XXL Nutrition

Hondenhok kopen in rotterdam ?

ze is volgens mij zo eentje die haar hond een jas laat aandoen..
het is een hond geen mens honden horen buiten daar hebben ze gewoon hun vacht voor ;)

Ze heeft wel gelijk

Ze heeft gelijk dat zo'n beestje veel aandacht nodig heeft maar niet dat een hond niet buiten kan wonen.
Ik ga er vanuit dat die hond niet de hele dag alleen is?
Als dat zo is dan moet je geen hond kopen maar een kat.

Trouwens , is de kuip niks voor die hond ?

Jij hebt moeite met begrijpend lezen?

Een hond wat buiten leeft wordt vaak verwaarloosd omdat mensen er dan vaak geen tijd en aandacht aan besteden omdat het beestje gewoon weg ''vergeten'' wordt. Het wordt vaak ook nog eens een irritatie punt omdat het beest alleen maar de tuin loopt vol te pissen en schijten. Dus wat dat betreft kan ik je punt begrijpen.

Maar hoe jij het laat horen, lijkt het wel of een hond niet voor het buiten leven bestemd is... Terwijl dat juist wel zo is. Of ik heb je uiteraard verkeerd begrepen. Maar goed, je Nederlands is nou niet echt bepaald op een top niveau (inb4 shitstorm).

Enige wat raar is, is dat OP een hond neemt terwijl zijn ouders er duidelijk niets mee te maken willen hebben omdat ze aangeven dat dat beest niet de hele dag in de huiskamer mag rondlopen. Met andere woorden, dat beest zal uiteindelijk nooit zijn behoefte aan aandacht krijgen.

OP, een buiten hond is prima... Maar een husky is volgens mij best afhankelijk. Kun je niet beter een hond nemen wat meer zelfstandig en rustig van aard is?

Laatst bewerkt:
OP, een buiten hond is prima... Maar een husky is volgens mij best afhankelijk. Kun je niet beter een hond nemen wat meer zelfstandig en rustig van aard is?

Is dan inderdaad niet werelds beste keuze:

De Siberische Husky vraagt niet veel verzorging. Deze hond is waar het op persoonlijke verzorging aankomt, net zo'n pietje precies als een kat. Hoewel sommige eigenaren deze hond maar eens per jaar baden, zal de Siberische Husky niet gaan stinken. Ze houden zichzelf ook vrij van vlooien. Deze hond, met zijn dubbele vacht, gaat 2-4x per jaar in de rui. De voeding van de Siberische Husky moet veel proteïnen en vet bevatten. Wanneer ze overvoerd worden en weinig beweging krijgen, kan overgewicht een probleem worden. Omdat het een sledehond is, zit de behoefte aan rennen en beweging bij de Siberische Husky in de genen.

Karakter van de Siberische Husky
Husky,s zijn zacht en lief voor mensen, ondernemend, ondeugend, en zeer slim.

door zijn slimheid blijft hij zijn grenzen verkennen, mensen die niet consequent zijn in de opvoeding van hun husky zullen worden ondergesneeuwd, de hond zal op de bank liggen terwijl zijn baasje op de grond zit.

van oorsprong een jachthond, en alles dat zich snel beweegt met een bontjas zal hij vangen en mogelijk doden.

muizen, ratten, konijnen, enzovoorts.

En ontsnappen zal het beestje mogelijk ook lukken als hij de kans krijgt of zich gaat vervelen...met mogelijke gevolgen van dien.

Een hond wat buiten leeft wordt vaak verwaarloosd omdat mensen er dan vaak geen tijd en aandacht aan besteden omdat het beestje gewoon weg ''vergeten'' wordt. Het wordt vaak ook nog eens een irritatie punt omdat het beest alleen maar de tuin loopt vol te pissen en schijten. Dus wat dat betreft kan ik je punt begrijpen.

Maar hoe jij het laat horen, lijkt het wel of een hond niet voor het buiten leven bestemd is... Terwijl dat juist wel zo is. Of ik heb je uiteraard verkeerd begrepen. Maar goed, je Nederlands is nou niet echt bepaald op een top niveau (inb4 shitstorm).

Enige wat raar is, is dat OP een hond neemt terwijl zijn ouders er duidelijk niets mee te maken willen hebben omdat ze aangeven dat dat beest niet de hele dag in de huiskamer mag rondlopen. Met andere woorden, dat beest zal uiteindelijk nooit zijn behoefte aan aandacht krijgen.

