AndroidHealthClinic

Stelling hoeveel weet jij van voeding? ( quiz )

Status
Niet open voor verdere reacties.
Parthenon, even serieus en zonder grappen. Ik snap je stellingen en je vegetarische gedoe, ok daar heb ik begrip voor. Maar, wat probeer je hiermee te bereiken op dit bodybuilding forum? je pissed alleen een heleboel mensen off

Beste Parthenon,

Ik ga niet inhoudelijk reageren op je vragen zoals je verwacht in je begingpost. Dit is niet omdat geen antwoord zou kunnen plaatsen, eerder omdat ik niet genoeg wetenschappelijk kennis bezit om hier met onderzoek over en weer te gaan flamen (waardoor ik mijn antwoorden niet met zekerheid kan verdedigen). Het enige wat ik ook aangaf in het vorige topic was dat het niet infantiel was om met onderbouwingen middels onderzoek te komen, blijkbaar kan je dit niet zo goed hebben. Ik loop ook niet van de toren te blazen dat ik de waarheid in pacht heb.

Ik ben een volger van accounts die wel begrijpen hoe ze een full text onderzoek moeten interpreteren, gelukkig kan ik zelf redelijkerwijs beoordelen wie dit kan en wie niet. In elk topic zie je een voor en tegen partij, aan de hand van de best onderbouwde argumenten neig ik naar een partij. In dit topic lijken je referenties en argumenten al snel weer te verdwijnen als sneeuw voor de zon door een paar snuggere reacties.

Groeten

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:07 ----------

Ik heb nooit beweerd dat het een ideaal dieet voor een krachtsporter zou zijn. Bodybuilding en het bijbehorende gemiddelde voedingsdieet staat ook zeker niet gelijk aan gezondheid.

Waarom probeer je dit dan op een bb forum dit te promoten? Schrijf een mooi stuk tekst en post het in de voedingssectie om leden aan het denken te zetten over hun bb dieet. Dit had je namelijk al veel tijd gescheeld. Mocht je dit willen doen lees deze artikels ook ff waarin ook de nadelen van een veggie dieet worden genoemd.
-Chemistry behind Vegetarianism. Li D.
-Nutritional status, lifestyle and cardiovascular risk in lacto-ovo vegetarians and omnivore]. Fernandes Dourado K, Campos Fde A, Rojas HF, Simiões SK,

Dit heb ik niet onderzocht(onderstreepte) interessante vraag zou ik best wel willen weten?
Wat bedoel je precies met veggie dieet?

Vegetarisch.
-Relationship between essential amino acids and muscle mass, independent of habitual diets, in pre- and post-menopausal US women. Andrich DE, Filion ME, Woods M, Dwyer JT, Gorbach SL, Goldin BR, Adlercreutz H, Aubertin-Leheudre M.
-Zie ook artikels hieronder.

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 12:10 ----------

Waarom gebruik je stellingen of zeg je dingen die helemaal niet naar voren komen uit mijn posts.

We moeten onszelf vullen met voedsel rijk aan voedingstoffen. We moeten er dus voor zorgen dat we producten binnenkrijgen die voedingrijk zijn en dus niet voedingarm. Eten van voedingsmiddelen die rijk zijn aan voedingstoffen en vezels en weinig calorieen

Vlees bevat geen vezels.

Mager wit of rood vlees verhoogt het risico op het krijgen van kanker dat is iets heel anders.

Dit is niet waar. Specificeer kanker aub.

Tonny heb je een bron voor deze stelling of is dit een aanname?

Hoeveelheid proteïne:
- Protein dietary reference intakes may be inadequate for vegetarians if low amounts of animal protein are consumed. Kniskern MA, Johnston CS.
-`Effect of protein source and quantity on protein metabolism in elderly women.
Pannemans DL, Wagenmakers AJ, Westerterp KR, Schaafsma G, Halliday D.

