Fitness Seller

Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Bezoekers in dit topic

Het leidingwater is nu flink stuk kouder en in de winter douchen mensen warmer dus veel meer energie nodig om zelfde hoeveelheid water op te warmen.

Dit inderdaad, waar je voorheen leidingwater had van 20+ graden zal dat nu eerder 10-15 zijn. Ik douche inderdaad ook warmer, in de zomer meestal lauw en korter.

Douchen is bij ons 2/2.5 kuub per uur als je hem op 'volle kracht' aan hebt. Dus met 2 volwassenen die 1.5x per dag douchen gaat dat wel hard.
 
Dit inderdaad, waar je voorheen leidingwater had van 20+ graden zal dat nu eerder 10-15 zijn. Ik douche inderdaad ook warmer, in de zomer meestal lauw en korter.

Douchen is bij ons 2/2.5 kuub per uur als je hem op 'volle kracht' aan hebt. Dus met 2 volwassenen die 1.5x per dag douchen gaat dat wel hard.
Kan je niet gewoon bij de ibahesj douchen?
 
Het leidingwater is nu flink stuk kouder en in de winter douchen mensen warmer dus veel meer energie nodig om zelfde hoeveelheid water op te warmen.
Wat dat kouder leidingwater betreft heb je gelijk, zo had ik nog niet over nagedacht. In de winter douche ik trouwens (afgaande op mijn thermostaatkraan) wat kouder.
 
20221209_131211.jpg


Screenshot_20221209-142620_Samsung Internet.jpg


 
Laatst bewerkt:
Een update van team geen verwarming terwijl het -5 was vannacht.

Heb gisteren maar het winterdekbed gepakt, we sliepen al die tijd nog onder het 'herfst' dekbed.
Echt heerlijk geslapen vannacht, was gewoon warm.

Slaapkamer
20221213_102651.jpg


Woonkamer
20221213_095604.jpg



We hebben nu in 11 dagen voor €81 verbruikt, TOV van de verwachtte €240. Omdat we ook nog 6 dagen op wintersport gaan en dan dus zowat 0 verbruiken verwacht ik dat we op minder dan €200 totaalverbruik uitkomen, en dus bijna €500 besparen voor de maand december.
 
Jij krijgt veel geld terug zeg. Ik meet niet tegen het raan bij onze slk, maar daar was het ook fris afgelopen nacht met raam open
 
Een update van team geen verwarming terwijl het -5 was vannacht.

Heb gisteren maar het winterdekbed gepakt, we sliepen al die tijd nog onder het 'herfst' dekbed.
Echt heerlijk geslapen vannacht, was gewoon warm.

Slaapkamer
Bekijk bijlage 573630

Woonkamer
Bekijk bijlage 573631


We hebben nu in 11 dagen voor €81 verbruikt, TOV van de verwachtte €240. Omdat we ook nog 6 dagen op wintersport gaan en dan dus zowat 0 verbruiken verwacht ik dat we op minder dan €200 totaalverbruik uitkomen, en dus bijna €500 besparen voor de maand december.
Ben je niet bang voor schimmels en vocht?
 
Ben je niet bang voor schimmels en vocht?
Ja en nee.

Ik maak de raamkozijnen af en toe droog en schoon, want daar zie je wel wat vocht en daardoor schimmel. Verder merk ik eigenlijk niks?

Wat ik wel doe is bewust tochten op droge momenten. Wat ook enorm helpt is als het vriest buiten, omdat de lucht dan veel droger is dan als het 5 graden is met steeds regen.
 
Een update van team geen verwarming terwijl het -5 was vannacht.

Heb gisteren maar het winterdekbed gepakt, we sliepen al die tijd nog onder het 'herfst' dekbed.
Echt heerlijk geslapen vannacht, was gewoon warm.

Slaapkamer
Bekijk bijlage 573630

Woonkamer
Bekijk bijlage 573631


We hebben nu in 11 dagen voor €81 verbruikt, TOV van de verwachtte €240. Omdat we ook nog 6 dagen op wintersport gaan en dan dus zowat 0 verbruiken verwacht ik dat we op minder dan €200 totaalverbruik uitkomen, en dus bijna €500 besparen voor de maand december.
Gvd die temperaturen, wat een armoe :roflol:
 
Ja en nee.

Ik maak de raamkozijnen af en toe droog en schoon, want daar zie je wel wat vocht en daardoor schimmel. Verder merk ik eigenlijk niks?

Wat ik wel doe is bewust tochten op droge momenten. Wat ook enorm helpt is als het vriest buiten, omdat de lucht dan veel droger is dan als het 5 graden is met steeds regen.
Nu weet ik ook niet hoe en waar je dit wel zou moeten merken, maar ik denk dan ook aan muren en vloeren die bij voldoende kiu en met name vocht hier vatbaar voor zouden zijn.
 
Gvd die temperaturen, wat een armoe :roflol:

Ik kan het iedereen aanraden om iig de slaapkamer gewoon wat kouder te houden,wij slapen echt veel lekkerder.

Maar ook de woonkamer, wij zijn er nu zo aan gewend dat alles boven de 16 graden echt als warm aanvoelt en toen we bij mijn schoonouders kwamen waar het 20 graden was zat ik gewoon te zweten.


Met thuiswerken of gewoon thuis zitten merken we wel dat onder de 12/13 graden wel irritant is, zelfs met warm aankleden. In de werkkamer is het ook nu maar 7-9 graden en dat begint wel echt kut te worden met werken of gamen ect.
 
Jij krijgt veel geld terug zeg. Ik meet niet tegen het raan bij onze slk, maar daar was het ook fris afgelopen nacht met raam open

Wij houden wel het raam dicht, ik ventileer elke ochtend. Dit was tegen het raam, maar met het raam dicht.
 
Ik kan het iedereen aanraden om iig de slaapkamer gewoon wat kouder te houden,wij slapen echt veel lekkerder.

Maar ook de woonkamer, wij zijn er nu zo aan gewend dat alles boven de 16 graden echt als warm aanvoelt en toen we bij mijn schoonouders kwamen waar het 20 graden was zat ik gewoon te zweten.


Met thuiswerken of gewoon thuis zitten merken we wel dat onder de 12/13 graden wel irritant is, zelfs met warm aankleden. In de werkkamer is het ook nu maar 7-9 graden en dat begint wel echt kut te worden met werken of gamen ect.
Slaapkamer is bij ons ook koud, dat slaapt idd fijner. Maar no way dat ik in een woonkamer ga zitten van <16gr. stilzittend werken in een kamer van 7-9 graden? werk jij dan met handschoenen aan :roflol:
 
Lekker man de thermo op 15 graden alleen zoeken naar de piemel bij t plassen.
 
Hele bovenverdieping geen verwarming aan (op badkamer na) en is in de slaapkamer helemaal prima.
Ik heb zelfs nog een ventilator aan, het hele jaar door dus nu ook. Is eens in de hete zomer begonnen en kon niet meer slapen zonder dat geluid te horen en een briesje te voelen.
 
Slaapkamer is bij ons ook koud, dat slaapt idd fijner. Maar no way dat ik in een woonkamer ga zitten van <16gr. stilzittend werken in een kamer van 7-9 graden? werk jij dan met handschoenen aan :roflol:
Wel soms met een muts op :roflol:

Mijn vriendin is de gene die het meeste thuis werkt, zij doet gewoon zo'n soort onesie deken ding over haar kleding als ze gaat werken en wat ik begrijp gaat dat prima, alleen soms een beetje koude handen. Het is ook een beetje haar keuze wanneer de verwarming weer aan gaat, maar ze vind het ook wel leuk om te zien hoeveel we daadwerkelijk kunnen besparen.

Als ik op zolder zit doe ik extra dikke sokken aan en thermokleding onder mijn normale kleding of onesie en dat is best te doen.

Maar merk de laatste dagen wel dat het nu richting echt koud gaat en de lol er soms wel vanaf is.
 
Een update van team geen verwarming terwijl het -5 was vannacht.

Heb gisteren maar het winterdekbed gepakt, we sliepen al die tijd nog onder het 'herfst' dekbed.
Echt heerlijk geslapen vannacht, was gewoon warm.

Slaapkamer
Bekijk bijlage 573630

Woonkamer
Bekijk bijlage 573631


We hebben nu in 11 dagen voor €81 verbruikt, TOV van de verwachtte €240. Omdat we ook nog 6 dagen op wintersport gaan en dan dus zowat 0 verbruiken verwacht ik dat we op minder dan €200 totaalverbruik uitkomen, en dus bijna €500 besparen voor de maand december.

De wintersport maakt de maand besparing weer teniet?
 
Back
Naar boven