MuscleMeat

huisdier bodybuilder

Bezoekers in dit topic

nee mag niet,en terecht zieke mentaliteit om een grotere katachtige als huisdier proberen te houden.
Omdat?
Ten eerste vallen ze niet onder grote katachtigen en ten tweede zijn Rottweilers 3 tot 4x zo zwaar
 
deze hebben wij. Karakter is zo mooi, zijn super gek, waaks, aanhankelijk, als ik op mezelf woon neem ik 1000% een bullmastiff.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]







Heb 2 bullmastiffs gehad. Zalige beesten. Indien goed opgeleid superlief voor kinderen en al wie aanvaard wordt door het baasje.
Wel zeer goede wakers.

Jammer dat het ras verzwakt is door inteelft. (In belgië bijvoorbeeld maar 1 of 2 officiele kwekers)

Mijn eerste is maar 2 jaar geworden (lymfenkanker)
de tweede 8 maar had epilepsie.
NU heb ik een leonberger lopen

Spijtig om te horen..
Er is een forum waarbij ze ze regelmatig aanbieden, dit zijn allemaal liefhebbers van het ras, worden wel vaak verkocht met stamboom waardoor je ook de hoofdprijs voor betaald. Maargoed je krijgt er zoveel meer voor terug;) dus als je nog een bullmastiff er bij wilt, kan je het best daar gaan kijken:)

Leonberger heeft een vriend van me ook, geweldige reuzen:)
 
Omdat?
Ten eerste vallen ze niet onder grote katachtigen en ten tweede zijn Rottweilers 3 tot 4x zo zwaar

Het gaat er toch niet om hoe groot dat dier is in vergelijking met andere huisdieren.. :o Tuurlijk is een rottweiler zwaarder. Maar een lynx is imo absoluut geen huisdier. Er zijn mensen die een lynx hebben, maar dit zijn vaak expert in bijvoorbeeld katachtigen en die dus werken met deze dieren. Het zou belachelijk zijn als je een lynx gaat kopen en denkt om er wel even voor te gaan zorgen. :rolleyes:
 
Heb zelf een kater, 6 maand oud maar wij mogen elkaar niet.
We zien elkaar ook nooit en als we elkaar zien ontlopen we elkaar.
Als er bezoek komt voor Werner, zo heet hij doe ik ook niet open puh! :(
 
Omdat?
Ten eerste vallen ze niet onder grote katachtigen en ten tweede zijn Rottweilers 3 tot 4x zo zwaar


goed Argument,
In india hebben ze olifanten als huisdier,deze wegen wel 10x zoveel als de gemiddelde dolfijn,dat betekent dus dat ik dolfijnen in een aquarium mag houden!


Lynxen,Tijgers,Beren,Wolfen,Leeuwen,Poema's en ga zo maar door zijn over het algemeen de top van de voedselketen in hun natuurlijke omgeving,wij mensen maken al meer dan 400jaar de denkfout dat ecologisch beter gaat met klein wild voor de jacht als we de top-predators uitschakelen,economisch gezien juist,ecologisch gezien kan je niet fouter zitten dan dit.
door het weghalen van de toppredators is een ecosysteem gedoemd naar ondergang,en zal het herstel meer dan 200jaar duren.
van nature is het onmogelijk een overschot aan top-predators te creeren,sterker nog er zijn er van nature te weinig.
voor die lynx die jij weghaalt uit hun leefgebied(ja gefokt of niet hij blijft daar wegkomen) is er dus een te weinig in het wild.

ik heb het voor je opgezocht in de grote kattengids,een lynx heeft van nature een territorium van 20km voor zich alleen,hoe ga jij hem met zo'n forse leefomgeving voorzien?
mag je best stuk grond voor kopen.
en dan wordt vaak het misvattende argument gemaakt dat het een tam dier is en dat het daarom niet zo'n groot leefgebied nodig heeft,een dier waarvan de stamboom minder dan 150jaar oud is,kun je geen getamd dier noemen,dier leeft nog volgens instincten,en dus niet geschikt als huisdier.