Methionine tekort:
-The low-methionine content of vegan diets may make methionine restriction feasible as a life extension strategy. McCarty MF, Barroso-Aranda J, Contreras F.
-Soy protein infant formulae and follow-on formulae: a commentary by the ESPGHAN Committee on Nutrition.
ESPGHAN Committee on Nutrition, Agostoni C, Axelsson I,

Klaar ermee.

Laatst bewerkt:
Isdatzo geef eerst je ongelijk is eerlijk toe over vegetarische voeding, is wel zonde als je posts uit zijn verband rukt, lijkt mij wel zo sportief. Om je eigen woorden te gebruiken waarom zou ik verder op je vragen ingaan. Reageer maar eerst op de post 43 en lees het onderzoek maar eens goed. Xjes mr. hoenselaar

Ik weerleg al je slecht onderbouwde claims over de effecten van voeding op de gezondheid, en nu geef jij geen antwoord op mijn vragen omdat jij je op je teentjes getrapt voelt? :D

Laat maar zien dat je wel verstand hebt van epidemiologie door inhoudelijk te reageren. Dat weiger je tot nu toe stelselmatig.

Deze artikels zijn aangehaald omdat een aantal vegetarische deelnemers waarvan de groente en fruit inname hoog was wel ouder werden.

Dit zijn je 3 artikelen:

Chang- Claude, J., and R. Frentzel Beyme. 1993 Dietary and lifestyle determinants of mortality among German vegetarians. Int. J. Epidemiol. 22 (2): 228-36

Kahn, H.A., R.I. Philips, D.A. Snowdon, and W. Choi. 1984. Association between reported diet and all cause mortality: twenty-one-year follow up on 27.530 adult Seventh-day Adventists. Am. J. Epidemiol., 119 : 775-87; Nestle, M. 1999 .

Animal VS Plant foods in human diets and health: is the historical record unequivocal? Proc. Nutr. Soc. 58 (2): 211-28

Nogmaals, je leest de artikelen waar je aan refereert niet, of begrijpt niet wat er staat. Over de artikelen:
-Chang-Claude J Hierin worden de effecten van groenten en fruit niet onderzocht.
-Kahn HA Deze groep bevat vegetariërs en vleeseters. Verder hadden fruit en gekookte groenten geen effect op het risico op overlijden.
-Netle M (3e artikel) Dit is een oud (1999) review artikel waarin door de auteur geen nieuw onderzoek werd gedaan.

Doe iedereen een lol en lees eerst wat er in de artikelen staat, voordat je wéér dingen verzint. ;)

Interessante stelling Tonny. In mijn speurtocht ben ik ervan overtuigd geraakt dat groente en fruit moeten domineren in elk dieet. En dat veel mensen veels te veel vlees eten en dat het verhoogde kans op ziektes met zich meebrengt.

-Wat voor "speurtocht" is dit geweest? Heb je net als in je voorgaande posts een aantal willekeurige studies opgezocht?
-Bij welke hoeveelheden vlees is dit gevonden?
-Bij welke soorten vlees is dit gevonden?
-Welke ziektes zijn dit?

O sorry, ik stel weer vragen. Ik doe dit niet voor jou omdat ik weet dat je toch weer niet reageert. Ik doe dit alleen om anderen te laten zien dat je niet weet waar je het over hebt.

Ik wil je vraag toch iets anders stellen: Is een vegetarisch dieet gezonder dan een dieet dat een klein beetje dierlijke producten bevat?

Ik weet het niet zeker. Een overwicht aan bewijs suggereert toch wel dat een bijna volledig vegetarisch dieet het beste is.

Een overgewicht aan bewijs? Je hebt nog totaal geen bewijs laten zien! Er was 1 studie waarin vleeseters een significant verhoogd risico op overlijden hadden, maar bij dit effect werd geen rekening gehouden met andere aspecten uit het dieet. Zoals ik al aangaf lag het risico op overlijden niet-significant hoger in alle 4 de beschikbare onderzoeksgroepen waarin werd gekeken naar vegetarisme.
Geen idee waarom je hier steeds overheen praat, maar gezien je vrije interpretatie van de literatuur zal dit wel in je straatje passen.

In de massale China-Cornell-Oxford- project bleek dat vermindering van kanker aanwezig was als deelnemers hun dierlijke voedselconsumptie naar 1 portie per week brachten. Onder dit niveau zijn er niet genoeg gegevens bekend.

Wat is er "massaal" aan 6.500 deelnemers? Waarom negeer je alle informatie die ik geef?

Enkele kleinere studies wijzen erop dat mensen die vis in kleine hoeveelheden toegevoegd hadden aan hun vegetarisch dieet voordelen biedt, dit is waarschijnlijk een gevolg van de toegenomen DHA vet uit vis (3*).

Er zijn geen consistente verschillen in effecten op kanker, hart- en vaatziekten en overlijden gevonden tussen vette vis en magere vis! Geen idee over welke "voordelen" je het dan hebt.

Dit zelfde voordeel kan waarschijnlijk worden bereikt als in een strict vegetarisch dieet gemalen lijnzaad en noten toegevoegd worden die omega-3 bevatten, zoals bijvoorbeeld walnoten( plantaardige DHA is ook een nog een optie).

Er is geen onderzoek wat laat zien dat lijnzaad het risico op chronische ziekten verlaagt.

Of je nou wel of niet strikt vegetarisch eet moet ten alle tijden groente en fruit inname domineren in elk dieet. Voor optimale gezondheid en om het risico maximaal te verminderen op het krijgen van kanker.

Nonsens! Er is geen bewijs dat groenten of fruit het risico op kanker verlagen. Er is ook slechts zwak bewijs dat groenten en fruit het risico op hart- en vaatziekten en overlijden verlagen. De meerderheid van de onderzoeken laat geen effecten zien.

---------- Post added wo 8 jun 2011 at 19:22 ----------

Nice!

Hé Parthenon post eens een foto van je fysiek?

1: Allebei is fout.
2: Een vierkant heeft vier hoeken van 90 graden
3: De stelling van pythagoras is A(kwadraat)+B(kwadraat) = C(kwadraat)
4: het antwoordt bevindt zich in deze video: http://www.youtube.com/watch?v=7DwT_2QQU64
5:Mauyboran is inderdaad een faker, die een website heeft gemaakt om geld voor zichzelf in te zamelen
6: OMG ROFL!

Waarom zie ik nu pas dit topic? En waarom ben ik niet specifiek uitgenodigd? Schande!

Naar aanleiding van het vorig geopende topic met daarin lachwekkende reacties wordt dit topic geopend met een aantal vragen. Leden zoals isdatzo, gouwetonny, Rob G, Beurt, Endorphin, Holymoly, Cools, Isnogood, Jinsu en overige leden nodig ik uit om op onderstaande vragen te reageren met waar of onwaar en eventuele onderbouwing. Over 4 dagen schrijf ik de antwoorden op met onderbouwing van wetenschappelijke onderzoeken . Veel succes!

Vraag 1) we hebben melk nodig om genoeg calcium binnen te krijgen om onszelf te beschermen tegen osteoporose

Vraag 2) Een dieet hoog in proteine is gezond

Vraag 3) De beste bron voor proteine is dierlijk voedsel zoals vlees, kip, eieren, vis en zuivel.

Vraag 4) Plantaardig voedsel hebben geen compleet opneembare proteines

Vraag 5) We kunnen onszelf beschermen tegen kanker door ons dieet te veranderen door een low fat dierlijk dieet te volgen met kip, vis en magere melk. En rood vlees te verwijderen

Vraag 6) op een groente, fruit en noten gebaseerd dieet moet je ander voedsel toevoegen om een volledig aminozuur profiel binnen te krijgen.

1. onjuist, je kan uit andere bronnen calcium halen bijv. eieren
2. onjuist, maar wat is wel gezond ? 3 kratten bier weg zuipen per week ?
3. beste weet ik niet maar wel het handigst.
4. juist, niet alle proteines worden opgenomen vanuit plantaardige voedsel.
5. onjuist, dat is de grote onzin wat ik ooit gelezen heb
6. juist, want eiwitten uit vlees ia andere amino zuren als in fruit groente en noten

• Topic Starter Topic Starter
Tonny,

Waarom probeer je dit dan op een bb forum dit te promoten? Schrijf een mooi stuk tekst en post het in de voedingssectie om leden aan het denken te zetten over hun bb dieet. Dit had je namelijk al veel tijd gescheeld. Mocht je dit willen doen lees deze artikels ook ff waarin ook de nadelen van een veggie dieet worden genoemd.

Ik wil graag mijn positieve evaringen van een ander dieet delen en het valt mij op dat hier heel veel jonge mensen ontzettend ongezond eten. Ik heb het al een paar keer gezegd komt ie nog een keer --> ik ben geen 100% vegetarier. Nogmaals je moet onderscheidt maken tussen vegetatiers er zijn vegeatriers die grote hoeveelheden groente en fruit innemen en vegetariers die dat niet doen. In die studies bleek dat een aantal deelnemers die grote hoeveelheden groente en fruit inname dat die wel ouder werden alleen dat wordt constant uit zijn verband gehaald door isdatzo.

De aanleiding van mijn zoektocht was of het paleo-dieet nou werkelijk zo ongezond was omdat ik hiermee wilde beginnen met als doelstelling om (nog) sterker en gespierder te worden. Ten eerste veranderde mijn doelstelling om zo groot en gespierd mogelijk te worden naar een status van agressive health te bereiken. Hierdoor ben ik als eerste gestopt met eten van de volgende voedingsmiddelen:

1. Suiker en kunstmatige zoetstoffen
  2. Geraffineerd meel
  3. Geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen, d.w.z. alle E-nummers
  4. Transvetten
  5. Jozo keukenzout
  6. Vet vlees en vlees uit de bio-industrie
  7. Kant en klaar maaltijden en voedsel uit blik
  8. Gepasteuriseerde melkproducten
  9. Koffie, thee en frisdrank
  10. Chemische supplementen
  11. Zoutjes, snoep, koek, taart
Als je kijkt naar wat mensen in de supermarkt in hun karretje doen of op de band leggen, dan bestaat het eten bijna alleen maar uit bovenstaande lijst. Dit gaat je pas echt opvallen, als je het zelf anders doet en bewuste keuzes maakt. Bijna al het eten in de supermarkt bestaat uit bovenstaande producten. Eigenlijk alleen de groente en fruit niet. Die is dus gezond, zou je denken. Maar ..... wist je dat bijna alle groente die je in de supermarkt vindt, bewerkt is met herbiciden en pesticiden (giftige stoffen) en vervolgens doorstraald is met gammastralen, zodat het langer houdbaar is? Zelfs de gezonde voeding uit de supermarkt is dus niet echt gezond meer.

Steeds duidelijker komt vast te staan dat verse plantaardige voeding het gezondst is en dat dierlijke voeding in hoge mate bijdraagt aan al onze welvaartsziektes. En dat de chemicaliën die wij aan onze voeding toevoegen slecht voor ons zijn, hoeft eigenlijk al helemaal geen uitleg.

Nonsens! Er is geen bewijs dat groenten of fruit het risico op kanker verlagen. Er is ook slechts zwak bewijs dat groenten en fruit het risico op hart- en vaatziekten en overlijden verlagen. De meerderheid van de onderzoeken laat geen effecten zien

"Deskundigen" zoals Isdatzo die nu nog beweren dat (rauwe) plantaardige voeding niet gezond zou zijn en beschermend tegen kanker, hebben dus gewoon hun huiswerk niet gedaan.

Ik dacht ook voordat ik mijzelf begon met inlezen dat het eten van magere kip relatief ongevaarlijk is tegen kanker. Dit is mij behoorlijk tegen gevallen.
Mager rood vlees behoeft inmiddels geen verdere uitleg daar zijn neem ik aan genoeg onderzoeken over bekend.

(1*)
Red meat is not the only problem. The consumpion of chicken and fish is also linked to colon cancer. A large recent study examined the eating habits of 32.000 adults for six years and then watched the incidince of cancer for these subjects over the next six years. Those who avoided red meat but ate white meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.The same study showed that eating beans, peas or lentils at least twice a week was associated with a 50% lower risk than never eating these foods
.

(2*)
Chicken has about the same amount of cholestrol as beef and the production of those potent cancer-causing compounds called hetrocyclic amines ( HCAs) are even more concentrated in grilled chicken than in beef

(3*)
Another recent study from New Zealand that investigated heterocyclic amines in meat, fish, and chicken found the greatest constributor of HCAs to cancer risk was chicken!

(4*)
Likewise, studies indicate that chicken is almost as dangerous as red meat for the heart. Regarding cholestrol, there is no advantage to eating lean white instead of lean red meat
.

1) Sing, P. N., and G.E. Fraser. 1998. Dietary risk factors for colon cancer in a low-risk population. Am. J. epidem. 148: 761-74

2) Sinha R.,N. Rothmann, E.D. Brown, et al. 1995. High concentration of the carcinogen 2-amino-1-methyl-6-penylimidazo-(4,5-b) pyridine (Phip)
Cancer Res. 55 (20) : 4516-19

3) Thomson, B. 1999. Heterocyclic amine levels in cooked meat and the implication for New Zealanders. Eur J. Cancer Prev. 8 (3): 201-06

4) Davidson, M.H., D. Hunnighake, K.C. Maki, et al. 1999. Comparison of the effects of lean red meat VS lean white meat on serum lipid levels among free-living person with hypercholestrolemia: a long-term, randomized clinical trial. Arch. Intern. Med.159 (12) : 1331-38

Ik ben op de site van Isdatzo gaan kijken en zijn meningen en stelling nader gaan bestuderen omdat hij zo ageert en mij aanvalt op mijn "speurtocht" naar agressive health. Hij verwijst notabene naar aanleiding van mijn gelezen onderzoeken naar de mening van 1 man en wie is dat? Uhmm, ja hij zelf.

Deze zin van meneer Isdatzo blijft toch het meest hilarisch:

Ik weerleg al je slecht onderbouwde claims over de effecten van voeding op de gezondheid, en nu geef jij geen antwoord op mijn vragen omdat jij je op je teentjes getrapt voelt?

Nou meneer Isdatzo ageert in mijn thread tegen het leggen van verbanden die niet te staven vallen d.m.v. bewijs? Zijn eigen website staan vol met case control studies en ook nog de zwakste vorm daarvan. Over de Gerson therapie is het heel makkelijk iemand onderuit te halen omdat er meer bewijs tegen is dan voor. Noem het complot noem het kwakzalverij, geloof wat jij wil geloven.

Misschien is het handig om een constructieve bijdrage leveren in plaats van een aanvallende instelling. Hopelijk neem tmeneer isdatzo vandaag iets van mij aan want je bent nooit te oud om te leren. Ik zal zijn qoute nog een keer herhalen want als hij het hier niet mee eens kan hij beter zijn site uit de lucht halen voordat mensen nog werkelijk gaan geloven wat hij allemaal zegt:

Nonsens! Er is geen bewijs dat groenten of fruit het risico op kanker verlagen. Er is ook slechts zwak bewijs dat groenten en fruit het risico op hart- en vaatziekten en overlijden verlagen. De meerderheid van de onderzoeken laat geen effecten zien.

Niet verrassend laten fruit en groente de beste correlatie zien bij het langleven van mensen. Dus niet volkoren brood, geen zemelen en zelfs niet alleen een vegetarisch dieet(zonder hoge groente en fruit inname) geeft zo`n hoge correlatie als een hoge inname van vers fruit en rauwe groene salade consumptie.(1*).

