isdatzo
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 116
Nogmaals je moet onderscheidt maken tussen vegetatiers er zijn vegeatriers die grote hoeveelheden groente en fruit innemen en vegetariers die dat niet doen. In die studies bleek dat een aantal deelnemers die grote hoeveelheden groente en fruit inname dat die wel ouder werden alleen dat wordt constant uit zijn verband gehaald door isdatzo.
Ik zal het simpel uitdrukken zodat er geen ruimte overblijft voor misverstanden: JE LIEGT OVER DE RESULTATEN IN DIE STUDIES!
Als je nou eens gewoon inhoudelijk reageert, dan hoef ik je misschien niet langer uit te maken voor leugenaar. Quote gewoon even waar in die artikelen staat dat de auteurs in hun onderzoeksgroep hebben onderzocht wat jij zegt, zodat ik mijn woorden terug kan nemen.
Steeds duidelijker komt vast te staan dat verse plantaardige voeding het gezondst is en dat dierlijke voeding in hoge mate bijdraagt aan al onze welvaartsziektes. En dat de chemicaliën die wij aan onze voeding toevoegen slecht voor ons zijn, hoeft eigenlijk al helemaal geen uitleg.
Nonsens, in de jaren 90 waren er verschillende studies die lieten zien dat dierlijke producten slecht zouden zijn. Deze effecten werden gevonden in zgn. case-control studies, die zeer gevoelig zijn voor allerlei verkeerde interpretaties. Prospectieve cohort studies zijn hier minder gevoelig voor en naarmate meer resultaten uit prospectieve studies werden gepubliceerd, kwamen hier behoorlijke tegenstrijdige resultaten in naar voren. Meestal laten prospectieve studies geen (negatieve) effecten zien van dierlijke producten op kanker, hart- en vaatziekten en overlijden.
Dank je wel, zo had ik mezelf nog niet gezien.
Ik verzamel alleen informatie en maak daar overzichten van.zoals Isdatzo die nu nog beweren dat (rauwe) plantaardige voeding niet gezond zou zijn en beschermend tegen kanker, hebben dus gewoon hun huiswerk niet gedaan.
Je moet mijn woorden niet verdraaien, want ik heb nooit gezegd dat plantaardige voeding niet gezond zou zijn!
Ook heb ik niet gezegd dat plantaardige voeding niet zou beschermen tegen kanker. Ik zei dat er geen bewijs is dat groenten en fruit beschermen tegen kanker (met uitzondering van mogelijk een licht beschermend effect bij rokers, moet ik daarbij vermelden).
Ik dacht ook voordat ik mijzelf begon met inlezen dat het eten van magere kip relatief ongevaarlijk is tegen kanker. Dit is mij behoorlijk tegen gevallen.
Op basis van maar liefst één enkele studie een conclusie trekken heeft niets meer met wetenschap te maken.
Mager rood vlees behoeft inmiddels geen verdere uitleg daar zijn neem ik aan genoeg onderzoeken over bekend.
En wat laten die onderzoeken zien? Laat me raden..............
1) Sing, P. N., and G.E. Fraser. 1998. Dietary risk factors for colon cancer in a low-risk population. Am. J. epidem. 148: 761-74
2) Sinha R.,N. Rothmann, E.D. Brown, et al. 1995. High concentration of the carcinogen 2-amino-1-methyl-6-penylimidazo-(4,5-b) pyridine (Phip)
Cancer Res. 55 (20) : 4516-19
3) Thomson, B. 1999. Heterocyclic amine levels in cooked meat and the implication for New Zealanders. Eur J. Cancer Prev. 8 (3): 201-06
4) Davidson, M.H., D. Hunnighake, K.C. Maki, et al. 1999. Comparison of the effects of lean red meat VS lean white meat on serum lipid levels among free-living person with hypercholestrolemia: a long-term, randomized clinical trial. Arch. Intern. Med.159 (12) : 1331-38
[/COLOR]
Wat wil je hier nou mee laten zien?
