AndroidHealthClinic

Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Bezoekers in dit topic

Goed geweten en die tegenstemmende partijen, bruh :o
Allemaal politiek, als het ingewikkelder wordt lukt het weer niet (op tijd), er moet een bewindspersoon de hand boven het hoofd gehouden worden. Dat soort dingen.
 
VVD gonna VVD
 
Nu ook een airco beneden en dus lekker wat flexibiliteit in het verbruik van gas en elektriciteit.
E3A00FE9-BD45-4F57-80BC-885A862DA564.jpeg
 
De warmte is wat minder aangenaam en t koelt snel weer af na uitzetten. Maar t scheelt een hoop doekoe :p

Hoe bepaal je die nog geen euro per dag?
staat bij verbruik in de eneco app (ook per stroomverbruiker, wat jezelf kan opgeven)
 
Tips voor zo'n airco? Welke heb je Steks?
Ik heb een systeem van Mitsubishi, dat is wel een van de duurdere merken, of het het waard is weet ik niet, maar mijn buren hebben een chinees merk en die buiten-unit maakt beduidend meer herrie. Hij hangt bij hun op een zelfde wijze en op een zelfde plek aan de gevel en bij hun hoor je hem gewoon binnen brommen, bij ons hoor je helemaal niets.

De warmte is wat minder aangenaam en t koelt snel weer af na uitzetten. Maar t scheelt een hoop doekoe :p
Klopt, in de slaapkamers hebben we al een seizoen airco's hangen, beneden was het een twijfelgeval, zonder zonnepanelen en dus goedkope stroom had ik er misschien geen eentje beneden bij genomen.
 
neem voldoende capaciteit dan draait ie op n sloffen en gaat lang mee dus
 
Kan iemand mij uitleggen hoe een airco efficienter is dan een normale elektrische kachel?

Misschien ben ik gewoon dom maar iets met conservation of energy en elektrische kachels zijn toch iets van 99% efficient?
 
Kan iemand mij uitleggen hoe een airco efficienter is dan een normale elektrische kachel?

Misschien ben ik gewoon dom maar iets met conservation of energy en elektrische kachels zijn toch iets van 99% efficient?
Een airco verplaatst feitelijk warmte van buiten naar binnen middels een compressor. Ik zal eens googelen naar een goede uitleg.
 
Probleem van airco is wel dat het vaak hoog geplaatst is, dus je relatief veel warmte nodig hebt om rond zithoogte te verwarmen.
 
Probleem van airco is wel dat het vaak hoog geplaatst is, dus je relatief veel warmte nodig hebt om rond zithoogte te verwarmen.
Is dat zo? Je kan je uitblaasrichting sturen, bij een traditionele radiator stijgt een groot deel van de warmte energie gewoon recht omhoog.
 
Is dat zo? Je kan je uitblaasrichting sturen, bij een traditionele radiator stijgt een groot deel van de warmte energie gewoon recht omhoog.
Geen idee hoeveel het uitmaakt. Ik vergelijk het met een elektrische kachel.

Ik merk wel dat de kamer behoorlijk warm moet worden voordat het ook zittend op de bank merkbaar wordt.
 
Geen idee hoeveel het uitmaakt. Ik vergelijk het met een elektrische kachel.

Ik merk wel dat de kamer behoorlijk warm moet worden voordat het ook zittend op de bank merkbaar wordt.
Als je daar redelijk dichtbij zit voel je aardig wat stralingswarmte, dat klopt, maar kostentechnisch om een hele kamer te verwarmen kom je slechter uit.
 
Meanwhile bij team 'verwarming niet aan tot 1 jan'

Slaapkamer en woonkamer.

Op 2 december wel even de verwarming aan gehad op 16 graden vanwege bezoek.


Bijkomend voordeel, ik hoor de koelkast bijna nooit meer aanslaan :roflol:

In oktober was de verwacht verbruik 101M3 gas, uiteindelijk 27m3 gebruikt. Icm met de 35kw die we ook minder hebben gebruikt hebben we ongeveer €300 bespaard.

Verwachting voor december is 161m3 en 180kwh voor €663.
Ons doel is 40m3 en 130kwh, om daarmee ongeveer €400 te besparen.

20221204_201232.jpg
20221205_122036.jpg
 
Laatst bewerkt:
Meanwhile bij team 'verwarming niet aan tot 1 jan'

Slaapkamer en woonkamer.

Op 2 december wel even de verwarming aan gehad op 16 graden vanwege bezoek.


Bijkomend voordeel, ik hoor de koelkast bijna nooit meer aanslaan :roflol:

In oktober was de verwacht verbruik 101M3 gas, uiteindelijk 27m3 gebruikt. Icm met de 35kw die we ook minder hebben gebruikt hebben we ongeveer €300 bespaard.

Verwachting voor december is 161m3 en 180kwh voor €663.
Ons doel is 40m3 en 130kwh, om daarmee ongeveer €400 te besparen.

Bekijk bijlage 573219Bekijk bijlage 573220
Als je straks een ander contract hebt, ga je er dan mee door?
 
Back
Naar boven