AndroidHealthClinic

Homegym

Hallo allemaal.

Hierbij mijn eerste post op Dutchbodybuilding, ik ben 21 jaar en train sinds mijn 17e. Sinds kort heb ik een huisje gekocht en ik 1 kamer over waar ik een fitnesskamer van wil maken. Het is alleen niet de grootste ruimte, slechts 3.15m bij 1.97m.... Ik vroeg mij af of bovengenoemd powerrack van Babarian hierin zou passen???

Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven over wat ik anders zou kunnen plaatsen....

Hallo allemaal.

Hierbij mijn eerste post op Dutchbodybuilding, ik ben 21 jaar en train sinds mijn 17e. Sinds kort heb ik een huisje gekocht en ik 1 kamer over waar ik een fitnesskamer van wil maken. Het is alleen niet de grootste ruimte, slechts 3.15m bij 1.97m.... Ik vroeg mij af of bovengenoemd powerrack van Babarian hierin zou passen???

Ik hoop dat jullie mij goed advies kunnen geven over wat ik anders zou kunnen plaatsen....

Als je op www.fitness-seller.nl kijkt zie je bij het power rack een afbeelding met de afmetingen staan.

Het Barbarian power rack is ook zwaarder belastbaar! De palen zijn zowiezo dikker en fitness seller doet ook een veel strengere keuring voor de max. belastbaarheid. Als fitness seller het powertec ook zouden testen met dezelfde test als die ze de barbarian gaven zou de max. belastbaarheid van de powertec powercage een stuk minder hoog zijn.

Ik weet dit omdat ik deze informatie kreeg van Marvin van Fitness seller.

Best jammer dat er geen wet is voor dit soort zaken.

Het Barbarian power rack is ook zwaarder belastbaar! De palen zijn zowiezo dikker en fitness seller doet ook een veel strengere keuring voor de max. belastbaarheid. Als fitness seller het powertec ook zouden testen met dezelfde test als die ze de barbarian gaven zou de max. belastbaarheid van de powertec powercage een stuk minder hoog zijn.
Dat klopt zo ongeveer wel ja, laat ik het even verduidelijken ;) (heb dit hier op DBB al vaker uitgelegd)

De Barbarian Power Cage is inderdaad robuuster / zwaarder belastbaar dan het Powertec Power Rack, de Power Cage heeft ook een dikker frame (70 x 70 x 3 mm).

Omdat fabrikanten allemaal hun eigen test-criteria en veilgheidsmarges hebben is het niet verstandig om apparatuur van verschillende merken te vergelijken puur op de belastbaarheid die gegeven wordt. Wij passen bijvoorbeeld redelijk grote veiligheidsmarges toe op onze toestellen en halters. Een internationaal keurmerk zou hier inderdaad uitkomst kunnen bieden :)

Staar je dus niet blind op belastbaarheid alleen, het beste (alhoewel niet altijd even eenvoudig) is nog altijd om de verschillende opties ook daadwerkelijk uit te proberen (in showrooms of bijvoorbeeld bij vrienden) en deze vervolgens gebaseerd op je persoonlijke ervaring te vergelijken!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat is aan te raden,

30 of 50mm.

Want heb 2 dumbbelletjes van 30mm, maar is het erg als je 30m stang hebt?
Belastbaarheid is tocg ook vaak hoog of niet?

Heb nu dit:

Barbarian Power Cage System incl. Multi Bench 899,00 EUR

Halterstang glad 30mm x 150cm 17,50 EUR
Korte halterstang schroefdraad 30mm x 450mm 2x 9,90 = 19,80 EUR
EZ-Curl stang glad 30mm x 120cm 22,00 EUR
Halterstang glad 30mm x 200cm 34,00 EUR
Set Halterschijven 100kg - Gietijzer-Barbarian 30mm 2x 139,00 = 279,00 EUR

4 x 20
4 x 10
8 x 5
10 x 2,5
10 x 1,25
4 x 0,5

Veersluitingen 30mm 8x 16,00 EUR Eenhandsgreep - Lichte uitvoering 5,50 EUR
Triceps Touw 15,50 EUR
Triceps/Bicepsstang 50cm – Recht 14,90 EUR
Vloermat 26,50 EUR per m2 110.000 EUR
Halterschijven Standaard - 30mm Opnamen 159,00 EUR

Totaal 1590,20 totaal.

Laatst bewerkt:
duur!

koop bench, rack en 50 mm barbell incl 140 kg gewichten, ga je iets goedkoper zitten!

greetz

Ok klopt,
maar heb nu

Meer gewicht, makkelijk omdat je:

1 op barbell
1 op ez bar
2x op de haltertjes
1 op de latpulley

dus er is nogal wat gewicht nodig.

neejoh, je kan ze toch niet tegelijk vasthouden

Ik denk dat die 150 cm halterstang niet in je rack gaat passen.

Helisport heeft echt veeel minder keuze.
Maar bedankt voor de tip

Niet verkeerd, leuk ding.

tot hoeveel is biceps curl belastbaar?

ik heb het even voor je nagevraagd bij de importeur:

Bank (excl persoon) + haltersteunen zijn belastbaar tot 180 kg
Leg extension + arm curl board zijn belastbaar tot 70 kg

Klinkt idd goed.
Had dat topic al wel eens gezien.

Tnq