noXcez
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 40
- Lengte
- 1m70
- Massa
- 85kg
- Vetpercentage
- 12%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:07 ----------
Ik heb nooit beweerd dat het een ideaal dieet voor een krachtsporter zou zijn. Bodybuilding en het bijbehorende gemiddelde voedingsdieet staat ook zeker niet gelijk aan gezondheid.
Waarom probeer je dit dan op een bb forum dit te promoten? Schrijf een mooi stuk tekst en post het in de voedingssectie om leden aan het denken te zetten over hun bb dieet. Dit had je namelijk al veel tijd gescheeld. Mocht je dit willen doen lees deze artikels ook ff waarin ook de nadelen van een veggie dieet worden genoemd.
-Chemistry behind Vegetarianism. Li D.
-Nutritional status, lifestyle and cardiovascular risk in lacto-ovo vegetarians and omnivore]. Fernandes Dourado K, Campos Fde A, Rojas HF, Simiões SK,
Dit heb ik niet onderzocht(onderstreepte) interessante vraag zou ik best wel willen weten?
Wat bedoel je precies met veggie dieet?
Vegetarisch.
-Relationship between essential amino acids and muscle mass, independent of habitual diets, in pre- and post-menopausal US women. Andrich DE, Filion ME, Woods M, Dwyer JT, Gorbach SL, Goldin BR, Adlercreutz H, Aubertin-Leheudre M.
-Zie ook artikels hieronder.
---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:10 ----------
Waarom gebruik je stellingen of zeg je dingen die helemaal niet naar voren komen uit mijn posts.
We moeten onszelf vullen met voedsel rijk aan voedingstoffen. We moeten er dus voor zorgen dat we producten binnenkrijgen die voedingrijk zijn en dus niet voedingarm. Eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingstoffen en vezels en weinig calorieen
Vlees bevat geen vezels.
Mager wit of rood vlees verhoogt het risico op het krijgen van kanker dat is iets heel anders.
Dit is niet waar. Specificeer kanker aub.
Tonny heb je een bron voor deze stelling of is dit een aanname?
Hoeveelheid proteïne:
- Protein dietary reference intakes may be inadequate for vegetarians if low amounts of animal protein are consumed. Kniskern MA, Johnston CS.
-`Effect of protein source and quantity on protein metabolism in elderly women.
Pannemans DL, Wagenmakers AJ, Westerterp KR, Schaafsma G, Halliday D.
Methionine tekort:
-The low-methionine content of vegan diets may make methionine restriction feasible as a life extension strategy. McCarty MF, Barroso-Aranda J, Contreras F.
-Soy protein infant formulae and follow-on formulae: a commentary by the ESPGHAN Committee on Nutrition.
ESPGHAN Committee on Nutrition, Agostoni C, Axelsson I,
Isdatzo geef eerst je ongelijk is eerlijk toe over vegetarische voeding, is wel zonde als je posts uit zijn verband rukt, lijkt mij wel zo sportief. Om je eigen woorden te gebruiken waarom zou ik verder op je vragen ingaan. Reageer maar eerst op de post 43 en lees het onderzoek maar eens goed. Xjes mr. hoenselaar
Deze artikels zijn aangehaald omdat een aantal vegetarische deelnemers waarvan de groente en fruit inname hoog was wel ouder werden.
Chang- Claude, J., and R. Frentzel Beyme. 1993 Dietary and lifestyle determinants of mortality among German vegetarians. Int. J. Epidemiol. 22 (2): 228-36
Kahn, H.A., R.I. Philips, D.A. Snowdon, and W. Choi. 1984. Association between reported diet and all cause mortality: twenty-one-year follow up on 27.530 adult Seventh-day Adventists. Am. J. Epidemiol., 119 : 775-87; Nestle, M. 1999 .
Animal VS Plant foods in human diets and health: is the historical record unequivocal? Proc. Nutr. Soc. 58 (2): 211-28

Interessante stelling Tonny. In mijn speurtocht ben ik ervan overtuigd geraakt dat groente en fruit moeten domineren in elk dieet. En dat veel mensen veels te veel vlees eten en dat het verhoogde kans op ziektes met zich meebrengt.
Ik wil je vraag toch iets anders stellen: Is een vegetarisch dieet gezonder dan een dieet dat een klein beetje dierlijke producten bevat?
Ik weet het niet zeker. Een overwicht aan bewijs suggereert toch wel dat een bijna volledig vegetarisch dieet het beste is.
In de massale China-Cornell-Oxford- project bleek dat vermindering van kanker aanwezig was als deelnemers hun dierlijke voedselconsumptie naar 1 portie per week brachten. Onder dit niveau zijn er niet genoeg gegevens bekend.
Enkele kleinere studies wijzen erop dat mensen die vis in kleine hoeveelheden toegevoegd hadden aan hun vegetarisch dieet voordelen biedt, dit is waarschijnlijk een gevolg van de toegenomen DHA vet uit vis (3*).
Dit zelfde voordeel kan waarschijnlijk worden bereikt als in een strict vegetarisch dieet gemalen lijnzaad en noten toegevoegd worden die omega-3 bevatten, zoals bijvoorbeeld walnoten( plantaardige DHA is ook een nog een optie).
Of je nou wel of niet strikt vegetarisch eet moet ten alle tijden groente en fruit inname domineren in elk dieet. Voor optimale gezondheid en om het risico maximaal te verminderen op het krijgen van kanker.
Naar aanleiding van het vorig geopende topic met daarin lachwekkende reacties wordt dit topic geopend met een aantal vragen. Leden zoals isdatzo, gouwetonny, Rob G, Beurt, Endorphin, Holymoly, Cools, Isnogood, Jinsu en overige leden nodig ik uit om op onderstaande vragen te reageren met waar of onwaar en eventuele onderbouwing. Over 4 dagen schrijf ik de antwoorden op met onderbouwing van wetenschappelijke onderzoeken . Veel succes!
Vraag 1) we hebben melk nodig om genoeg calcium binnen te krijgen om onszelf te beschermen tegen osteoporose
Vraag 2) Een dieet hoog in proteine is gezond
Vraag 3) De beste bron voor proteine is dierlijk voedsel zoals vlees, kip, eieren, vis en zuivel.
Vraag 4) Plantaardig voedsel hebben geen compleet opneembare proteines
Vraag 5) We kunnen onszelf beschermen tegen kanker door ons dieet te veranderen door een low fat dierlijk dieet te volgen met kip, vis en magere melk. En rood vlees te verwijderen
Vraag 6) op een groente, fruit en noten gebaseerd dieet moet je ander voedsel toevoegen om een volledig aminozuur profiel binnen te krijgen.
Waarom probeer je dit dan op een bb forum dit te promoten? Schrijf een mooi stuk tekst en post het in de voedingssectie om leden aan het denken te zetten over hun bb dieet. Dit had je namelijk al veel tijd gescheeld. Mocht je dit willen doen lees deze artikels ook ff waarin ook de nadelen van een veggie dieet worden genoemd.
Nonsens! Er is geen bewijs dat groenten of fruit het risico op kanker verlagen. Er is ook slechts zwak bewijs dat groenten en fruit het risico op hart- en vaatziekten en overlijden verlagen. De meerderheid van de onderzoeken laat geen effecten zien
.Red meat is not the only problem. The consumpion of chicken and fish is also linked to colon cancer. A large recent study examined the eating habits of 32.000 adults for six years and then watched the incidince of cancer for these subjects over the next six years. Those who avoided red meat but ate white meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.The same study showed that eating beans, peas or lentils at least twice a week was associated with a 50% lower risk than never eating these foods
Chicken has about the same amount of cholestrol as beef and the production of those potent cancer-causing compounds called hetrocyclic amines ( HCAs) are even more concentrated in grilled chicken than in beef
Another recent study from New Zealand that investigated heterocyclic amines in meat, fish, and chicken found the greatest constributor of HCAs to cancer risk was chicken!
