Jwdoetookmee
Monstrous Giant
Elite Member
Foto Contest x2
50 media-items
10.000 berichten
10 media-items
- Waardering
- 6.030
- Lengte
- 1m80
- Massa
- 100kg
- Vetpercentage
- 6%
Correct. Niet gezond is iets anders als ongezond. Suiker voegt niks positiefs toe voor je gezondheid maar dat maakt het niet perse slecht.Ik denk dat het vooral lijkt alsof het over de top gebracht wordt omdat in de volksmond suiker direct ongezond/dikmakend/de duivel is (nu we het toch hebben over 'over de top gebracht worden...past dit er precies in').
Terwijl fruit oh zo gezond zou zijn, ondanks dat deze suikers niet (heel) anders opgenomen worden door het lichaam. Maar goed, fruit is natuurlijk gezond in de volksmond dus daar mogen we niks over zeggen.
Mensen denken te veel in hokjes o.b.v. foutieve informatie.
Natuurlijk zijn suikers minder hongerstillend dan complexe carbs, maar wanneer dan de conclusie blijkt te zijn dat mensen (uit testgroepen) dik worden hierdoor, dan wordt dit meteen gelinkt aan suiker. Terwijl de echte reden is dat ze gewoon te veel kcal consumeren omdat ze honger hebben vanwege verkeerde voedingkeuzes. Dat is het probleem van deze mensen, niet van suikers.
Draai het eens om. Iemand met flink wat ondergewicht. Ga je tegen die persoon zeggen dat suikers slecht zijn en dat ze alleen maar complexe carbs moeten eten?
Succes daarmee, maar als dit de honger zodanig onderdrukt dat er geen kcal overschot plaats kan vinden aan het einde van de dag, dan is dit ook niet bepaald gezond voor de persoon in kwestie.
Daarnaast denk ik dat suiker als 'ongezond' wordt bestempeld omdat hier vaak geen vezels in zitten, of althans, niet zo veel als bij sommige complexe koolhydraatbronnen.
Maar als jij al voldoende vezels en al die andere gezonde meuk binnen krijgt, waarom zou dit argument dan valide zijn? Waarom meer vezels naar binnen harken met tegenzin als je ook een simpelere oplossing kunt bedenken?
Correct me if I'm wrong @Jwdoetookmee. Ben zelf nog steeds lerende over deze interessante materie.

.
Ik vind ze vrij normaal vergeleken met mijn neef die 15 jaar geleden gediagnosticeerd is met autisme. Die heeft voor de lol een operatie kamer voor babies aangemaakt in zijn huis en vind het leuk om mensen te gropen