Fitness Seller

Hoeveel zijn jullie kwijt aan voeding per maand ?

• Topic Starter Topic Starter
als ik biologisch wil eten dan moet ik echt eerst even bij men chef op kantoor komen spul is echt niet te betalen :o
wat 2 jaar terug de prijs van biologisch was is op dit moment de normale prijs :sad:

100-150 per week incl uiteten / afhaal / supplementen voor 2 personen. 400-600 per maand

Vorige maand 665 eu excl. mijn supps (whey, vitamine D en soms creatine). Is vrij hoog omdat ik ongeveer om de dag bij Thuisbezorgd bestel.

Bereken ik liever niet, wereld is al duur genoeg geworden 😅

als ik biologisch wil eten dan moet ik echt eerst even bij men chef op kantoor komen spul is echt niet te betalen :o
wat 2 jaar terug de prijs van biologisch was is op dit moment de normale prijs :sad:

Bij sommige producten zoals kipfilet is het inderdaad niet te doen, die sla ik ook over. Maar bananen, havermout, diepvriesgroenten en fruit, is biologisch allemaal goed te doen. Vaak is biologisch diepvries goedkoper dan regulier vers. Voor zover dat nog vers is.. Die 'verse' sperziebonen zijn soms al weken onderweg vanuit Marokko hier naartoe voordat ze in de super liggen. Diepvries is direct van het land ingevroren. :thumbup:

Huismerk pasta en rijst is biologisch ook niet duur. Magere kwark biologisch is ook goedkoper dan Optimel, Campina en Lindahls.

Verder is het wel een feit dat biologisch eten echt duurder is ja. Niet voor iedereen weggelegd. Als ik een gezin moest voeden zou ik ook een stuk minder biologisch kunnen veroorloven.

€164 per week excl supplementen, uit eten of ander eten wat niet in mijn schema staat.

ca. 400-450 euro met 2 personen nu tijdens het cutten, zal in de bulk misschien richting 500 gaan.
Excl. sups, uit eten etc.

Rond de 300 euro per maand zonder supplementen

Bij sommige producten zoals kipfilet is het inderdaad niet te doen, die sla ik ook over. Maar bananen, havermout, diepvriesgroenten en fruit, is biologisch allemaal goed te doen. Vaak is biologisch diepvries goedkoper dan regulier vers. Voor zover dat nog vers is.. Die 'verse' sperziebonen zijn soms al weken onderweg vanuit Marokko hier naartoe voordat ze in de super liggen. Diepvries is direct van het land ingevroren. :thumbup:

Huismerk pasta en rijst is biologisch ook niet duur. Magere kwark biologisch is ook goedkoper dan Optimel, Campina en Lindahls.

Verder is het wel een feit dat biologisch eten echt duurder is ja. Niet voor iedereen weggelegd. Als ik een gezin moest voeden zou ik ook een stuk minder biologisch kunnen veroorloven.

Tipje: als je premium abbo hebt bij albert heijn heb je altijd 20% korting (dacht ik) op alle biologische producten

Tipje: als je premium abbo hebt bij albert heijn heb je altijd 20% korting (dacht ik) op alle biologische producten

Heb ik al vanaf dag één. :)

10% trouwens, maar het scheelt behoorlijk inderdaad!

1649057996421.png

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Laatst bewerkt:
gentech (genetisch gemodificeerde organismen)
Ik ben juist pro gentech/GMO, resulteert doorgaans in veel efficiëntere landbouw, hogere opbrengsten per/m2, minder klimaatafhankelijk zoals oa rijst dat in veel drogere klimaten te kweken is etc. Zeker met het oog op de overpopulatie.
Al ben ik niet pro Monsanto sojabonen + RoundUp :p

Ik ben juist pro gentech/GMO, resulteert doorgaans in veel efficiëntere landbouw, hogere opbrengsten per/m2, minder klimaatafhankelijk zoals oa rijst dat in veel drogere klimaten te kweken is etc. Zeker met het oog op de overpopulatie.
Al ben ik niet pro Monsanto sojabonen + RoundUp :p

Tuurlijk heeft het ook voordelen! Onze landbouw is groot geworden dankzij gentech. Anders konden we nooit zo efficient gewassen verbouwen. Ik heb ook niet zo'n probleem met gentech, maar wel met de mogelijk gezondheidseffecten en bodemverontreiniging van die bestrijdingsmiddelen.

Genocide werkt ook goed tegen overpopulatie. :D

Anyway, ik snap die hele obsessie met biologisch niet. Die hele organische groente hype is, in mijn opzicht, een slimme manier om geld uit je zak te kloppen.

Terug
Naar boven