MuscleMeat

Sticky Huidige energieprijzen en mogelijke problematiek

Alles kan in Nederland, meer dan 140% marginale druk over je laatse paar euro's!
# gaaf land
DP-AvDEWkAAGLEh?format=jpg&name=large.jpg
Schetste dat rapport wat ik laatst deelde geen ander beeld?
 
Schetste dat rapport wat ik laatst deelde geen ander beeld?
Maakt dat het niet nog erger voor de lage en middeninkomens omdat die veel meer van hun inkomsten uit arbeid halen en veel meer van hun inkomen moeten uitgeven (waarbij ze meer belasting betalen)?
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
De boze blanke man moet veel meer werken om netto hetzelfde over te houden.

Kendrick Lamar Smiling GIF
Dan weet je tenminste wel dat er goed werk wordt geleverd.

:dunno:
Een avondklok voor dieselauto's.
Ja dat heeft nut, dan vind al het transport gewoon overdag plaats. Ook wacht dat gebeurd al.
Autoloze zondag. Joh dan neemt iedereen die dag vrij en zijn de overige 6 dagen drukker op de weg

Waar vinden ze toch al die idioten joh.


En dit allemaal om Rusland te straffen. Gaat goed man die sancties. De bevolking wordt flink getroffen....


... behalve de Russische.
 
Het gaat over ruwe olie uit rusland, genoeg andere landen willen best olie verkopen aan ons. We moeten alleen even de logistiek daar omheen fixen.
 
Het gaat over ruwe olie uit rusland, genoeg andere landen willen best olie verkopen aan ons. We moeten alleen even de logistiek daar omheen fixen.
Onjuist, de raffinaderijen zijn ingesteld op olie uit Rusland, daar kan je niet zomaar olie uit een andere schurkenstaat ingooien.
 
Het gaat over ruwe olie uit rusland, genoeg andere landen willen best olie verkopen aan ons. We moeten alleen even de logistiek daar omheen fixen.
Onjuist, de raffinaderijen zijn ingesteld op olie uit Rusland, daar kan je niet zomaar olie uit een andere schurkenstaat ingooien.
De waarheid ligt in het midden.

Er kan vrij snel geschakeld worden naar andere olie, maar hoe sneller en abrupter er geschakeld moet hoe minder rendabel het proces (tijdelijk) is.

Daarnaast kan je ook geraffineerde (tussen)producten verschepen ipv alleen maar ruwe olie, maar ook daarvoor is de infrastructuur niet geoptimaliseerd.
 
Ze hebben al een half jaar de tijd gehad om om te schakelen, maar gewoon niet gedaan, het lijkt onze regering wel. Gewoon wachten tot het fout gaat en dan een ander de schuld geven.
 
Ze hebben al een half jaar de tijd gehad om om te schakelen, maar gewoon niet gedaan, het lijkt onze regering wel. Gewoon wachten tot het fout gaat en dan een ander de schuld geven.
Waarom zou je als er nogsteeds aanvoer was van goedkopere olie uit Rusland?
 
Ze hebben al een half jaar de tijd gehad om om te schakelen, maar gewoon niet gedaan, het lijkt onze regering wel. Gewoon wachten tot het fout gaat en dan een ander de schuld geven.
Waarom zou je als er nogsteeds aanvoer was van goedkopere olie uit Rusland?
Zoals Shadow Project zegt, eerder schakelen is niet rendabel en ook niet voor elke speler even makkelijk. Ook kan niet elke speler even makkelijk geraffineerde producten verschepen.

Als laatste proberen ze er beter uit te komen dan hun concurrent, dat is belangrijker dan de klanten bedienen.
 
Dan weet je tenminste wel dat er goed werk wordt geleverd.
Een avondklok voor dieselauto's.
Ja dat heeft nut, dan vind al het transport gewoon overdag plaats. Ook wacht dat gebeurd al.
Autoloze zondag. Joh dan neemt iedereen die dag vrij en zijn de overige 6 dagen drukker op de weg

Waar vinden ze toch al die idioten joh.


En dit allemaal om Rusland te straffen. Gaat goed man die sancties. De bevolking wordt flink getroffen....


... behalve de Russische.

Als het nog om het "straffen" gaat. Het is stiekem voor velen een natte klimaatdroom die uitkomt. Net als de Corona maatregelen komt het allemaal toevallig uit.
 
Of kun je als het straks een maand (of een paar maanden) weer gedaald is tov nu/de piek opnieuw bellen en dan een goedkoper contract krijgen?
Of inmiddels zelfs geld toe..


Of nee dan wachten ze wel met leveren tot het weer duurder is..

Prices could rise sharply again in December and January as the weather turns colder, providing an incentive for some of those tankers to wait offshore a while longer before coming into port to unload, said Booth.
 
Terug
Naar boven