letterlijk uit geciteerd:

Not surprisingly, fruits and vegetables are the two foods with the best correlation with longevity in humans. Not whole-wheat bread, not bran, not even a vegetarian diet shows as powerful a correlation as a high level of fresh fruit and raw green salad consumption.1 The Nation Cancer Institute recently reported on 337 different studies that all showed the same basic information:

Vegetables and fruits protect against all types of cancers if consumed in large enough quantities. Hundreds of scientific studies document this. The most prevalent cancers in our country are mostly plant-food-deficiency disease.
Raw vegetables have the most powerful anti-cancer properties of all foods.
Studies on the cancer-reducing effects of vitamin pills containing various nutrients (such as folate, vitamin C and E) get mixed reviews; sometimes they show a slight benefit, but most show no benefit. Occasionally studies show that taking isolated nutrients is harmful, as was discussed earlier regarding beta-carotene.
Beans, in general, not just soy, have additional anti-cancer benefits against reproductive cancers, such as breast and prostate cancer.2

Though Americans would prefer to take a pill so they could continue eating what they are accustomed to, it won't give you the protection you are looking for. You can close the cover of this book and put it away right now as long as you can incorporate this crucial dietary change into your life: consume high levels of fruits, green vegetables, and beans. This is key to both weight loss and better health.

1. Key, T.J. A., M. Thorogood, P. N. Appleby, and M. L. Burr. 1996. Dietary habits and mortality in 11,000 vegetarians and health conscious people: results of a 17-year follow up. BMJ 313: 775-79.

2. Nelson, N.J. 1996. Is chemoprevention research overrated or under-funded? Primary Care & Cancer 16 (8): 29-30.
Link: http://www.diseaseproof.com/archive...isease-of-fruit-and-vegetable-deficiency.html

-Nu snap ik waarom je niet inhoudelijk reageert. Je zoekt helemaal niet zelf op Pubmed, in tegenstelling tot wat mensen denken. :D
-In het stuk hierboven staat geen referentie naar je "The Nation Cancer Institute". Nogal logisch want er is nooit een artikel gepubliceerd waarin naar voren kwam dat groenten/fruit tegen alle vormen van kanker zou beschermen.
-Als je toch weer op google zit: Google dan even naar het WCRF rapport. Daarvoor zijn tienduizenden studies gebruikt i.p.v. jouw fictieve 337 studies.

Nu snap ik waarom je geen referenties geeft. Die zijn er namelijk niet. Mijnheer de expert gebruikt een random internetpagina i.p.v een wetenschappelijk artikel om zijn betrouwbare info op te baseren. Een artikel zonder referenties waar de geclaimde informatie in zou staan. Jammer dat je nu door de mand valt en triest dat de geclaimde informatie niet eens bestaat...............
Maar het past precies in de lijn van jouw kennis: Steeds weer heb ik laten zien dat de informatie die jij geeft, helemaal niet in de bronnen staat die erbij horen. :D :D

Colostrum staat ook op Pubmed dat is het duurste supplement wat ik gebruik. Heb je al kunnen vinden wat het waanzinnige voordeel is op Pubmed, of moet ik je helpen zoeken?
Nee, kan je het me uitleggen? Ben ook niet zo handig met computers... :(

:hornyna: Hoppa! Net weer een pot gekocht zonder dat ik weet wat erin zit!

---------- Post added vr 10 jun 2011 at 08:53 ----------

lol, colostrum is gewoon de eerste melk die er gevormd wordt als een zoogdier bevallen is. Been there, done that, researched that long time ago. Staat zelfs topic van me hier erover met research erbij.

http://forum.dutchbodybuilding.com/...exercise-performance-active-and-women-249699/

Dat het duizenden jaren bestaat is obvious. Elk zoogdier produceert dit bij een zwangerschap. Een van de goedkopere supplementen die ik getest heb.

Laatst bewerkt:
ik wacht de 4 dagen af, vind hem heel moeilijk je quiz

Blackberry cool man, held!

hoeveel weet jij van voeding?

Misschien nog een goede tip om het topic alsnog te redden, komkommer, soja-scheuten, rode-bieten zijn ook niet helemaal legaal.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven