volslagen irrationaliteit? Wat is zo irrationeel aan mijn standpunt? Bij een VOLWAARDIG huwelijk komen meer dingen bij kijken dan alleen vrijheid, blijheid...zoals het recht op adopteren. Dat klopt je leest het goed, homo's mogen kinderen adopteren. Daarnaast hebben echtparen nog een legio aan andere rechten. Allen hebben ze gemeen dat ze BOVEN alleenstaanden voorrang zullen hebben op zaken zoals o.a. belasting, het vinden van een woning etc. etc. e.d. Ik ben 31 en vind het volslagen banaal, irrationeel en ronduit idioot dat 2 mannen die elkaars bed delen ook een klein kind mogen opvoeden. Vanuit een pedagogisch opvoedkundige visie zie ik dat liever niet gebueren als je het niet erg vind. Natuurlijk in jou idyllische wereldje word er niet gediscrimineerd of scheef gekeken naar andere mensen vanzelf sprekend zonder vooroordelen, maar in de mijne wel. Ik vind het onverantwoordelijk en dat zal ook altijd zo blijven.
Wat is er zo irrationeel aan je standpunt? Ten eerste is het gebaseerd op een sprookjesboek en de uitspraken van de meest aanbeden verkleedpartij op aarde: het vaticaan, die z'n standpunten ook weer uit de bijbel lijkt te halen.
"En dat zal altijd zo blijven": m.a.w. je bent een hardhoofd dat niet open staat voor enige vorm van rationaliteit, omdat je je waarheden uit het vaticaan en de bijbel haalt.
Ben ik de enige die de ironie van klusmiers post waarin 'verstand' als een menselijke eigenschap wordt aangevoerd ziet? Ik denk het niet.
En ja:
ik vind het wel erg. Ik vind het walgelijk, repressief en ongegrond.
Ik ga er niet van uit dat je de credentials hebt om over 'pedagogische opvoedkundigheid' (een pleonasme overigens) in deze te spreken.
En wederom komt de fixatie op coïtus tussen twee mannen onderling als een donderslag bij donkere hemel: als het nu om twee vrouwen gaat? Snap je niet dat dit geen steekhoudend argument is: 'ik vind het vies'?
En dan ben ik niet politiek geëngageerd. The irony...
Ik ben blij dat jezelf aangeeft dat het om vooroordelen gaat. Jammer dat niet iedereen in staat is om voorbij de vooroordelen van anale coïtus te kijken. (en te ervaren dat het echt lekker kan zijn, voor beide partijen)
mensen zijn zo saai in hun replies...omgekeerde psychologie...als je fl**kers niet moet, ben je zelf ook gay (dan wel of niet bewust daarvan)...klopt het zo een beetje ?
Houd nu eens op met die flauwe retoriek; de slachtofferrol is een zwakke, waarom zou je jezelf daarin plaatsen? Dus: NEE, HET KLOPT NIET ZO'N BEETJE. Probeer een argument voor de verandering eens te
doorgronden kettlebells.
De anale fixatie omtrent dit onderwerp is zéér duidelijk in deze thread, niet in de laatste plaats gezien het antwoord van klus op mijn vraag wat nu feitelijk het probleem met homohuwelijken is. En jouw reply waar ik hierboven op reageer. Daarbij ging hij uit van 'de reet' die alleen een uitgang is, hierbij volledig voorbijgaande aan de mogelijkheid dat twee vrouwen niet onder dat probleem zouden vallen.
anti-adoptie? Een aangepast huwelijks overeenkomst? Ziet ermeer uit als een "
samenlevingscontract" en geen huwelijk..ben ik overigens ook tegen
maw: trouwen is een voorwaarde om kinderen fatsoenlijk op te voeden en alleen de combi van een man en een vrouw kan daaraan voldoen. 'Pedagogisch opvoedkundig' zou ik zeggen: BRING ME THE FACTS. Is het huwelijk tussen man en vrouw een voorwaarde voor gelukkige en goed opgevoede kinderen?
En het "natuurlijke" in de "natuur" zoeken vind ik al helemaal kul. Er is niks natuurlijks aan dingen in je hol te stoppen, alleen debieletjes doen dat (met alle respekt voor de laatste genoemde groep)
Wederom is het een argument dat 'dingen in je hol stoppen' problematisch is binnen het vraagstuk homohuwelijk. Tja, je roept die aandacht voor de anale fixatie toch echt over jezelf af. WHO ****ING CARES DAT IK M'N PIK IN DE ANUS VAN M'N VRIENDIN STOP? (behalve ik en m'n vriendin dan) Met alle respect en ze vervolgens debieletjes noemen. Daaruit concludeer ik dat: 'debiel' zijn respect verdient, maar mannelijke homocoïtus niet. Ergo: homocoïtusualiteit onder mannen is ernstiger dan debiliteit.
Maar goed, dat truukje gebruik je vaker:
nou goed. Nu de posts weer een beetje boven het bashen beginnen uit tekomen(behalve die van hierboven dan

), zal ik ook es weer een noramale post schrijven..
Er zit wel wat i wat je zegt.
Zo van heb ik ook niet echt een discriminerende houding tegenover homo's,
Maar het is wel
bij de beesten af... Klinkt logisch. En nee, het is TOTAAL niet discriminerend om homo's zonder fatsoenlijke reden het huwelijk niet te willen geven. Totaal niet. Het zijn immers geen mensen die dezelfde rechten als jij en ik hebben.
maar over de vele jaren heb ik wel een achterdocht en anti instelling weten te bekomen. Homo's zijn veel te dominant aanwezig en boven alles voelen zij zich beter dan anderen, ze staan boven ons in de maatschappij en elk verkeerd woord dat je over ze zegt leidt tot reprecusies van anderen die niet eens homo zijn...erg irritant. Ik blijf er wel bij dat homocoïtusualiteit onnatuurlijk is, dat zal ook altijd zo blijven...
Zoiets heb ik met mannen: 90% van alle ongein in de wereld komt door mannen. Laten we ze allerlei rechten gaan ontnemen. Ze verkrachten, voeren oorlog, zijn agressief etc. etc.
De post was overigens nog niet af voor het geval dat je al concliusies begon te trekken over de frustraties die ik aan homo's heb geleden in het verleden

Dus ff ter verduidelijking. Ik heb veel homo's gesproken (kan ook niet anders ze zijn overal) en na een poos begon ik ze een beetje uit de hoogte komen. Dat is ook wat er in het bovenstaande stukje staat.
Zo klaar. Hoef je verder geen conclusies aan te verbinden..
verschil tussen mens en dier:
- moreel besef
- verstand
- creativiteit
- eigenwaarde
wil je je als mens van een dier onderscheiden, zul je wel wat slimmer moeten reageren en leven als een dier.
Klusmier; als je nu ergens totaal geen verstand van hebt (zoals biologie), zou je dan misschien willen zwijgen i.p.v. onzin te verkondigen? Of moet ik ook deze post ad nauseam weer ontdoen van z'n belachelijkheid? Ik word er een beetje moe van, om redenen aan te voeren waar vervolgens niet op gereageerd wordt, om daarna hetzelfde mantra weer te herhaald te zien worden.
Een ander probleem voor je stelling: Mensen die niet voldoen aan deze eigenschappen (ik noem een Terry Schiavo, of pasgeborenen met encephalitis) zijn dus niet menselijk en mogen, net als koeien en varkens geslacht en opgegeten worden?