XXL Nutrition

holle rug

@Buell Be
Het plaatje dat ik zie van de TS is zeker geen scoliose hoor?

• Topic Starter Topic Starter
zijn jullie het met elkaar over 1 ding eens of blijft de een andere dingen zeggen als de ander, ik ga morgen iig naar de fisio en zal het erover hebben

vecht dit even via de PM uit, maar bevuil mijn topic niet

Volgens mij wist jij niet eens wat een kyfose/lordose is en dacht jij dat de wervelkolom gewoon zo groeide.:rolleyes:

Het geeft problemen als in; zwakke gewichten verplaatsen met bijv benchen en schouderoefeningen in vergelijking tot de rest van het lichaam, en als het echt erg is kan je heel makkelijk een blessure oplopen omdat je met een verkeerde houding tilt.

TS zal wel nog niet zo lang trainen, maar op de lange termijn kan je er echt last van krijgen.

Vanwaar die zwakke gewichten bij benchen en schouderoefeningen door een holle rug?

ik bench totaal 75 kg, irrelevant lijkt mij? dan verder geen last van, ooit gehad ook niet

wel krom ik mijn rug als ik bench

Kom dan jonge! Ik maak je kapot!
roidrage mannetje.

@TS

Lijkt me inderdaad gewoon slim door sowieso naar een fysio te gaan. Maar als je verder nergens last van hebt qua oefeningen enzo dan lijkt het me niet een al te erg probleem. het oogt alleen anders en als je de houding zou kunnen veranderen zou dat mooit zijn. maar ik denk zelf niet dat dat mogelijk is dat je er drastisch anders uit gaat zien dan.

hmm, nu is het zegma of me reet een salon tafel is, ik blijf hoop houden

die heb ik wel, maar geen rechte rug...ruilen?

hoeveel is die van jouw dan? wil er geen van 3mm voor terug krijgen :P

had ik ook man.. veel opdrukken veel rug trainen squatten en benchen je is het weg!

ik heb het ook wat. het is zelfs pijnlijk als ik train. het zorgt er ook voor dat je buik in rust wat boller toont, dan is het ook wat moeilijker om zichtbare buikspieren te hebben. bij mij is dit toch zo

Naar mijn weten groeit de wervelkolom wel zo met een cervicale lordose daarna thoracale kyfose en als laatste een lumbale lordose.

Iedereen heeft deze natuurlijke krommingen in zijn rug.
Het zijn de hypervormen die voor problemen zorgen.

Hier gaat het om een hyperlordose op lumbaal niveau.
Dit kan komen door verkorte rugspieren of verkorte quadriceps of ook gewoon door de dagelijkse houdingen.

Op lange termijn is dit gewoon een uitnodiging voor lage rugklachten.
Een fysio opzoeken is dus wss de enigste en ook beste oplossing voor je probleem.

Al die mooie termen en uitleg en dan dit.

Ik sterf langzaam af zo :(

volgens fisio buikspieren de zijdelingse buikspieren beter trainen en trekt het naar een paar jaar weg

Ik heb ook een holle rug,als ik wat rug oefeningen doe en becnhpress dan voel ik dat wel een paar dagen.Ik krijg soms lichte steken of een drukkend gevoel aan mijn rug,zijn er mensen de dat nog hebben als ze fitnessen?
Ik train de rug met lichtere gewichten en als de pijn niet verslechterd kan ik ermee leven .

Ik heb ook een holle rug,als ik wat rug oefeningen doe en becnhpress dan voel ik dat wel een paar dagen.Ik krijg soms lichte steken of een drukkend gevoel aan mijn rug,zijn er mensen de dat nog hebben als ze fitnessen?
Ik train de rug met lichtere gewichten en als de pijn niet verslechterd kan ik ermee leven .

Ik heb ook een holle rug (hyperlordose) en moet ook minder gewicht pakken op bepaalde oefeningen (deadlift bv.), waardoor sommige oefeningen in verhouding erg veel gewicht hebben (bench t.o.v. squat is bijvoorbeeld erg zwaar). Ook voel ik het flink in mn onderrug na deadlift/squatdag.

Bij het benchen voel ik echter niets.

komt miss door je houding? dus gewoon recht staan

Terug
Naar boven