daarboven op nog een keer het argument dat er tegenwoordig voor veel van deze dieren geld dat er tegenwoordig meer zijn in gevangenschap dan in het wild,ik kan zo tientallen voorbeelden geven.
mooi voorbeeld is de tijger,minder dan 3000 in totaal in het wild,terwijl er in amerika alleen al meer dan 12 000 bengaalse tijgers zitten.
dit soort cijfers zijn gewoon te ziek voor woorden,een tijger heeft een leefomgeving nodig van 500 vierkante kilometer,en deze beesten lopen gemiddeld 45km op een dag,zie je het de eigenaar al doen?
vaak zitten ze in een kooi van 50vierkante meter.
cijfers tonen aan dat in gevangenschap gehouden grote katachtigen maar half zo oud worden als in het wild.

en tsja,wat als je er geen zin in hebt?
wegbrengen naar een opvang?
over de hele wereld zitten er meer dan 8000tijgers,3500 orang oetangs,5000chimpansees,enzovoort in zielige kleine kooitjes,omdat het niet meer klikte met de eigenaar,of omdat hij gevaarlijk werd.
dieren sterven in mijn ogen aan een marteling door menselijke domheid.
van het aantal grote katachtigen die als huisdier gehouden mogen worden,wordt 46% binnen 3jaar naar een opvang gebracht.
dat is het hoogste cijfer van alle gedumpte dieren internationaal.
laat nog maar eens zien wat zo'n huisdier allemaal wel niet met zich meebrengt.

mijn oom heeft in amerika gewoont en heeft een Poema gehad als huisdier,
deze kreeg hij aangeboden omdat hij een fors stuk grond bezitte(4ha) en het dier anders afgemaakt zou worden.
nadat zijn poema overleedt is hij bij PETA gegaan,uit zijn ervaring heeft hij mij verteld wat voor misvattingen er wel niet zijn over de top-predators uit de natuur,en als je dan nog bewust doorgaat,dan bezit je gewoon de zieke mentaliteit om jezelf boven alles te plaatsen,het dier doe je er tenslotte geen plezier mee.
 
goed Argument,
In india hebben ze olifanten als huisdier,deze wegen wel 10x zoveel als de gemiddelde dolfijn,dat betekent dus dat ik dolfijnen in een aquarium mag houden!


Lynxen,Tijgers,Beren,Wolfen,Leeuwen,Poema's en ga zo maar door zijn over het algemeen de top van de voedselketen in hun natuurlijke omgeving,wij mensen maken al meer dan 400jaar de denkfout dat ecologisch beter gaat met klein wild voor de jacht als we de top-predators uitschakelen,economisch gezien juist,ecologisch gezien kan je niet fouter zitten dan dit.
door het weghalen van de toppredators is een ecosysteem gedoemd naar ondergang,en zal het herstel meer dan 200jaar duren.
van nature is het onmogelijk een overschot aan top-predators te creeren,sterker nog er zijn er van nature te weinig.
voor die lynx die jij weghaalt uit hun leefgebied(ja gefokt of niet hij blijft daar wegkomen) is er dus een te weinig in het wild.

ik heb het voor je opgezocht in de grote kattengids,een lynx heeft van nature een territorium van 20km voor zich alleen,hoe ga jij hem met zo'n forse leefomgeving voorzien?
mag je best stuk grond voor kopen.
en dan wordt vaak het misvattende argument gemaakt dat het een tam dier is en dat het daarom niet zo'n groot leefgebied nodig heeft,een dier waarvan de stamboom minder dan 150jaar oud is,kun je geen getamd dier noemen,dier leeft nog volgens instincten,en dus niet geschikt als huisdier.

daarboven op nog een keer het argument dat er tegenwoordig voor veel van deze dieren geld dat er tegenwoordig meer zijn in gevangenschap dan in het wild,ik kan zo tientallen voorbeelden geven.
mooi voorbeeld is de tijger,minder dan 3000 in totaal in het wild,terwijl er in amerika alleen al meer dan 12 000 bengaalse tijgers zitten.
dit soort cijfers zijn gewoon te ziek voor woorden,een tijger heeft een leefomgeving nodig van 500 vierkante kilometer,en deze beesten lopen gemiddeld 45km op een dag,zie je het de eigenaar al doen?
vaak zitten ze in een kooi van 50vierkante meter.
cijfers tonen aan dat in gevangenschap gehouden grote katachtigen maar half zo oud worden als in het wild.

en tsja,wat als je er geen zin in hebt?
wegbrengen naar een opvang?
over de hele wereld zitten er meer dan 8000tijgers,3500 orang oetangs,5000chimpansees,enzovoort in zielige kleine kooitjes,omdat het niet meer klikte met de eigenaar,of omdat hij gevaarlijk werd.
dieren sterven in mijn ogen aan een marteling door menselijke domheid.
van het aantal grote katachtigen die als huisdier gehouden mogen worden,wordt 46% binnen 3jaar naar een opvang gebracht.
dat is het hoogste cijfer van alle gedumpte dieren internationaal.
laat nog maar eens zien wat zo'n huisdier allemaal wel niet met zich meebrengt.

mijn oom heeft in amerika gewoont en heeft een Poema gehad als huisdier,
deze kreeg hij aangeboden omdat hij een fors stuk grond bezitte(4ha) en het dier anders afgemaakt zou worden.
nadat zijn poema overleedt is hij bij PETA gegaan,uit zijn ervaring heeft hij mij verteld wat voor misvattingen er wel niet zijn over de top-predators uit de natuur,en als je dan nog bewust doorgaat,dan bezit je gewoon de zieke mentaliteit om jezelf boven alles te plaatsen,het dier doe je er tenslotte geen plezier mee.
Ik ga in Amsterdam-West wonen, daar heeft ie dan voldoende prooi.
 
Spijtig om te horen..
Er is een forum waarbij ze ze regelmatig aanbieden, dit zijn allemaal liefhebbers van het ras, worden wel vaak verkocht met stamboom waardoor je ook de hoofdprijs voor betaald. Maargoed je krijgt er zoveel meer voor terug;) dus als je nog een bullmastiff er bij wilt, kan je het best daar gaan kijken:)

Leonberger heeft een vriend van me ook, geweldige reuzen:)


Voor de moment hebben we genoeg aan de leonberger (onze kleine pony :) )
Omze bulmastiffs waren er ook met stamboom hoor. Maar kijk is dus geen garantie. Maar het zijn idd zo zalige dieren.
Qua karakter niet te vergelijken met de leonberger. DIt blijft gewoon 1 grote speelvogel. niet te doen.
 
Ik heb twee Maine Coon katers maar heb geen zin om foto's te plaatsen, in het verleden al een keer gedaan.

hey, ik probeerde om je een bericht te sturen; maar blijkbaar ligt dat af bij jou.

Ik heb momenteel zelf 2 gewonen poezen; waarvan langharige giant en ik was aan het denken om een maine coon te houden in de toekomst; maar ik zit met nog wat vragen:

Ik heb ergens gehoord dat er poezen zijn die zichzelf niet proper houden nadat ze gepoept hebben, dat je dat bij hen moet doen; is dat een mythe of moet je zelf soms aan de slag met wat nat wc-papier?
En ik heb een huis met een open inrit naar de straat toe, dus de poezen kunnen als ze dat willen direct naar de straat; is een maine coon een buitenpoes of een binnenpoes dan?

alvast thanks voor je antwoord
 
Ik heb ergens gehoord dat er poezen zijn die zichzelf niet proper houden nadat ze gepoept hebben, dat je dat bij hen moet doen; is dat een mythe of moet je zelf soms aan de slag met wat nat wc-papier?
En ik heb een huis met een open inrit naar de straat toe, dus de poezen kunnen als ze dat willen direct naar de straat; is een maine coon een buitenpoes of een binnenpoes dan?

alvast thanks voor je antwoord


Katten die zichzelf niet reinigen zijn over het algemeen ziek of hebben last van een of andere aandoening over het algemeen genomen. Nu is een Maine coon een halflangharige kat waardoor je ze op z'n tijd wellicht moet kammen maar dat stelt weinig voor want het haartype is heel anders dan bij bijvoorbeeld een Perzische kat, die moet je echt kammend bijhouden vaak. Coons haren klitten bijna niet en ze zijn vrij gemakkelijk te kammen zonder dat je er een dagtaak aan hebt. De een moeten we af en toe een beetje kammen, de ander helemaal niet eigenlijk.

Het zijn wel binnenkatten, zou ze niet zomaar buiten laten al was het alleen maar omdat ze zo herkenbaar (groot, wild uiterlijk, langharig) zijn en daarbij ook nog eens vrij sociaal en nieuwsgierig richting mensen. Een Maine coon met stamboom kost je tussen de 400 en 600 euro. Je kan ze ook buiten vangen en op marktplaats zetten voor 100 euro, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik laat ze wel lopen in mijn tuin waaruit ze niet kunnen ontsnappen. Als je een 'echte' koopt, en daar kan je alleen maar zeker van zijn als die een stamboom heeft dan zal je merken dat de fokker je er op wijst ze niet buiten te laten. Sommigen laten je er zelfs een contractje voor ondertekenen.
 
Laatst bewerkt:
je ziet ze niet vaak nee. Een goede waakhond? Nee. Een maatje? Nee.

Het is een heel bijzondere hond, persoonlijk zou ik eigenlijk zeggen dat dit ras nog te dicht tegen de natuur aan zit en dus niet genoeg gedomesticeerd is.
Van oorsprong worden deze gebruikt om een kudde te hoeden (zelfstandig) in gebergten van turkije. In de natuur hebben ze niks te vrezen van mensen, logischerwijs zou ik zeggen allicht, want dit zijn de mensen waar ze 's avonds bij terugkeer naar de boerderij eten van krijgen. Echter tegenover andere dieren kunnen ze bijzonder agressief zijn, mits het andere dier direct onderdanig doet. Ze staan ook bekend als zo'n beetje het enige hondenras die een wolf letterlijk kan verscheuren.
Je kan met zo'n hond nooit gezellig naar het strand, of je moet de zekerheid hebben dat je er alleen bent. Puur omdat ie andere honden niet accepteerd. Thuis leeft ie trouwens samen met een jack russel en een mini yorkshire, dat gaat heel goed, zijn wel beide vrouwtjes en ze waren er eerder als hij.
Verder zijn ze heel zelfstandig, dus verwacht niet dat ie net als een mechelaar slaafs achter je aan loopt. Een gezinshond is het ook niet, zeker niet als je kleine kinderen hebt, die loop ie gewoon ondersteboven. Ze zijn ook echt ontzettend sterk.
Verder is mijn ervaring dat (in tegenstelling tot veel omschrijvingen) de hond wel erg speels is. Ze zijn ook niet echt heel erg goed af te richten, tenminste in mindere mate als bijvoorbeeld een mechelaar. Ik ben er wel van overtuigd dat wij 1, zoniet de, best luisterende anatool van het land hebben. Ik durf te wedden dat niemand zijn hond los uit durft te laten. Tsja ik kan er nog tig dingen over vertellen, als je meer wil weten, moet je maar eens op het net zoeken.

Ik zou er in de toekomst in ieder geval nooit 1 meer nemen. Wij hebben deze uit het asiel, nadat ie al in vele gezinnen en plekken geplaatst is. Bij ons heeft ie de ruimte en is het al met al toch een leuke hond. In ieder geval bijzonder met een zeer eigenzinning karakter.

dit is em:

[Link niet meer beschikbaar]


Je lult te veel. ik maak me ook zorgen over of je echt die hond hebt.?
 
Holy shit, ik zou m'n ogen niet meer dicht durven doen met zo'n psychotische kat in mijn huis. Daar lijkt dat beest dan ook helemaal niet te horen..
 
6 katjes
1 bordeauxdog
1 konijn
1 vrouwtje
0 casualties so far :)
 
Onze beagle en onze pad :P!

577171578_5_jZio.jpeg
 
Back
Naar boven