Ik ben op de site van Isdatzo gaan kijken en zijn meningen en stelling nader gaan bestuderen omdat hij zo ageert en mij aanvalt op mijn "speurtocht" naar agressive health. Hij verwijst notabene naar aanleiding van mijn gelezen onderzoeken naar de mening van 1 man en wie is dat? Uhmm, ja hij zelf.
Ik verwijs niet naar de mening van één man. Ik verwijs naar een site waarop een uitgebreid overzicht staat van de bestaande literatuur. Als je er kritiek op hebt mag je deze uiten. Laat maar zien welke studies over het hoofd zijn gezien bij het tot stand komen van de resultaten. 100% zeker dat jij dat niet kunt!
Nou meneer Isdatzo ageert in mijn thread tegen het leggen van verbanden die niet te staven vallen d.m.v. bewijs? Zijn eigen website staan vol met case control studies en ook nog de zwakste vorm daarvan. Over de Gerson therapie is het heel makkelijk iemand onderuit te halen omdat er meer bewijs tegen is dan voor. Noem het complot noem het kwakzalverij, geloof wat jij wil geloven.
Ben je nou echt zo dom, of ben je gewoon een troll?
De titel zegt nog niet genoeg zeker: Cancer & Diet. A systematic review of prospective studies.
Misschien is het handig om een constructieve bijdrage leveren in plaats van een aanvallende instelling. Hopelijk neem tmeneer isdatzo vandaag iets van mij aan want je bent nooit te oud om te leren. Ik zal zijn qoute nog een keer herhalen want als hij het hier niet mee eens kan hij beter zijn site uit de lucht halen voordat mensen nog werkelijk gaan geloven wat hij allemaal zegt
Je quote helemaal niets. Je quote een aantal referenties, en niet de inhoud van de artikelen uit deze referenties. Hierbij verzin je vervolgens zelf een verhaal. Je leest de studies waar je naar verwijst niet eens. Leuk dat je probeert om op die manier mensen op het verkeerde been te zetten.
Op het moment dat iemand een website maakt die een completer overzicht bevat van de bestaande literatuur, haal ik hem uit de lucht.
Niet verrassend laten fruit en groente de beste correlatie zien bij het langleven van mensen. Dus niet volkoren brood, geen zemelen en zelfs niet alleen een vegetarisch dieet(zonder hoge groente en fruit inname) geeft zo`n hoge correlatie als een hoge inname van vers fruit en rauwe groene salade consumptie.(1*).
Bronnen?
The national cancer institute (USA) heeft recentelijk 337 verschillende studies gepubliceerd wat allemaal dezelfde basis informatie laat zien:
1) Groente en fruit beschermen tegen allle vormen van kanker als ze geconsumeerd worden in grote hoeveelheden.
2) Rauwe groente hebben de hoogste en krachtigste anti kanker eigenschappen van al het voedsel.
3) Sudies die het anti kanker effecten bestuderen van vitaminepillen met daarin verschillende nutrienten ( zoals foliumzuur, Vitamine C en E) krijgen meestal gemixte reviews. Soms laten ze een klein voordeel zien en soms ook helemaal niet. Af en toe laten studies zien dat het nemen van geisoleerde nutrienten zinvol is.
4) Bonen in het algemeen dus niet alleen soja hebben anti-kanker voordelen tegen reproductieve vormen van kanker, zoals borst- en prostaatkanker. (2*)
1) Leugen, ongeacht de geconsumeerde hoeveelheid! Ik zou toch echt even in het rapport van het WCRF kijken. Die zeggen namelijk hetzelfde als ik op mijn Engelstalige site zeg. Groenten en fruit doen niks tegen de meeste vormen van kanker!!!!
2) Nauwelijks onderzocht en voorlopig geen bewijs voor deze stelling.
3) En af en toe laten studies zien dat het nemen van geïsoleerde nutriënten negatieve effecten geeft.
4) Bonen verlagen misschien het risico op prostaatkanker, maar er is geen bewijs dat deze het risico op overlijden aan prostaatkanker beïnvloeden. Er is geen bewijs dat bonen van invloed zijn op borstkanker: http://canceranddiet.nl/breast-cancer/legumes-pulses.html

Noem eens het merk op en scan eens het etiket.
? Wat is het nou precies?