.Likewise, studies indicate that chicken is almost as dangerous as red meat for the heart. Regarding cholestrol, there is no advantage to eating lean white instead of lean red meat
Ik weerleg al je slecht onderbouwde claims over de effecten van voeding op de gezondheid, en nu geef jij geen antwoord op mijn vragen omdat jij je op je teentjes getrapt voelt?
Nonsens! Er is geen bewijs dat groenten of fruit het risico op kanker verlagen. Er is ook slechts zwak bewijs dat groenten en fruit het risico op hart- en vaatziekten en overlijden verlagen. De meerderheid van de onderzoeken laat geen effecten zien.

Jij vanzelfsprekend! De eerste klinker:
Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)
Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods
Hungary
91 % 10%
Usa
78% 13%
Belgium
71% 15%
Sweden
65% 17%
(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)
Mexico
27% 49%
Korea
21% 59%
Thailand
11% 72%
Laos
4% 91%
* Hertog, M. , H. B. Bueno-de- Mesquita, and A.M. Fehily. 1996.
Fruit and vegetable consumption and cancer mortality in Caerphilly study. Cancer Epidemiol. Biomakerks Prev. 5 (9): 673-77
Tonny,
Ik wil graag mijn positieve evaringen van een ander dieet delen en het valt mij op dat hier heel veel jonge mensen ontzettend ongezond eten. Ik heb het al een paar keer gezegd komt ie nog een keer --> ik ben geen 100% vegetarier. Nogmaals je moet onderscheidt maken tussen vegetatiers er zijn vegeatriers die grote hoeveelheden groente en fruit innemen en vegetariers die dat niet doen. In die studies bleek dat een aantal deelnemers die grote hoeveelheden groente en fruit inname dat die wel ouder werden alleen dat wordt constant uit zijn verband gehaald door isdatzo.
De aanleiding van mijn zoektocht was of het paleo-dieet nou werkelijk zo ongezond was omdat ik hiermee wilde beginnen met als doelstelling om (nog) sterker en gespierder te worden. Ten eerste veranderde mijn doelstelling om zo groot en gespierd mogelijk te worden naar een status van agressive health te bereiken. Hierdoor ben ik als eerste gestopt met eten van de volgende voedingsmiddelen:
Als je kijkt naar wat mensen in de supermarkt in hun karretje doen of op de band leggen, dan bestaat het eten bijna alleen maar uit bovenstaande lijst. Dit gaat je pas echt opvallen, als je het zelf anders doet en bewuste keuzes maakt. Bijna al het eten in de supermarkt bestaat uit bovenstaande producten. Eigenlijk alleen de groente en fruit niet. Die is dus gezond, zou je denken. Maar ..... wist je dat bijna alle groente die je in de supermarkt vindt, bewerkt is met herbiciden en pesticiden (giftige stoffen) en vervolgens doorstraald is met gammastralen, zodat het langer houdbaar is? Zelfs de gezonde voeding uit de supermarkt is dus niet echt gezond meer.
- Suiker en kunstmatige zoetstoffen
- Geraffineerd meel
- Geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen, d.w.z. alle E-nummers
- Transvetten
- Jozo keukenzout
- Vet vlees en vlees uit de bio-industrie
- Kant en klaar maaltijden en voedsel uit blik
- Gepasteuriseerde melkproducten
- Koffie, thee en frisdrank
- Chemische supplementen
- Zoutjes, snoep, koek, taart
Steeds duidelijker komt vast te staan dat verse plantaardige voeding het gezondst is en dat dierlijke voeding in hoge mate bijdraagt aan al onze welvaartsziektes. En dat de chemicaliën die wij aan onze voeding toevoegen slecht voor ons zijn, hoeft eigenlijk al helemaal geen uitleg.
ik snap niet waarom je er op in blijft gaan.... oke je hebt een bepaalde visie op voeding. die wil je graag delen, dat is ook oke. maar je deelt het niet meer, je probeert het door de strot van andere mensen te rammen.
zo denk jij erover en zo denken andere mensen erover, period.
alle mensen die mogelijk geïnteresseerd zullen zijn in jou visie die melden toch wel of gaan zelf meer info zoeken.
'Those who avoided red meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.' Allemaal rood vlees eten dus?