MuscleMeat

honger en spierafbraak

BIGTANK

Advanced Bodybuilder
Waardering
0
mijn vraag is als volgt ,

omdat ik bijna de hele dag honger heb vraag ik me af als je honger hebt je gelijk spier gaat verbranden ? ik vind het altijd zo n klotegevoel lopen op lege maag dus probeer het altijd te voorkomen . maar dat lukt niet altijd helaas
nu ben ik beneiuwd wat je lichaam bij honger het eerste gaat doen ..

alvast bedankt voor de info :thumb:

gr BT

waarschijnlijk eerst aan je ( carbs) glycogeen voorraden zitten. als die 'op' zijn dan komen je directe eiwit voorraden aan de beurt, als die gebruikt wordt dan kun je dat ruiken aan je lichaamsgeur bij t zweten of uitademen, het ruikt naar ammoniak.
en als die twee opties niet 'meer' vervulbaar zijn dan gaat je lichaam de vetreserves aanspreken

misschien heb k het fout, maar ik denk dat het zo ongeveer gaat... :)

Misschien andersom ?

Eerst de glycogeen. als deze op zijn dan de vetreserves en als deze op zijn, de eiwitten

correct me if i'm wrong

dat laatste klopt. Vandaar dat er ook op nuchtere maag cardio word gedaan.

klempic zei:
waarschijnlijk eerst aan je ( carbs) glycogeen voorraden zitten. als die 'op' zijn dan komen je directe eiwit voorraden aan de beurt, als die gebruikt wordt dan kun je dat ruiken aan je lichaamsgeur bij t zweten of uitademen, het ruikt naar ammoniak.
en als die twee opties niet 'meer' vervulbaar zijn dan gaat je lichaam de vetreserves aanspreken

dat ligt aan je cortisol en leptine wat voor soort bron je lichaam gaat aanroepen voor energie. als je honger hebt hoef je niet direct catabool te zijn...

Dat verhaal van eerst glycogeen, daarna vetreserves, vervolgens eiwit.

Splendid zei:
Dat verhaal van eerst glycogeen, daarna vetreserves, vervolgens eiwit.

Dat kan natuurlijk nooit kloppen, dat zou betekenen dat iemand met een vetpercentage van bijv 12% eerst naar 0 % vet gaat voor hij eiwitten gaat verbranden. Dat zou relaxed zijn. :)

dat gaat natuurlijk ook weer niet helemaal op natuurlijk. Maar waarom denk je dat je des te meer spiermassa verliest, des te lager je in je vet% komt te zitten in de cut?

KaLe zei:
dat gaat natuurlijk ook weer niet helemaal op natuurlijk. Maar waarom denk je dat je des te meer spiermassa verliest, des te lager je in je vet% komt te zitten in de cut?

Nou omdat die glycogeen-vet-eiwit stelling dus niet helemaal correct is zoals ik net al aangaf.... ;)

Maar die eiwitten vul je toch aan met voeding, dus dat zal niet de hoofdreden van de spierafbraak zijn .. of zit ik verkeerd?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
thnx voor de reacties ..
dus als ik het goed begrijp eerst vetten en dan eiwitten
maar ook weer niet zo lang zeg maar :p
achja gewoon zorgen dat je altijd een bak kwark bijdehand hebt ;)

klempic zei:

Ik pis wel eens (doh) en soms ruikt het echt extreem naar (ik denk) ammoniak, wat kan ik daaruit concluderen?

• Topic Starter Topic Starter
zoiezo meer water drinken ,
of het wat met spierafbraak te maken heeft kan ik je helaas niet vertellen

En over wat voor tijden hebben we het dan? Als je nou bijv 1 uur lang in de stad loopt met honger. Hoe erg is zoiets ?

Ik denk dat spierafbraak wel minimaal is als je die dag wel 500kcal boven je verbruik zit

MatadoR zei:
Ik pis wel eens (doh) en soms ruikt het echt extreem naar (ik denk) ammoniak, wat kan ik daaruit concluderen?

Dat kan o.a. de volgende oorzaken hebben:
1.) tehoge inname van eiwitten
2.) Te weinig water.. zodat je teveel afvalstoffen in je urine krijgt.. minimaal drie liter water per dag..

Nou ff ontopic:

Glycogeen zit toch in een opslag gekoppeld aan de spieren en dat wordt ten alle tijde als eerste verbruikt!? (is ook geen discussie over geloof ik)

maar, euhm.. het 2de stadia..lijkt mij eerder alsvolgt:

eiwitten worden gebruikt om de spier weer te laten aansterken.. overtollig wordt opgeslagen in je vetmassa... dus volgens mij pakt honger alleen je vetmassa aan..

echter een "gescheurde" spier kan in dat geval geen eiwitten aangevoerd krijgen voor het herstel.. en daardoor zal het herstel langer duren..

heb ik hier een punt of niet!?..

Terug
Naar boven