Fitness Seller

Hoppa Basisbeurs wordt afgeschaft

Hoe je het ook noemt, de studiebeurs is een gift.

Zie het als een uitkering voor mensen die niet fulltime kunnen werken.
Helemaal niets mis mee, en betaalt zich uiteindelijk vanzelf terug, itt al die andere uitkeringen ;)

En weet niet hoe je aan een studie komt met maar enkele contacturen per week? Dan zou ik daar eens over gaan klagen, betaal je wel collegegeld voor!

Ik had eigenlijk altijd zo'n 30 uur. En dan daarnaast nog studeren.

---------- Post toegevoegd Fri 6 Jan 2012 om 16:48 ----------

dat werkt helemaal niet motiverend, dat betekend alleen dat je prioriteiten moet gaan stellen..

En dus er nog harder aan moet trekken om je studie in de minimale tijd af te ronden en minder tijd hebt om naast je studie te werken.

Dat 'laat die lamballen maar eens gaan werken voor dr geld' gaat dus niet op ;)

Een uitkering is ook een gift, overheid dient zo min mogelijk geld uit te delen.

• Topic Starter Topic Starter
Studiefinanciering voor master vervalt
Laatste update: 19 januari 2012 17:25 info
AMSTERDAM - De studiefinanciering voor studenten die een master volgen wordt vervangen door een sociaal leenstelsel.

Foto: ANP
Dat betekent per jaar 3200 euro extra kosten voor uitwonende studenten en 1200 euro voor mensen die nog thuis wonen.
Dat blijkt uit een wetsvoorstel voor een sociaal leenstelsel in de masterfase dat staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Volgens hem maakt de basisbeurs in de masterfase plaats voor leningen tegen gunstige voorwaarden. De maatregel moet per 1 september ingaan.

Het is al begonnen:o

http://www.nu.nl/politiek/2719136/studiefinanciering-master-vervalt.html

Dat gaat me wat centjes kosten zeg :D

AMSTERDAM - De studiefinanciering voor studenten die een master volgen wordt vervangen door een sociaal leenstelsel.

Dat betekent per jaar 3200 euro extra kosten voor uitwonende studenten en 1200 euro voor mensen die nog thuis wonen.
Dat blijkt uit een wetsvoorstel voor een sociaal leenstelsel in de masterfase dat staatssecretaris Halbe Zijlstra (Onderwijs) donderdag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd.
Volgens hem maakt de basisbeurs in de masterfase plaats voor leningen tegen gunstige voorwaarden. De maatregel moet per 1 september ingaan.

Het is al begonnen:o

http://www.nu.nl/politiek/2719136/studiefinanciering-master-vervalt.html

k*t nieuws dit.

Gelukkig alleen voor master

• Topic Starter Topic Starter
Gaat niet lang duren voordat bachelor aan de beurt is ben ik bang..

Wat een rukker is die Halbe Zijlstra toch. Eerst zijn eigen beurs verpesten aan een studie als sociologie en vervolgens de basisbeurs van mensen die tenminste een echte studie doen af willen nemen.

Wees blij dat je nog mag studeren. Werken is momenteel ook niet alles;)

Wees blij dat je nog mag studeren. Werken is momenteel ook niet alles;)

Met studeren heb je meer zekerheid op een inkomen dan dat je werkt hoor tegenwoordig, bijbaantjes zijn er genoeg, maar probeer nu nog maar ergens in vaste dienst te komen.

Dat zeg ik toch;)

De 1 na het andere bedrijf klapt momenteel om. En werk is er wel, alleen je salaris zal in veel gevallen een stuk lager worden.

je hebt 15 jaar om een evt lening terug te betalen, als je stufi uitwonend hebt en een 3 jarige beta master doet ben je 11500 euro kwijt, dat is minder dan 1000 euro per jaar terug betalen en heb je een goed papiertje, valt wel mee toch.

je hebt 15 jaar om een evt lening terug te betalen, als je stufi uitwonend hebt en een 3 jarige beta master doet ben je 11500 euro kwijt, dat is minder dan 1000 euro per jaar terug betalen en heb je een goed papiertje, valt wel mee toch.

Met die schuld kom je moeilijker aan een hypotheek. Dan is er wel nog de mogelijkheid om de schuld af te laten lossen door het bedrijf waar je in dienst treedt (contractvoorwaarde), maar het blijkt dat hierdoor het salaris wat men na 5 jaar ontvangt, lager zal zijn. Vooruitgang 0,0.

Valt niet mee.

Dit is wel scheef vind ik. HBO 4 jaar bachelor = 4 jaar stufi (voor nu dan). WO 3 jaar bachelor = 3 jaar stufi. Terwijl het overgrote deel (iedereen?) een master gaat doen en dit in principe ook wordt verwacht als je een WO bachelor doet. Zet het dan op 4 jaar stufi ipv per bachelor kijken.

At hierboven: al eerder genoemd dat een studieschuld niet wordt meegerekend bij leningen/andere hypotheken. Hypotheek aanvragen is dus geen probleem.

ik vind het wel een hoop zielig gedoe...het gaat je voor je master 7000 euro kosten...neem daarbij dat je toch nog stage daarbij hebt (stagevergoeding?) en een master vaak zelf in te delen is en dus minder uren heeft dan een bachelor, dus meer tijd over...

ga vervolgens kijken wat voor profijt het heeft op arbeidsmarkt...je gaat wel behoorlijk meer verdienen dus het hele gedoe dat studeren voor rijken wordt, vind ik overdreven...je kan tegen een redelijke rente die 7000 euro anders nog lenen...betaalt zich allemaal wel terug

Blijft heus niet alleen bij de master, dit is gewoon een beetje aftasten en daarna gaat het ook in voor de bachelor.

Welk collegejaar zal dat zijn?

Terug
Naar boven