Fitness Seller

Homegym: starting strenght

Ik wil je niet nog meer aan het twijfelen brengen :) maar de Warrior bench heeft meer dan genoeg standen. 11 standen voor de rugleuning en 3 voor het zit deel (zie foto).

Daarnaast als je toch geen uitbreidingsmogelijkheden gaat aanschaffen dan heb je bij de multi bench II volgens mij alleen maar last van het ijzeren stuk vooraan de bench waar de uitbreidingsstukken in bevestigd worden.
Dit ijzeren stuk is namelijk ook het verschil in lengte tussen de Warrior en Multi bench II en is de lengte van de rugleuningen van beide bankjes vrijwel even lang.

P1040601.jpg

was het niet die Warrior Bench waar er problemen met waren in de leuning (stuk ijzer dan tegen de rug soms knelt)?

De rugleuning en zitting van de Warrior sluiten naadloos op elkaar aan en ijzer voelen is onmogelijk tenzij je onder de bench gaat liggen :D

Ik denk dat je de gewone Barbarian bench bedoelt. Daar zat wel een grote ruimte tussen.

• Topic Starter Topic Starter
Goldeneye, waarom wilde jij dan eigenlijk de Multi? Puur voor die uitbreidingsstukken?

Voordat ik de Warrior kocht twijfelde ik ook tussen beide bankjes maar na lang nadenken vond ik de multi II te duur en de uitbreidingen niet noodzakelijk.

Bij mijn Barbarian squatrack komt de Warrior met zijn afmetingen en looks ook veel beter uit dan de multi II en het feit dat de Warrior bench niet decline kan is voor mij geen probleem.
Daardoor is deze veel steviger uitgevoerd dan de multi II doordat er onder de leuning een soort koker is bevestigd en bij horizontale positie het onderste deel raakt waardoor de bench geen krimp geeft en super stabiel is.

Voordat ik de Warrior kocht twijfelde ik ook tussen beide bankjes maar na lang nadenken vond ik de multi II te duur en de uitbreidingen niet noodzakelijk.

Bij mijn Barbarian squatrack komt de Warrior met zijn afmetingen en looks ook veel beter uit dan de multi II en het feit dat de Warrior bench niet decline kan is voor mij geen probleem.
Daardoor is deze veel steviger uitgevoerd dan de multi II doordat er onder de leuning een soort koker is bevestigd en bij horizontale positie het onderste deel raakt waardoor de bench geen krimp geeft en super stabiel is.

heb een hekel aan die koker, bijna mijn duim gebroken door deze te verzetten de eerste week dat ik die gebruikte. Ook lijkt de padding van die Warrior bench beter dan die van de multibench

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk toch dat ik voor deze schijven ga:
http://www.fitness-seller.nl/professionele-halterset-145kg-rubber-gripper/
Hier zitten de handvaten tegenover elkaar wat me toch wat handiger lijkt.

Welke gewichten zijn aan te raden om uit te kiezen?
U kunt deze 125 kg set zelf uit de volgende gewichten samenstellen:

0,5 / 1,25 / 2,5 / 5 / 10 / 15 / 20 / 25 kg

Zonder aangave ontvangt u automatisch de volgende gewichtsindeling:
2 x 20 / 2 x 15 / 2 x 10 / 4 x 5 / 4 x 2,5 / 4 x 1,25 kg

Ik denk dat je het beste kunt kiezen voor de door hun aangegeven verdeling
2 x 20 / 2 x 15 / 2 x 10 / 4 x 5 / 4 x 2,5 / 4 x 1,25 kg

Zo kan je vrijwel elk gewicht tot 125 kg samenstellen. Je zal er wel achter komen dat je al snel extra schijven moet bijkopen vooral als je ook gebruik gaat maken van een EZ stang en oly dumbells.

Terug
Naar boven