MuscleMeat

hoge hartslag en vlug zweten

Ano_1992_1

Competitive Bodybuilder
uitgeschakeld
Waardering
19
ik heb 2 probleemtjes

ik heb een zeer goeie conditie, doe 3 uur per week judo, 1 uur tennis, 2 uur sport op school en 2 uur powertraining (lichte gewichten)
ik ben 15 jaar en train al een jaartje

nu is mn vraag:

- ik zweet zeer rap, wat kan ik daar aan doen?

- als we met school lopen, ligt mijn hartslag altijd een stuk (15RPM) hoger dan de andere van mn school. (ik kan zeer goed meelopen, loop vaak vooraan en heb nergens last van, voel me zeer goed als ik loop)

Ik heb twee vragen die de gebruikers kunnen helpen:
Zweet je ook wanneer je lichaam in rust is?
Zweet je normaal, of is het koude zweet?

• Topic Starter Topic Starter
ik zweet niet als mn lichaam in rust is
het is normaal zweet, gewoon meer :D

Ik hoop dat de andere de reden kennen. Het kan ook normaal zijn, als je hartslag hoog is, moet je lichaam meer zweten om zijn temperatuur koelen.
Hartslag verschilt van de ene naar andere wegens gewicht en andere oorzaken.

ja heb ik ook,ik zweet extreeeeeeem veel en extreeeeeeeeem snel,zelfs in rust,met m'n hartslag en bloeddruk is alles in orde,vind het zeer irritant vooral op m'n werk,moet soms 3 keer per dag van shirt wisselen...

en het is nog niets eens zomer!!!

kan je lichaamsgroote ermee te maken hebben. omdat ik toch nog veel mensen hier hoor zeggen dat ze meer zijn gaan zweten nu ze al even aan het trainen zijn.

Ik zweet ook wel eens als, ik in rust ben is ook wel k*t..
Zekers met shirtjes aan trekken:(
vandaag ook z'n dag wat moet ik dan aan haha.

Ik zweet ook meer sinds men triceps constant tegen men lats schuren. :D

• Topic Starter Topic Starter
ik ben 1m80, weeg 68 kg, foto's staan in het foto-onderdeel, dus tis ni van men gewicht ofzo

hoe krijg je je hartslag naar beneden, want mn leraar kijkt altijd zo raar als hij mn hartslag moet meten :D
en ik dacht gelezen te hebben dat je beter een lagere hartslag hebt, beter voor je hart enzo?

ten eerste een hartslag tussen de 60 en 100 is vrij normaal.
als ik me een klein beetje inspan schiet mn hartslag al van 70 naar 100.
dit is heel normaal.
ik heb eens een keuring gehad waarbij een hartfilmpje gemaakt werd.
de arts die het beoordeelde vertelde dat sommige mensen nu eenmaal snel op een hogere hartslag zitten bij een verhoogde activiteit.
belangrijker is echter als je bijv. gaat hardlopen hoe lang het duurt voor je hartslag naar zn max gaat.
bij een toenemende inspanning klimt mijn hartslag heel langzaam vanaf de 120 naar mn max rond de 190+

als dat ook heel snel zou gaan dan is het natuurlijk niet goed.

hoe beter de conditie, hoe meer je kunt zweten. De intensiteit moet natuurlijk omhoog, naarmate de conditie beter wordt.

klopt idd niet. ik heb een redelijke condite en ik zweet heeel wijnig tijdens bijv. hardlopen. ook als ik met 30 graden in de zon zit dan lopen vrienden van me met kringen onder hun oksels en te puffen en ik zit dat heel realaxt in een stoel.

Ik heb twee vragen die de gebruikers kunnen helpen:
Zweet je ook wanneer je lichaam in rust is?
Zweet je normaal, of is het koude zweet?

mmm ... koud zweet ...
gisteren nog last van gehad eigenlijk.

Ijskoud hebben en zweten gelijk een paard, freaky shit :p

Ik zweet ook altijd extreem, maar nu ik een weekje geen whey-shakes meer dronk, had ik een stuk minder last.. Gister was mijn nieuwe pot binnen en na een paar shakes begon ik weer meer te zweten.. Ik stond er eerst niet bij stil dat het daardoor kwam en heb er vanmorgen eens op gelet, ik nam een shake met 40 gram whey en na ongeveer 30 minuten had ik de parels weer op m'n kop!! :(

Best klote met dit warme weer als je geen gekleurde shirts aan kan.. Als ik bijv. een stukje moet lopen dan zie je na 10 minuten allemaal druppeltjes op m'n rug.
Ik heb 1 zwart strak polyester shirt waar je geen natte plekken in kan zien, dat is wel handig. Ben nu al een tijdje overal aan het kijken waar ze die dingen verkopen maar vind ze nergens meer.

ja heb ook altijd enorme plekken op mn rug en onder mn oksels :(
en van`t jaar was et helemaal k*t met dat warme weer :(
soms loop ik gewoon met een vest aan ook al is et warm maar anders zie je dat mn thsirt zeik nat is :( en ik zweet ook altijd bij mn reet als ik een tijdje gefietst heb :P

ik zweet ook bijna niet...
tenzij ik stofwisselingsverhogende middelen/voedsel neem.. dan opeens zweet ik wel!
en natuurlijk in de sportschool bij intensieve inspanning begin ik ook te zweten maar wel later en minder dan anderen..
Ik vind het eigenlijkwel prettig met dit weer... in de winter is het minder want dat houdt in dat ik het ook sneller koud heb..

oja en het zweten staat niet i.v.m. verhoogde hartslag.. want mijn hartslag kan op zijn max zitten en dan nog zweet ik niet..:rolleyes:

monster tag skills trouwens :p

Ik heb het zelfs met lopen met dit rotte weer :( Schuren je poten langs elkander overal zweet. Donkere kleding aan, en dan nog je kop telkens afdeppen.
Ik tjok zo langzaam dat ik gisteren werd ingehaald door een marokkaans vet mokkel met hoofddoekje :(

Axitrans!

Helpt wel. Is zowat pure aluminiumchloride dat je onder je oksels smeert (beetje kankerverwekkend maar ach ja). Ik had ook ooit echte okselvijvers maar met dit product zweet ik ofwel helemaal niet ofwel heel klein beetje (normaal zeg maar bij dit ****ing warm weer) :cool:

Terug
Naar boven