The national cancer institute (USA) heeft recentelijk 337 verschillende studies gepubliceerd wat allemaal dezelfde basis informatie laat zien:

1) Groente en fruit beschermen tegen allle vormen van kanker als ze geconsumeerd worden in grote hoeveelheden.
2) Rauwe groente hebben de hoogste en krachtigste anti kanker eigenschappen van al het voedsel.
3) Sudies die het anti kanker effecten bestuderen van vitaminepillen met daarin verschillende nutrienten ( zoals foliumzuur, Vitamine C en E) krijgen meestal gemixte reviews. Soms laten ze een klein voordeel zien en soms ook helemaal niet. Af en toe laten studies zien dat het nemen van geisoleerde nutrienten zinvol is.
4) Bonen in het algemeen dus niet alleen soja hebben anti-kanker voordelen tegen reproductieve vormen van kanker, zoals borst- en prostaatkanker. (2*)

Laatst bewerkt:
Tonny,

Nog iets aanvullends in vlees zitten uiteraard wel voedingstoffen dat heb ik nooit gezegd. Interessante artikelen alleen gezond eten is iets anders dan de doelstelling om snel spieren op te bouwen. Natuurlijk weet je dit al maar zeg het nog maar voor de zekerheid: Hoe langzamer een kind groeit hoe langzamer hij of zij ouder wordt. Je kan je dus ook afvragen of het snel laten groeien van het lichaam gezond is. Over het feit dat het gemiddelde bodybuildingsdieet zeer ongezond is zijn we het dus over eens, of toch niet?:D

Bovenstaande stelling komt trouwens duidelijk naar voren uit dit onderzoek.

Ross, M. H. E. Lustbader and G. Bras . 1976. Dietary practices and growth responses as predictors of longevity. Nature 262 (5569) : 548-53

Laatst bewerkt:
ik snap niet waarom je er op in blijft gaan.... oke je hebt een bepaalde visie op voeding. die wil je graag delen, dat is ook oke. maar je deelt het niet meer, je probeert het door de strot van andere mensen te rammen.

zo denk jij erover en zo denken andere mensen erover, period.

alle mensen die mogelijk geïnteresseerd zullen zijn in jou visie die melden toch wel of gaan zelf meer info zoeken.

Jij vanzelfsprekend! De eerste klinker:

Unrefined pland food consumption VS The killer diseases (*)

Red = percentage of deaths from hart disease and cancer
Blue = percentage of calories from unrefined plant foods

Hungary
91 % 10%

Usa
78% 13%

Belgium
71% 15%

Sweden
65% 17%

(niet alle landen toegevoegd maar er ligt een omslagpunt bij Venezuela)

Mexico
27% 49%

Korea
21% 59%

Thailand
11% 72%

Laos
4% 91%

* Hertog, M. , H. B. Bueno-de- Mesquita, and A.M. Fehily. 1996.
Fruit and vegetable consumption and cancer mortality in Caerphilly study. Cancer Epidemiol. Biomakerks Prev. 5 (9): 673-77

Is dit niet omdat mensen in laos bijv gewoon dood gaan aan t*fus, cholera, aids, malaria, honger en diarree, voordat ze kanker krijgen?

Tonny,

Ik wil graag mijn positieve evaringen van een ander dieet delen en het valt mij op dat hier heel veel jonge mensen ontzettend ongezond eten. Ik heb het al een paar keer gezegd komt ie nog een keer --> ik ben geen 100% vegetarier. Nogmaals je moet onderscheidt maken tussen vegetatiers er zijn vegeatriers die grote hoeveelheden groente en fruit innemen en vegetariers die dat niet doen. In die studies bleek dat een aantal deelnemers die grote hoeveelheden groente en fruit inname dat die wel ouder werden alleen dat wordt constant uit zijn verband gehaald door isdatzo.

