Fitness Seller

Homegym gezocht

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
7 aug 2016
Berichten
19
Waardering
0
Lengte
1m74
Massa
83kg
Vetpercentage
17%
Ik ben op zoek naar een power cage en heb al (verrassend goedkope?) cages gevonden. De belasting is niet superzwaar, ik squat maximaal 210 kg en zou blij zijn als ik ooit 230 doe dus zeker geen 300 kg, ik doe namelijk enkel raw.

op ebay.de heb ik deze gevonden, met ook schijfsteunen etc.

[Link niet meer beschikbaar]

http://www.ebay.de/itm/Kniebeugenst...256895?hash=item1eb3f5ea7f:g:WAcAAOSwRgJXjfwH

en deze kwam ik ook al tegen op andere sites, erg goedkope basic cage:


http://www.powercage.nl/product.php...&rangschikken=naam_az&productpagina=1#product

ze zijn beiden wel maar 2 mm staal, ik weet niet of dat ok is voor de gewichten die ik doe, ik denk het wel, staat toch dat ze tot 300kg kunnen gaan.

Waar kan ik nog goede, nieuwe, cages kopen? Wie heeft er ervaring met een van bovenstaande? Tweedehands gaan ze voor praktisch evenveel als nieuw.
 
Die van powercage is prima staat de hele gym mee vol waar ik werk.
 
ok, bedankt, als ik nu nog iets vind op die enorm hoge leverkosten, het is namelijk drie uur rijden enkel om het op te gaan halen, dan is het ok.

Kan je die cage ook gebruiken om je safety's te zetten om te benchen? Zijn de gaten dicht genoeg opeen?

Heb op de site gekeken en zou de G2 nemen, ziet er nog iets stabieler uit en kan ik achteraan dan aan m'n muur vastmaken, voor extra stevigheid.
 
Laatst bewerkt:
Ok, dan is de powercage wat mij betreft gekozen.

Misschien kan ik dit ook direct in dit topic zetten, ik ben op zoek naar een goede scherpe powerlifting bar. Ze moet echt scherp zijn, ik heb slechte ervaringen met bars die van mijn rug rollen, of bij het deadliften wegdraaien in m'n handen en zo. Op onze fitness ligt er een eleiko bar, ik weet dat dat niet betaalbaar is, maar ik zoek het beste alternatief. Ik heb al goedkopere bars gezien die te dik zijn (goedkoper staal) of te glad, of geen geribbeld stuk in het midden. De bar mag wel wat geld kosten, max 500 euro.

Voor het bankje zoek ik een simpel bankje, vooral de hoogte moet goed zijn, dezelfde hoogte als de bankjes op wedstrijd.

Gewichten denk ik tweedehands te kopen.
 
De bar zou ik een texas power bar kopen of de strengthshop 'bastard' bar:

https://www.strengthshop.de/strengthshop-bastard-power-bar.html

prijs voor de bastard is 330 euro (incl shipping).

bankje zou ik een simpel bankje willen om gewoon te benchen en een incline (decline is zinloos) als ik incline wil benchen. Als er een incline bankje bestaat waar je achterste niet steeds tussen de twee stukken valt als je in een arch staat, is dat ook prima.
 
Mocht je toch al een bench bij ons willen bestellen dan zou je ook wat ander materiaal van ons kunnen overwegen:

Als barbell de populaire ATX Ram Bar (of één van de andere ATX Power Bars):
http://www.fitness-seller.nl/atx-ram-bar/

Eén van de beste powerlifting barbells in zijn prijsklasse en er zijn online genoeg ervaringen en foto's of video's van klanten (wereldwijd) te vinden :)

Als Power Rack zou je de HD-1 van Heavy Duty kunnen overwegen:
http://www.fitness-seller.nl/heavy-duty-hd-1-power-rack/

Deze is niet zo goedkoop als het rack van Henk (powercage.nl) maar er zijn een aantal verschillen:

- 60 x 60 mm frame (ook 2 mm dik)
- 20 kg zwaarder (per kg dus zelfs iets goedkoper)
- 4 afleghaken (2 meer)
- Monkey chin-up bar
- Rubbervoeten
- Lat pulley slechts ~120 euro mocht je ooit willen uitbreiden
- Volledig demontabel

(of eventueel het zwaardere Heavy Duty HD-2 Power Rack met nog meer voordelen)

Ik zie dat we op de website slechts één review hebben van het HD-1 rack maar de Heavy Duty racks zijn erg populair (gezien de prijs-kwaliteitverhouding) en altijd snel uitverkocht ;) Eventueel ook te bezichtigen in onze showroom in Sittard.

Edit: ik had niet gezien dat je nu het G2 rack van Powercage.nl overweegt, die heeft wel mooie uitgebreide opties :) Hou wel rekening met de hoogte van 260 cm (maar dat kan Henk volgens mij op aanvraag ook voor je verlagen).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie en voor je tijd!

Ik zou dan eventueel de HD2 cage kopen, ziet er wel erg stevig uit, met pinnen om banden aan te hangen en de steunen voor de bench zijn heel fijn te verzetten. Weegt ook 120kg! Net nu ik beslist had om de powercage te bestellen...Alleen die dipsteunen zien er een beetje dodgy uit, zouden beter taps toelopen zodat je de breedte kan kiezen. Je kan er ook geen schijven aanhangen zoals in de powercage. Prijs kwaliteit lijken ze evenwaardig, ik moet dan wel nog een schijvenstand kopen.

Ivm de bar, vervelende is dat ik natuurlijk enkel reviews kan lezen. Ik had enkele reviews gelezen waarin de knurling van de ATX als 'niet scherp genoeg' werd omschreven, dat is voor mij de op 1 na belangrijkste parameter. Ik heb overlaatst met een Pallini bar moeten trainen, dat was een grote stap achteruit tov de eleiko bar. De 2de is met hoeveel kg ik tot fail kan gaan, hem op de safetys kan laten vallen, en nog altijd een rechte bar heb. Ook bij het deadliften moet hij toch tegen iets kunnen.

Ik heb de specificaties gelezen van de 'bastard'
https://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/strengthshop-bastard-power-bar.html
Deze zijn praktisch gelijk aan deze van ATX, afmetingen en 'tensile strength' en belastbaarheid etc. Enkel de 'knurling' is niet in een objectieve parameter te beoordelen.
Als je dan 'de standaard' neemt, de texas power bar, heeft hij iets minder 'PSI' en een kortere knurling in het center (maar 10cm)
https://www.strengthshop.de/bars-hantelstangen/texas-power-bars.html

moeilijke keuze...ze lijken allemaal even sterk, het komt dus voor mij op de 'knurling' aan.

Bankje kan ik overal kopen. Als ik alles bij de sponsor koop verwacht ik uiteraard wel een fikse forumkorting :)
 
Laatst bewerkt:
Ivm de bar, vervelende is dat ik natuurlijk enkel reviews kan lezen. Ik had enkele reviews gelezen waarin de knurling van de ATX als 'niet scherp genoeg' werd omschreven, dat is voor mij de op 1 na belangrijkste parameter.
Je kunt de ATX barbells komen uitproberen in onze showroom in Sittard (Limburg, Nederland) als de knurling zo belangrijk voor je is en je geen "miskoop" wil doen.

De knurling van de ATX Ram Bar is in ieder geval vrij scherp en ligt normaal gesproken prima in de hand (vanwege de dunne black oxide coating). De knurling is niet hetzelfde bij alle ATX barbells dus let altijd goed op over welke ATX barbell de review precies gaat. Verder zal het misschien persoonlijke voorkeur zijn, sommige gebruikers geven aan dat de knurling heerlijk aanvoelt in vergelijking tot hun Eleiko barbell, terwijl anderen aangeven dat hun Ivanko/Eleiko halterstang beter aanvoelt.

De ATX Ram Bar is in ieder geval veruit de meest populaire van alle ATX barbells en er zijn online genoeg reviews over te vinden, ook Engelstalig (de ATX Ram Bar is al aardig bekend aan het worden). Als je twijfelt tussen de ATX Ram Bar en de TPB dan is er een groot prijsverschil en verschil in specs, niet zo'n lastige keuze lijkt mij. Veel reviews benoemen de ATX Ram Bar ook specifiek als beste Europese alternatief voor de TPB. Ik ben helaas niet bekend met die barbell van Strengthshop.

De 2de is met hoeveel kg ik tot fail kan gaan, hem op de safetys kan laten vallen, en nog altijd een rechte bar heb. Ook bij het deadliften moet hij toch tegen iets kunnen.
Vergeet dat maar snel :p Je kunt geen enkele halterstang op de safeties laten vallen en verwachten dat hij recht blijft. Ik denk dat geen enkele aanbieder je daarop garantie gaat geven en ik kan daar ook geen cijfers voor noemen tot welk gewicht dat goed gaat.

Bij normaal gebruik en zelfs afwerpen bij olympische lifts (uiteraard met bumper plates en fatsoenlijk platform/ondergrond) zullen de ATX bars in ieder geval niet buigen :)

Bankje kan ik overal kopen.
Let vooral op het gewicht, dat zegt veel over de stabiliteit en belastbaarheid, maar ook de verstelmogelijkheden (hoeveel standen, hoe gemakkelijk is het om te verstellen etc). De Barbarian Multi Benches (meerdere uitvoeringen verkrijgbaar) behoren dan zeker tot de beste opties :)

Succes met je keuzes!
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: Inb4
Ik heb toevallig de ATX RAM als de TPB naast elkaar gebruikt. De RAM is scherper dan de gemiddelde sportschool bar, maar niet te scherp. De TPB vond ik echt te scherp op deadlifts. Anderen die daar trainden prefereerden weer de TPB. Het blijft erg persoonlijk, maar het geeft je misschien wel een idee over de scherpte.
 
Ik heb toevallig de ATX RAM als de TPB naast elkaar gebruikt. De RAM is scherper dan de gemiddelde sportschool bar, maar niet te scherp. De TPB vond ik echt te scherp op deadlifts. Anderen die daar trainden prefereerden weer de TPB. Het blijft erg persoonlijk, maar het geeft je misschien wel een idee over de scherpte.

Ik heb zelf ook de TPB gehad maar die vond ik ook echt te scherp, naar mijn idee was het meer een vijl. daar kan je het best mee vergelijken.
 
ok, bedankt, dan kan ik de ATX RAM bar kopen. ik wacht nog op antwoord van Henk ivm m'n vraag om de G2 lager te maken ivm mijn plafond, en we zouden de leverkosten ook al kunnen delen met een andere Belg.

Dankzij onze sponsor twijfel ik nu wel over de HD2 cage...ziet er namelijk ook prima uit en lekker zwaar, en ik kan hem sneller krijgen. De verstelling voor het lagere gedeelte, 'BP hoogte', ziet er ook beter uit dan de G2. Moet ik wel weer een rek kopen op m'n schijven aan te hangen. Prijsmatig zal het op hetzelfde neerkomen. Belangrijkste is dat ik de safety fijn genoeg kan zetten voor BP, dat ik mijn banden ergens aan kan hangen op een stevige manier, dat hij stevig is, en er een goede dip en chin op zit.

Iemand ervaring met de heavy duty HD2 cage? Reviews waren wel positief.
 
wat wil je weten? Heb er afgelopen weekeinde een gekocht
Dus weinig gebruiks ervaring
 
Back
Naar boven