AndroidHealthClinic

Hoofdpijn bij rug of schouder oefeningen

WillemVN

Novice
Waardering
0
Hey

Ik heb overlaatst super veel last gehad van hoofdpijn. Dit is een goei week blijven steken. Het was geen normale pijn maar echt één waardoor je gewoon op de grond viel van pijn.

Dus ben ik naar de dokter geweest om te checken wat het was en hij vroeg of ik fitnesste en dergelijks.

Nu zei hij dat de hoofdpijn zou kunnen veroorzaakt zijn door mijn Trapezius. Dat deze overbelast was en zo voor mijn hoofdpijn zorgde.

Mijn vraag is nu: hoe kan ik dit voorkomen? Ik kan toch moeilijk nooit mijn Trapezius trainen?

Zou ik dan gewoon lichter in gewicht gaan en veel meer herhalingen doen? Maar zal deze spier dan nog groeien op deze manier?

Enige tips iemand?

Alvast bedankt.

je trapezius niet trainen, je pakt ze genoeg bij rug

als je vaker last van hebt even langs de fysiotherapeut of ceasartherapeut. DIe kunnen dan naar je houding kijken. Zou kunnen dat je je schouders te veel opgetrokken houd.

Is dit er ineens ingeschoten na een zware set bankdrukken?

Na elke rep inademen en adem inhouden voor de rep. Bij bankdrukken ook je hoofd niet op de bank duwen. Heb ik beiden eens samengedaan en ja, was ook tegen het flauwvallen als ik rechtkwam. zeker een week gevoeld.
Dan op het net gezocht, Rippetoe noemt het de weightlifters headache, die je bij een zware set kunt hebben als je niet op je nek een ademhaling let.

Gwn een week geen PRs proberen zetten en op alles een beetje minder gepakt en was weer weg.

• Topic Starter Topic Starter
Heb gelezen dat ik mijn trapezius wa moet opwaren voor ik eraan begin. Maar hoe warm ik deze fatsoenlijk op?

En groeien mijn spieren nog als ik wa lichtere gewichten neem en gewoon een pak meer herhalingen doe?

Heb dat nog niet zo lang geleden ook voor gehad. Barstende hoofpijn vanachter en
vanvoor in mijn hoofd. Niet uit te houden. Kwam dus ook door een overbelasting van
mijn traps. Hoofd recht houden in lijn met je rug zei mijn dokter.

Sindsdien train ik mijn traps lichter maar met betere techniek & tragere reps.
Heb er geen last meer van

Terug
Naar boven