AndroidHealthClinic

Hongerig gevoel ineens weg ... ?

Exterminator

Novice
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
82kg
Ik ben aan het cutten pas! Na mijn training 's avonds, zowel kracht training als cardio heb ik vrij veel honger, maar dit gaat na een 10 minuten ongeveer weg, is dit omdat mijn lichaam over gaat naar fatburning en dus vet verbrand voor energie waardoor mijn hongerig gevoel weg gaat? Of is het mijn metabolisme dat ineens zakt waardoor mijn lichaam gewoon geen eten meer wilt?(wat rampzalig zou zijn, mijn metabolisme dat naar beneden gaat) OF is er een andere verklaring voor? Ik drink na mijn training zowieso een proteinshake met magere melk, maar dit is al nadat het hongerige gevoel verdwenen is. Iemand een idee en/of hetzelfde meegemaakt?

Zou best kunnen, ik heb het ook, overdag zelfs. Heel erge honger, dan even door de zure appel heen bijten en plots is het weg. Zou hier ook wel wat van willen weten!

Wel heb ook altijd het gevoel dat het sporten mijn hongergevoel doet verminderen.
Misschien denkt het lichaam van "geen tijd voor aan eten te denken, we moeten fysiek en mentaal optimaal kunnen presteren om deze actie (vluchten van roofdier, op een prooi jagen,...) tot een goed einde te brengen".

Weet niet of het klopt... ^^

Honger = lage bloedsuikerspiegel.
Als je dan doorbijt gaat je lichaam glycogeen uit de lever vrijmaken en komt er suiker in je bloed uit de reserve van de lever. Vandaar dat het hongergevoel dan weg is.
Als je dan terug een kleinigheid met koolhydraten eet zal een beetje later het hongergevoel terugkeren omdat de lever dan gestopt is met glycogeen vrij te maken.
Mysterie opgelost :)

hunger pangs.

"pains in the abdominal region which occur in the early stages of hunger or fasting and are correlated with contractions of the empty stomach or intestines"

Waarom zou je metabolisme ineens zakken? Dat gebeurd alleen als je stopt met cardio en/of spiermassa verliest.

Metabolisme zakt niet zomaar...

Je hebt verschillende soorten honger. Is allemaal hormonaal geregeld.

heb ik altijd al maar ik begin gwn met eten en dan komt me eetlust gwn trg.

• Topic Starter Topic Starter
OK, maar is het dan de bedoeling dat ik zo snel mogelijk iets eet met koolhydraten of mag ik het gewoon negeren zodat mijn lichaam verder vet verbrand? Ik heb dit nl zowel na mijn krachttraining als na mijn cardio training. Wil gewoon vermijden dat mijn lichaam overgaat naar spierverbranding en lekker vet verbrand

OK, maar is het dan de bedoeling dat ik zo snel mogelijk iets eet met koolhydraten of mag ik het gewoon negeren zodat mijn lichaam verder vet verbrand? Ik heb dit nl zowel na mijn krachttraining als na mijn cardio training. Wil gewoon vermijden dat mijn lichaam overgaat naar spierverbranding en lekker vet verbrand

Er is geen reden om meteen iets te eten als je even een "hongerpijntje" voelt.

Echter krachttraining zonder voedsel voor of na is gewoon stom :)

Terug
Naar boven