AndroidHealthClinic

huisdier bodybuilder

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

"Killer cat"

"Killer dog" (de bruine)

een anatolische herder is dat niet ?? die zie je niet zo vaak.. aan een herder heb je iig een goede waakhond en maatje dat is zeker.. hoe is het karakter van een turkse herder??

je ziet ze niet vaak nee. Een goede waakhond? Nee. Een maatje? Nee.

Het is een heel bijzondere hond, persoonlijk zou ik eigenlijk zeggen dat dit ras nog te dicht tegen de natuur aan zit en dus niet genoeg gedomesticeerd is.
Van oorsprong worden deze gebruikt om een kudde te hoeden (zelfstandig) in gebergten van turkije. In de natuur hebben ze niks te vrezen van mensen, logischerwijs zou ik zeggen allicht, want dit zijn de mensen waar ze 's avonds bij terugkeer naar de boerderij eten van krijgen. Echter tegenover andere dieren kunnen ze bijzonder agressief zijn, mits het andere dier direct onderdanig doet. Ze staan ook bekend als zo'n beetje het enige hondenras die een wolf letterlijk kan verscheuren.
Je kan met zo'n hond nooit gezellig naar het strand, of je moet de zekerheid hebben dat je er alleen bent. Puur omdat ie andere honden niet accepteerd. Thuis leeft ie trouwens samen met een jack russel en een mini yorkshire, dat gaat heel goed, zijn wel beide vrouwtjes en ze waren er eerder als hij.
Verder zijn ze heel zelfstandig, dus verwacht niet dat ie net als een mechelaar slaafs achter je aan loopt. Een gezinshond is het ook niet, zeker niet als je kleine kinderen hebt, die loop ie gewoon ondersteboven. Ze zijn ook echt ontzettend sterk.
Verder is mijn ervaring dat (in tegenstelling tot veel omschrijvingen) de hond wel erg speels is. Ze zijn ook niet echt heel erg goed af te richten, tenminste in mindere mate als bijvoorbeeld een mechelaar. Ik ben er wel van overtuigd dat wij 1, zoniet de, best luisterende anatool van het land hebben. Ik durf te wedden dat niemand zijn hond los uit durft te laten. Tsja ik kan er nog tig dingen over vertellen, als je meer wil weten, moet je maar eens op het net zoeken.

Ik zou er in de toekomst in ieder geval nooit 1 meer nemen. Wij hebben deze uit het asiel, nadat ie al in vele gezinnen en plekken geplaatst is. Bij ons heeft ie de ruimte en is het al met al toch een leuke hond. In ieder geval bijzonder met een zeer eigenzinning karakter.

dit is em:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

[afbeelding niet meer beschikbaar]

dit zijn mijn twee schoothondjes..

hoe is het karakter van een turkse herder??

Lui en onbetrouwbaar. hij brengt de krant niet, nee, hij sleept keer op keer de dvd speler naar buiten om te ruilen voor een koekje.

j/k :D

ik kon m zo inkoppen. :o

edit: ik wil een boerboel. grote sterke honden met een stabiel karakter en een recht toe recht aan uiterlijk.:)
Maarja, om zo'n beest nou van 8 tot 6 alleen thuis te laten zitten in een kamer van nauwelijks 40m2, dan is mijn bankstel zo verwerkt tot schroothout vrees ik.
Dus later als ik rijk ben en op een woonboerderij woon met een paar hectare bos erom heen, dan wordt dit mijn nieuwe kameraad:
Boerboel.jpg

hahaha, die nek ook van dat beest. :D

Ik ben er trouwens voor dat honden bezitters met een hond die zwaarder wordt als 15-20 kg verplicht een puppy cursus moeten volgen zodat ze in ieder geval weten hoe ze zo’n hond moeten opvoeden.

Dat gedoe met gevaarlijke hondenrassen slaat nergens op. Een hond wordt zo gevaarlijk als zijn baasje hem ‘opvoedt’, dan maakt het niet uit of het een bull mastif of een mopshond is.
Hoewel ik persoonlijk als ik mocht kiezen toch liever wordt aangevallen door een mopshond.

Laatst bewerkt:

Spike blijft er top uitzien.

edit: ik wil een boerboel. grote sterke honden met een stabiel karakter en een recht toe recht aan uiterlijk.:)
Maarja, om zo'n beest nou van 8 tot 6 alleen thuis te laten zitten in een kamer van nauwelijks 40m2, dan is mijn bankstel zo verwerkt tot schroothout vrees ik.
Dus later als ik rijk ben en op een woonboerderij woon met een paar hectare bos erom heen, dan wordt dit mijn nieuwe kameraad:
Boerboel.jpg

hahaha, die nek ook van dat beest. :D

Hmm vind dat je wel een mooiere foto had mogen uitzoeken. De nek is wel dik:D

Is er ook iemand met een Newfoundlander + foto's? Die vind ik zo mooi :cool:

je kan toch op internet zoeken? Ik heb een grijze roodstaart papegaai, maar heb ik nu ff geen foto van

@chunky.. klinkt idd appart.. Mooi beest iig als ze zo moeilijk te houden zijn is het wel logisch dat je ze niet zo vaak ziet!

Anatolische herder lijkt wel een beetje op de Kangal. Dat is ook een prachtig beessie.
Deze kun je ook veel vinden op [Link niet meer beschikbaar] .

@Mikki Je kunt hier misschien ook wel wat meer foto's vinden van Newfoundlanders.

Terug
Naar boven