De aanleiding van mijn zoektocht was of het paleo-dieet nou werkelijk zo ongezond was omdat ik hiermee wilde beginnen met als doelstelling om (nog) sterker en gespierder te worden. Ten eerste veranderde mijn doelstelling om zo groot en gespierd mogelijk te worden naar een status van agressive health te bereiken. Hierdoor ben ik als eerste gestopt met eten van de volgende voedingsmiddelen:

1. Suiker en kunstmatige zoetstoffen
  2. Geraffineerd meel
  3. Geur-, kleur-, smaakstoffen en conserveringsmiddelen, d.w.z. alle E-nummers
  4. Transvetten
  5. Jozo keukenzout
  6. Vet vlees en vlees uit de bio-industrie
  7. Kant en klaar maaltijden en voedsel uit blik
  8. Gepasteuriseerde melkproducten
  9. Koffie, thee en frisdrank
  10. Chemische supplementen
  11. Zoutjes, snoep, koek, taart
Als je kijkt naar wat mensen in de supermarkt in hun karretje doen of op de band leggen, dan bestaat het eten bijna alleen maar uit bovenstaande lijst. Dit gaat je pas echt opvallen, als je het zelf anders doet en bewuste keuzes maakt. Bijna al het eten in de supermarkt bestaat uit bovenstaande producten. Eigenlijk alleen de groente en fruit niet. Die is dus gezond, zou je denken. Maar ..... wist je dat bijna alle groente die je in de supermarkt vindt, bewerkt is met herbiciden en pesticiden (giftige stoffen) en vervolgens doorstraald is met gammastralen, zodat het langer houdbaar is? Zelfs de gezonde voeding uit de supermarkt is dus niet echt gezond meer.

Steeds duidelijker komt vast te staan dat verse plantaardige voeding het gezondst is en dat dierlijke voeding in hoge mate bijdraagt aan al onze welvaartsziektes. En dat de chemicaliën die wij aan onze voeding toevoegen slecht voor ons zijn, hoeft eigenlijk al helemaal geen uitleg.

Hey Panthenon,

Ik ben heel blij voor je dat je al die zaken niet meer eet. Zo ga je een lang en gezond leven tegemoed!

Iedereen op DBB zou hier een voorbeeld aan moeten nemen! Iedereen op de wereld eigelijk! Dan zou het ook ineens gedaan zijn met die corrupte zoetstoffen-mafia.

ik snap niet waarom je er op in blijft gaan.... oke je hebt een bepaalde visie op voeding. die wil je graag delen, dat is ook oke. maar je deelt het niet meer, je probeert het door de strot van andere mensen te rammen.

zo denk jij erover en zo denken andere mensen erover, period.

alle mensen die mogelijk geïnteresseerd zullen zijn in jou visie die melden toch wel of gaan zelf meer info zoeken.

Dit is absoluut niet de bedoeling jammer dat het zo overkomt en ik sta ook open voor andere visies. Ik denk dat het juiste voedingspatroon zoeken waar jij je op lange termijn het prettigst bij voelt een lange zoektocht is die waarschijnlijk nooit zal ophouden.

Lol, ik lees hier even los over en je zegt dit :

"Ik wil graag mijn positieve evaringen van een ander dieet delen en het valt mij op dat hier heel veel jonge mensen ontzettend ongezond eten."

Kan best zijn dat je een punt hebt, maar als wij al ongezond eten dan zou je beter eerst beginnen met niet-sporters of mensen die gewoon niet op hun eten lette, ( 50% van de bevolking dus) "op het juiste spoor te krijgen".

'Those who avoided red meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.' Allemaal rood vlees eten dus?

Laatst bewerkt:
'Those who avoided red meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.' Allemaal rood vlees eten dus?

excuses daar moet staan : Those who avoided red meat but ate white meat regularly had a more then 300% percent increase in colon cancer incidence.

thanks ik heb het aangepast.

Laatst bewerkt:
Wat eet jij dan wel kerel ? Post eens wat je gemiddeld per dag eet.

En waar koop jij je groente en fruit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven