XXL Nutrition

Hulp bij buikspieren nodig!

DamonS13

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
65kg
Vetpercentage
5%
Er zullen hier vast al honderden topics over zijn, maar aangezien ik mezelf toch als n geval apart beschouw wou ik duidelijk uitleggen wat mijn situatie is zodat ik hier goed antwoord op krijg.

Ik ben sinds 3 weken nu 4 keer per week vrij intensief gaan sporten en doe elke dag buikspier oefeningen ongeveer 5 verschillende oefeningen. Voordat ik naar de sportschool ging deed ik ook al buikspier oefeningen die ik van youtube had.
Alleen heeft het nog niks uitgehaald en aangezien ik 1 skinny ass mofo ben dacht ik toch wel enigzins wat aan resultaten te zien..
Ik ben 1.80 weeg 65 en heb 5.4% bf

Ik voel wel flink buikspieren maar zie niks en als k aanspan nauwelijks iets..
Ik had ook gehoord dat je onderliggende buikspieren hebt ofzo die moet trainen en dat die de bovenste liggende buikspieren naar voren duwen waardoor je de bovenliggende gaat zien.
Klopt dit?

Kan men mij helpen?

1 x per week buikspieroefeningen doen. Gewoon ZWAAR en dan bijvoorbeeld 3 x 10 (met extra gewicht dus)...

Buikspieren zijn net als andere spieren, en zonder rust groeien ze dus niet.

Je weegt 65kg bij een lengte van 1.80m, je hebt nog geen zichtbare spieren om te showen

Gewoon zo zwaar mogelijk all round trainen, dan groeit alles. Vooral zware oefeningen als squat, deadlift, rows, presses.

Zoekfunktie>>

Doe je ook nog iets anders dan buik trainen?

Als je 5.4% vet hebt en je doet buikspieroefeningen en je ziet ze nog niet ..... FAIL ! Nee serieus. Ga squaten en deadliften (en bankdrukken, shoulderpress, chinups, etc) en bouw 15-20 kilo extra spiermassa en je zult je abs een stuk beter zien. Je zult er ook een stuk beter uitzien IMO dan nu met 65 kilo bij 1.80

PS: Oh en die meting van 5.4% geloof ik ook niet, gokje electrische impedantie ?

• Topic Starter Topic Starter
Ik train meer dan alleen buik ja.
Ene dag train ik bicep, delta, schouder, rug en buik.
De andere dag borst, tricep, benen en buik.
Ik train bijna alles op zo zwaar als ik kan en dan 4x12 of 4x15.

Maar als ik het goed begrijp zijn benen het geheim voor buikspieren?

En ik vond het ook al erg laag vet percentage maar op de sportschool laten meten dus neem aan dat dat klopt(?)

---------- Toegevoegd om 08:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:14 ----------

Ik train meer dan alleen buik ja.
Ene dag train ik bicep, delta, schouder, rug en buik.
De andere dag borst, tricep, benen en buik.
Ik train bijna alles op zo zwaar als ik kan en dan 4x12 of 4x15.

Maar als ik het goed begrijp zijn benen het geheim voor buikspieren?

En ik vond het ook al erg laag vet percentage maar op de sportschool laten meten dus neem aan dat dat klopt(?)

Maak eerst maar is een fatsoenlijk schema!
En ga meer eten!

Nee benen zijn niet het geheim voor buikspieren, zwaar trainen, je hele lichaam aan bod laten komen en goed eten zijn het geheim voor jouw dierbare buikspieren. Ga stickies lezen, dan kom je er wel uit.

als je met 5,4 % nog geen spieren ziet, klopt die meting in ieder geval niet lijkt me...

Maatje van me had vroeger tegen de 8% en tenger gebouwd, maar wel gespierd en die spieren die knalden er werkelijk uit, niet normaal, zelfs na een half jaar niet trainen bleef alles wel zichtbaar.

Dus ik heb erg me twijfels bij de vetmeting, wellicht heb je gewoon veel meer % vet en zie je daarom niet je blokjes...

• Topic Starter Topic Starter
Ik eet nu 6 keer op een dag, pas mee begonnen though..
En is mijn trainingschema niet fatsoenlijk dan?

En ik zal het nog eens laten meten kijken wat er dan uitkomt.

goede voeding en goed schema doet al wonderen

Terug
Naar boven