Fitness Seller

Hulp bij deze supermoeilijke vraag :P

spardaex

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
96kg
Vetpercentage
13%
Hey Gasten,

Ik ben nieuw op dit forum, maar ik zit met een probleem ik heb me de haren uit me kop getrokken om deze vraag;

Hoeveel Kcal zit er in 250 gram gekookte zilvervliesrijst?

Ik kan dit nergens terugvinden. ik vind alleen maar de voedingswaardes van ongekookte zilvervliesrijst online, nu weet ik niet of de Kcal verschillend zijn tussen rauw en gekookt. Kan iemand mij opheldering geven.

Alvast bedankt!:cool:

In wat kook je je rijst?

• Topic Starter Topic Starter
water

Weeg je rijst af vóór je het kookt, niet ná het koken.. Dan weet je toch genoeg?

• Topic Starter Topic Starter
Ik kook op Zondagen me rijst voor heel de week en dan gooi ik het in zakjes in de vriezer, elk zakje zit 250gram zilvervliesrijst in vandaar dat ik het vraag.

Hoeveel rijst kook je dan voor hoeveel dagen? Denk gewoon simpel na man.

De voedingswaarde verandert amper na het koken.
Je moet er wel op letten dat rijst ongeveer z'n eigen gewicht aan water opneemt.
De voedingswaarde van 250g rauwe rijst is niet gelijk aan 250g gekookte rijst.

Gebruik de regel van 3. ;)

De voedingswaarde verandert amper na het koken.
Je moet er wel op letten dat rijst ongeveer z'n eigen gewicht aan water opneemt.
De voedingswaarde van 250g rauwe rijst is niet gelijk aan 250g gekookte rijst.

Gebruik de regel van 3. ;)

:headbang:

100 gram gekookte rijst is ongeveer 135 tot 150 kcal (gemiddeld genomen, afhankelijk van manier van koken).
250 gram gekookte rijst is dus ongeveer 335 tot 350 kcal.
Nogmaals, dit is afhankelijk van de hoeveelheid water gebruikt en het aantal minuten kooktijd.

Je kunt t tog herleiden uit hoeveel je ongekookt afkookt? Stel je flikkert een kg rijst in en daar haal je 8 porties van 250gr gekookt uit, dan is 1 portie tog 125gr ongekookt. Of is dit hogere wiskunde

Terug
Naar boven