AndroidHealthClinic

Horror

The Conjuring (2013)

Jezus wat een overrated k*tfilm is dit zeg. 7,6??? Ik geef 'm net een zesje en dat is vrijgevig. Voorspelbaar, vol met clichés, domme schrikmomenten bij gebrek aan iets beters, doodsaai. Eigenlijk alles wat je niet meer wil zien omdat het teveel gedaan is en totaal niet boeit. Wat is dat met het filmpubliek vandaag de dag, hoe kan je dit matig horrorfilmpje nu zo'n hoge score geven? Zelfs Paranormal activity is nog interessanter om te zien.

The Conjuring (2013)

Jezus wat een overrated k*tfilm is dit zeg. 7,6??? Ik geef 'm net een zesje en dat is vrijgevig. Voorspelbaar, vol met clichés, domme schrikmomenten bij gebrek aan iets beters, doodsaai. Eigenlijk alles wat je niet meer wil zien omdat het teveel gedaan is en totaal niet boeit. Wat is dat met het filmpubliek vandaag de dag, hoe kan je dit matig horrorfilmpje nu zo'n hoge score geven? Zelfs Paranormal activity is nog interessanter om te zien.

Ik vond hem srs een paar goede schrikmomenten hebben. Een stuk of drie ofzo. Voor de rest een paar vreemde momenten zoals:

Alle fotokaders vallen naar beneden midden in de nacht maar niemand word wakker? Of dat ene zusje blijft doodnormaal staan als hun slaapkamerdeur snoeihard dicht vliegt, dat vindt ze normaal?

Al bij al vond ik het wel nog een aangename film om te zien en toch één van de betere "horror"-films van afgelopen jaar. Kan wel inkomen in de 7,6 - zeker als je hem kijkt zoals het hoort; alleen thuis, middernacht en geen licht buiten dat van de tv.

Ik vond Texas Chainsaw 3D zelfs nog beter. Trek sowieso slecht horrorfilms die over boze geesten in een huis gaan, eigenlijk moet je in dat genre maar 1 film zien (The Shining) en dan is al de rest overbodig.

The Conjuring (2013)

Jaja, je was gewoon bang T.. admit it.

Ik vond Texas Chainsaw 3D zelfs nog beter. Trek sowieso slecht horrorfilms die over boze geesten in een huis gaan, eigenlijk moet je in dat genre maar 1 film zien (The Shining) en dan is al de rest bagger en overbodig.

Als we gaan vergelijken met The Shining, blijft er inderdaad geen enkele overeind. Bij mij is een film in dat genre al geslaagd als er één moment is waarbij ik opschrik. En daar slagen de meeste echt niet in.

The Texas Chainsaw Massacre (die van 2003 en geen idee of die ook maar enigzins vergelijkbaar is met Texas Chainsaw 3D?) vond ik leuk om te kijken, maar die was niet echt mind-blowing te noemen, in mijn ogen.

Ik vond Texas Chainsaw 3D zelfs nog beter. Trek sowieso slecht horrorfilms die over boze geesten in een huis gaan, eigenlijk moet je in dat genre maar 1 film zien (The Shining) en dan is al de rest overbodig.

Is de shining een horrorfilm? Die film is uberslecht.

Vind The Shining ook maar een typisch overroepen klassieker.

Iemand insidious 2 al gezien?

Iemand insidious 2 al gezien?

Ja, half half. Paar vrienden kunnen niet tegen horror en hielden hun mond niet dus heb er niet veel van meegekregen.

---------- Toegevoegd om 16:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:56 ----------

Als we gaan vergelijken met The Shining, blijft er inderdaad geen enkele overeind. Bij mij is een film in dat genre al geslaagd als er één moment is waarbij ik opschrik. En daar slagen de meeste echt niet in.

The Texas Chainsaw Massacre (die van 2003 en geen idee of die ook maar enigzins vergelijkbaar is met Texas Chainsaw 3D?) vond ik leuk om te kijken, maar die was niet echt mind-blowing te noemen, in mijn ogen.

Als ik aan TCM denk, denk ik automatisch aan de film met Jessica Biel :heart:

• Like
Waarderingen: mat
In een topic waar The Shining overrated gevonden wordt en films als insidius en the conjuring goed, weet je dat alle hoop verloren is.

THE shining welke versie dan?

De 1e was totaal niet als boek

Stepen king niet blij

2e versie totaal anders

Jij noemt je een fan? :p

Die met Jack Nicholson is bekendste maar totaal niet als boek.

Toen kwam andere omdat king dat wilde.

Zoals bijvoorbeeld die tuin/doolhof buiten

Ga maar googelen :D

---------- Toegevoegd om 21:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:30 ----------

Hier Rob

Stephen King was niet enthousiast over de verfilming van The Shining door Stanley Kubrick in 1980. King vond dat het originele plot onvoldoende in de fameuze horrorfilm, met Jack Nicholson in de hoofdrol, was verwerkt; in het bijzonder het toenemende verval van het gezin gedurende de isolatie tijdens de wintermaanden in het imposante, gesloten Overlook Hotel. Telkens wanneer King naar zijn mening werd gevraagd over de film kwam hij met deze kritiek. Uiteindelijk kreeg hij van ABC een carte blanche om eigenhandig een remake te produceren.

Hmmz, weet wel dat ik de film iig behoorlijk tof vond/vind.

Vroeger, toen je nog echt bang kon worden van een horror.

The Shining, The Exorsist, Tale of Two Sisters, er zijn er niet veel imo.

Mwah Insidious/Sinister etc zijn toch wel toppers hoor

Terug
Naar boven