@builderb. Doe je een universitaire studie?
nee. Daarbij zijn universitairen degenen die de wetenschap vooruit (moeten) stuwen. Dat laat niet onverlet dat er niet-universitairen zijn die hun werk (proberen te) interpreteren. Inzicht in wetenschap is in ieders belang, niet alleen in het belang van universitair opgeleide mensen.
Volgens weet je shit over wetenschap, zoek daar maar iets over op google

. Zoek ook maar op wat de verschillen tussen sociale wetenschappen en natuurwetenschappen zijn.
Oké, ik zal eens googlen. Bedankt voor de tip. Maar wat is de relevantie met de thread? Wil je zeggen dat, omdat sociale wetenschappen en natuurwetenschappen verschillen, je 'gutfeeling' als argument sterker staat dan de sociale wetenschappen die bewijs leveren op datzelfde gebied als je gutfeeling, d.w.z. groepen vergelijken op basis van dezelfde variabelen?
Ik ben erg benieuwd naar de lacune die je hebt gevonden in mijn posts m.b.t. de wetenschap.
Niet beledigend bedoeld ofzo, maar je haalt "wetenschap" er wel heel vaak bij.
Beledigend bedoeld? Wees niet bang, zie dat niet als een belediging. Maar waar dat gerechtvaardigd is, lijkt het me een bijzonder goede zaak. Gezien de inhoud van de thread lijkt me dat zeker het geval. Er worden beweringen gedaan, waarvan een aantal direct in verband staat met vragen die wetenschappelijk te beantwoorden zijn.
Jij kwam echter met het argument dat bepaalde mensen het nu eenmaal 'walgelijk' vinden. Dat argument is in principe niet door wetenschap te weerleggen. (behalve dan de claim dat mensen dat inderdaad vinden, maar dat is evident) Maar óf het nu zo is, is geen wetenschappelijke vraag. Je zult dan ook zien dat ik daar niet op die manier op in ga.
Als je verder nog wat inhoudelijks hebt toe te voegen, be my guest. Aan zuiver ad hominem gerichte zwartmakerij heb ik, of de thread weinig. Ik weet wel wat voor studie ik doe. Als je commentaar hebt, anders dan: 'mensen vinden nu eenmaal iets 'walgelijk', of andere, stilstaande ideeën,
graag. Het gaat hier om een discussie. En daarin kom je met
argumenten. Meningen zijn er genoeg.
Maar iemand die kinderen liever ziet opgroeien van 0,10 euro per dag dan bij twee moeders heeft serieus wat terrein in te halen als het gaat om verlening van huwelijks- of adoptierechten.