Ik ben het op heel veel vlakken met jou en ook
@tymboo eens (dat laatste komt niet vaak voor

), alleen NIET in de huidige staat van ons rechtssysteem, dat met de dag verder uitgekleed wordt en waarbij macht op zulke schaal geglobaliseerd of in elk geval gecentraliseerd wordt. Daarvoor haalde ik diverse punten aan wat er eerst aangepakt moet worden, namelijk vooral bestuurscultuur, wet- en regelgeving als ook de extreme corruptie waar onze politiek op dit moment van doordrongen is. En dat lieve kijkbuiskindertjes, dat zie ik niet gebeuren. Dus dan rest voor mij enkel het alternatief, omdat het andere, wat jullie proberen te schetsen, wensdenkerij is en pertinent onhaalbaar (het resultaat wat jullie daarbij als gewenst achten). Dat is hetzelfde als vragen aan een taxi chauffeur, of hij de goedkoopste (in dit geval niet de kortste!) route wil volgen, zonder dat je inspraak hebt op de te kiezen route en waarbij je van te voren al weet dat die taxichauffeur er alles aan zal doen om de kortste route te pakken, want dat moet van de centrale, omdat groen en inclusief. Terwijl die kortste route 1,5x zo lang duurt vanwege variabel x of y. Maar toch fijn he, dat we met de taxi kunnen allemaal. En ons niet meer druk hoeven te maken over allerlei triviale zaken eromheen.