- Waardering
- 1.835
- Lengte
- 1m92
- Massa
- 98kg
- Vetpercentage
- 12%
Aanvullende beurs vind ik al helemaal oneerlijk.
Ik ken genoeg mensen die daar geen recht op hebben en die van hun ouders ook geen cent krijgen.
Aanvullende beurs is juist voor mensen die een alleenstaande moeder/vader heeft en dus geen contact/alumentatie van de andere ouder krijgt.
Vind dit dus wel eerlijk en hoe zou een alleenstaande moeder het allemaal moeten betalen dan?
Mijn vader verdient goed genoeg om een gezin van 5 te onderhouden.
Mijn moeder verdient niks aangezien ze compleet ardbeidsongeschikt is vanwege complexe rugproblemen, ze kan amper staan/lopen etc.
Laten we zeggen, mijn vader verdient 40k/jaar en mijn moeder niks.
Dan krijg ik puur basisbeurs van 70 euro per maand.
Laten we zeggen mijn moeder verdient 20k/jaar en mijn vader 20k/jaar (In totaal 40k, inderdaad.).
Dan krijg ik een zeer grote aanvullende beurs van 200+ per maand.
Het gaat gewoon helemaal nergens over in ieder geval. Mijn pa moet zwaar bijbetalen aan beide zussen (ik werk gelukkig
..) die buitenhuis wonen en puur basisbeurs krijgen, terwijl mijn moeder geen inkomsten krijgt.Wanneer dit 50/50 gesplitst zou zijn tussen beide ouders, zou het een heel ander verhaal zijn.
Het probleem is dan ook dat ze puur naar het hoogste inkomen van een enkele ouder kijken, in plaats van het totaal inkomen van beide ouders.

Er staat toch dat je er WAT voor moet doen, niet je leven compleet eraan toewijden zoals bij lucht en ruimtevaart techniek. Duik maar eens een boek over de neuropsychologie, het zijn iig geen disney verhalen... Overigens zijn psychologie en rechten niet de makkelijkste studies, ken er wel een paar die stukken makkelijker zijn.