Er zijn best manieren waarop het geweldig kan zijn voor een hond om buiten te leven, ik heb niets tegen die gedachte. Het hangt er alleen wel vanaf hoe/wat het gedaan wordt.

De Husky is 1 van de meest energieke honden, en ook nog eens een ras wat snel leert. Een echte 'werkhond'.
Die heeft niet genoeg aan een half uurtje wandelen op een dag. Hij heeft lichamelijke en geestelijke prikkels nodig... net als verschillende jachthonden vind de Husky het heerlijk als je hem geestelijk en lichamelijk moe maakt.

Stel, hij hoeft zich 'maar' 10 uur per dag zich in het hondenhok te vervelen. Die hond heeft de hele dag om te bedenken wat hij gaat doen (hij is er slim genoeg voor, en hij heeft absoluut de energie). Enig idee wat dat met een jonge hond doet? Hoe een hond in zon situatie waarschijnlijk is als hij 10 maand is? Of 1,5 jaar?
Het klinkt heel leuk dat het een slim ras is,... maar onderschat niet hoe snel zulke honden dingen leren die JIJ ze bewust niet geleerd hebt, simpelweg omdat ze zich vervelen.

Nu wil ik wel eens weten wat nu echt de bedoeling van de ts is.
Ik dacht namelijk dat het een tijdelijk hokje was voor bepaalde momenten en de nacht. Niet dat die hond er de hele dag in verblijft.

• Topic Starter Topic Starter
Hij zal alleen overdag in de hokje verblijven en in de zomers nacht.
Voor de rest mag hij wel in me kamer zitte.
En me broertje gaat ook met hem spelen etc dus dat komt goed.
İk heb al heel me leven gedroomd over een husky als huisdier.
En ik doe bijna elke dag een uurtje rennen buiten dagen dat ik niet kan zet ik hem op de renband gewoon en een uurtje wandelen buiten.

Je moet het natuurlijk zelf weten maar ikzelf had gekozen voor een hond die wel van een stevig sessie slapen houdt in jouw situatie. En volgens mij valt de husky hier nou niet bepaald onder.

''overdag in een hokje''
''voor de rest in mijn kamer''

En het verhaal van ''er wordt met hem gespeeld'' ken ik... Als ie lief en schattig is en binnen 10 minuten dood op is, dan wordt er nog met hem gespeeld. Maar later niet meer.

Nogmaals, je bent me geen enkele verantwoording verschuldigd uiteraard. Maar misschien dat een husky niet zo'n slim plan is in jouw situatie. Dat beest heeft de genen om sleeën vooruit te trekken in de sneeuw... Betekent natuurlijk niet dat je nu zelf een slee moet aanschaffen, maar wat fysieke uitdaging op een groot grasveld 2 keer per dag is volgens mij geen overbodige luxe voor dat beest.
En ik denk dat als je hem alleen laat buiten in een hokje of je geeft 'm maar een paar vierkante meter de ruimte in je eigen kamer, wordt het leven voor hem EN voor jou echt een hel. En het feit dat je ouders niet tevreden zijn met de hond, is nou ook niet echt bepaald een fijne situatie voor dat beest. Of jij moet zelf werkloos zijn en geen student...

Heb zelf 2 boxers gehad... Dat beest sloopte ijzeren kooien als hij zich verveelde. Zodra hij niet genoeg aandacht kreeg, zorgde hij daar wel voor door middel van alles zo veel mogelijk te slopen. Ik denk dat jouw kamer en tuin er binnenkort volledig anders uit gaan zien.

Maar ik kom hier voor informatie waar ik een hondenhok kan kopen dus stop met dat onzin...

Wie belt de dierenbescherming?

Doe maar niet, hoe kun je dromen van een husky als je hem zo'n verzorging gaat bieden? Hoop dat de buren het gauw door hebben.

Maar ik kom hier voor informatie waar ik een hondenhok kan kopen dus stop met dat onzin...

Iedereen vind het gewoon oneerlijk tegenover dat beestje.
En je doet er jezelf ook geen lol mee. Vooral niet als die hond na een jaar weg moet.

Husky kun je altijd nog nemen. Dat ras sterft niet ineens uit ofzo hoor, neem 'm gewoon 10 jaar later als je op jezelf woont.

İk ga nog wel dieper nadenken anders neem ik een turkse kangal.
İk weet hoe die honden inelkaar zitten namelijk..

Terug
Naar boven