MuscleMeat

honger en spierafbraak

Als je zeik naar amoniak stinkt is dat echt wel een indicatie dat je veels te weinig drinkt.. van teveel eiwit heb ik het iig nog nooit gehad..

Ik heb altijd mijn humeur als graad meter.. als ik trek heb en loop er mee door dan wordt ik echt sjachie.. en dit kan door sluimeren naar echt onweer en een kort lontje.. als ik begin te schelden en te mopperen dan moet ik echt het dichstbijzijne eten wat voor handen is.. ander loopt het mis :D

MatadoR zei:
Ik pis wel eens (doh) en soms ruikt het echt extreem naar (ik denk) ammoniak, wat kan ik daaruit concluderen?

Dat betekent dat je eiwitten aan het verbranden bent, misschien moet je je kh inname wat verhogen. Het helpt ook als je tijdens je training veel water (1-2 liter) met daarin in totaal zo'n 20-30 gram dextrose drinkt.

Behappys-babe zei:
Dat kan o.a. de volgende oorzaken hebben:
1.) tehoge inname van eiwitten
2.) Te weinig water.. zodat je teveel afvalstoffen in je urine krijgt.. minimaal drie liter water per dag..

3.) verbranding van eiwitten

Behappys-babe zei:
Nou ff ontopic:

Glycogeen zit toch in een opslag gekoppeld aan de spieren en dat wordt ten alle tijde als eerste verbruikt!? (is ook geen discussie over geloof ik)

en toch verbrand ik vet terwijl ik nog glycogeen genoeg in mijn spieren heb zitten....

Het is dus NIET zo dat je eerst al je glycogeen op maakt voordat je vet gaat verbranden, daar is inderdaad geen discussie over :)

Conclusie van het verhaal: niemand weet het zeker :D

Vet verbrand je in het vuur van koolhydraten.
Dus als je glycogeen depots leeg zijn, zal je iets anders nodig hebben om te verbranden -> eiwitten.

Tevens heeft het lichaam (eigenlijk je hersenen) de neiging om dortst te verwarren met een honger gevoel, dus meer water drinken!

Don_Nastee zei:
Dus als je glycogeen depots leeg zijn, zal je iets anders nodig hebben om te verbranden -> eiwitten.

Tevens heeft het lichaam (eigenlijk je hersenen) de neiging om dortst te verwarren met een honger gevoel, dus meer water drinken!

hier heb ik echt nog nooit van gehoord...

het vuur van de koolhydraten?

het is glycogeen(+beetje eiwit)----->vet(+iets meer eiwit) ---->eiwitten

koolhydraten en vet overlappen ook uiteraard.

Don_Nastee zei:

eerst ff over het 2de.. als je honger hebt kan je dit stillen door het drinken van water.. het geeft een vol gevoel.. Als je dorst hebt zijn je vochtreserves te laag.. en ook door eten kan je dit aanvullen.. maar toch echt voornamelijk met water..

het eerste.. je zult ten alle tijde koolhydraten, vetten en eiwitten verbranden.. daarom neem je ze ook tot je.. als je bijv alleen koolhydraten eet, zul je daar juist dik door worden...

ik weet niet meer precies waar glycogeen voor staat.. maar ik weet wel dat koolhydraten helpen om de eiwitten te transporteren naar de spieren om ze te kunnen herstellen.. vervolgens worden het teveel verder verwerkt in opslag als vet.. maar ook een teveel van koolhydraten en vetten worden opgeslagen als reserve in de vorm van lichaamsvetten.. en dat wordt vervolgens verbrandt als er te weinig reserves aanwezig zijn..

de vraag hierbij in welke verhouding ... en krijg je hier ook spierafbraak van..
mijn mening heb ik verder al gegeven.. maar volgens mij spreek jij hier van een ander proces

Terug
Naar boven