XXL Nutrition

Hoeveel zijn jullie kwijt aan voeding per maand ?

Genocide werkt ook goed tegen overpopulatie. :D

Anyway, ik snap die hele obsessie met biologisch niet. Die hele organische groente hype is, in mijn opzicht, een slimme manier om geld uit je zak te kloppen.

Nou nou nou, obsessie.. Als je het zo bekijkt, hebben wij als maatschappij toch ook een obsessie met zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk consumeren? Als gevolg daarvan wordt massaal ingezet op bestrijdingsmiddelen, antibiotica en medicijngebruik bij dieren. Mega efficient natuurlijk, maar hoe houdbaar is dit op de lange termijn?

Wat is nou precies het verschil, en het voordeel voor je gezondheid, tussen een biologische scharrelkipfilet a €15-20 de kilo, of de plofkipfilet van de Turk a €5,00 de kilo?

Wat is nou precies het verschil, en het voordeel voor je gezondheid, tussen een biologische scharrelkipfilet a €15-20 de kilo, of de plofkipfilet van de Turk a €5,00 de kilo?

Nogmaals, het gaat mij niet om het gezondheidsaspect (zie eerdere posts).

Nou nou nou, obsessie.. Als je het zo bekijkt, hebben wij als maatschappij toch ook een obsessie met zo goedkoop mogelijk zoveel mogelijk consumeren? Als gevolg daarvan wordt massaal ingezet op bestrijdingsmiddelen, antibiotica en medicijngebruik bij dieren. Mega efficient natuurlijk, maar hoe houdbaar is dit op de lange termijn?
Ja maar dat is logisch, want kapitalisme. Als je concurrent goedkoper is ga jij niks verkopen.

Maar ja, voor sommigen zeker een obsessie. Kzie het bij mijn broer. Alles moet zoveel mogelijk biologisch. Hij koopt zelfs biologisch gehakt voor 12 a 15 de kg. Ik lach em altijd uit dat de enige die hier baat bij heeft de supermarkt is.

Voor mij alleen 200 euro per maand ongeveer

Antibiotica wordt dacht ik bij kippen al een tijd niet meer gedaan toch? Kan t mis hebben.

*edit*
Flink gereduceerd.

Vlees/kip zuivel en eieren haal ik ook biologisch. Om dezelfde reden als @Japio dierenwelzijn.

Mijn kip kost 16 euro per kilo👌
Maar kan gewoon naar die boer toe( tholen) en dan zie je het verschil waar je voor betaald👌
Die kippen leven half binnen half buiten en heeft er schapen en paar koeien tussen lopen. Je mag er zo de weide in lopen. Topkerel en dieren.

Bij een plofkippenboer word je meestal niet warm onthaald, met een reden natuurlijk😉

Antibiotica wordt dacht ik bij kippen al een tijd niet meer gedaan toch? Kan t mis hebben.

*edit*
Flink gereduceerd.

Antibiotica en medicijngebruik in de veeteelt is inderdaad teruggedrongen om resistentie te voorkomen. Misschien ook wel om het risico van zoönosen te verkleinen? Geen idee though of dat ermee te maken heeft..

Bij een plofkippenboer word je niet warm onthaald, met een reden. Je zou als consument maar zien dat er 50.000 kippen opeengepakt zitten en die boer in een ruime villa🖐

Ik ben er gewoon te gierig voor. Betaal nu 7/8€ kg, kan goedkoper maar dan is de smaak echt slecht. Eet ongeveer 2.5kg pw = 10kg pm = 160€ jou kip / 80€ mijn kip. En dan ga ik liever met die 8 tientjes verschil wat leuks doen ofzo.

Moreel is goed, zou het zelf ook doen als ik miljoenen had maar reality check is ben gewoon te gierig.

Vlees/kip zuivel en eieren haal ik ook biologisch. Om dezelfde reden als @Japio dierenwelzijn.

Maar kan gewoon naar die boer toe( tholen) en dan zie je het verschil waar je voor betaald👌
Die kippen leven half binnen half buiten en heeft er schapen en paar koeien tussen lopen. Je mag er zo de weide in lopen. Topkerel en dieren.

Bij een plofkippenboer word je meestal niet warm onthaald, met een reden natuurlijk😉

Netjes dat je zelfs kip biologisch haalt. Met groente, fruit, pasta, aardappelen en rundvlees vind ik het allemaal goed te doen. Maar bio kip in de super is 29 euro de kg. Kipdij 24 euro de kilo ongeveer. Dat vind ik net iets té heftig. :o

Moreel is goed, zou het zelf ook doen als ik miljoenen had maar reality check is ben gewoon te gierig.

Heb ik alle begrip voor. Ik ben alleen en hoef dus geen gezin te voeden van mijn salaris. Dat maakt het wat makkelijker om vaker (niet eens altijd hoor) voor bio te kiezen.

Netjes dat je zelfs kip biologisch haalt. Met groente, fruit, pasta, aardappelen en rundvlees vind ik het allemaal goed te doen. Maar bio kip in de super is 29 euro de kg. Kipdij 24 euro de kilo ongeveer. Dat vind ik net iets té heftig. :o

2,5 kilo per week, hoppa. Ik haal graag biologisch of zelfs beter als dat.
Kleine moeite als je ziet hoe wij mensen de wereld kaalplukken als een chemokuur

Beetje hetzelfde verhaal met het gas momenteel. Russische gas is goedkoper dan elders en persoonlijk maakt het mij geen kut uit waar dat gas vandaan komt als het maar het goedkoopste is.

Uiteraard wil de hele wereld poetin cockblocken, maar waarom moet ik die prijs betalen. Kan al amper tanken of de verwarming aanzetten zonder failliet te gaan.

Voorwaard3 is wel dat het streekproducten zijn waar ik ( graag) een kijkje kan nemen! Moet wel tastbaar zijn en niet alleen op " label" kopen

Voorwaard3 is wel dat het streekproducten zijn waar ik ( graag) een kijkje kan nemen! Moet wel tastbaar zijn en niet alleen op " label" kopen

Dat op zich is nog duurzamer, omdat je de hele logistieke keten van boer tot supermarkt eruit haalt. Daarom betaal jij minder voor je kippetje per kg.

Als stadsbewoner ben ik helaas aangewezen op Ahold B.V. :roflol:

Terug
Naar boven