MuscleMeat

Hulp bulk schema

Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
59kg
Dag,
Zou graag wat hulp willen hebben bij een bulk trainingschema.
Mijn doel is om 15 kg (als dat haalbaar is) in 6 maanden bij te komen.
Ik eet 3000 calories perdag en ong 120 gram proteine ik meet een meter 167 weeg 59 kg en ben 16 jaar. Ben al meer dan een half jaar bezig met trainen maar nooit echt serieus gedaan.
Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
120 gr eiwitten uit 3000 calorieen is niet echt veel... en ga maar serieus trainen later zal je blij zijn dat je zo vroeg ben begonnen :)

heb je hier wat aan?

Bijlagen

Dag,
Zou graag wat hulp willen hebben bij een bulk trainingschema.
Mijn doel is om 15 kg (als dat haalbaar is) in 6 maanden bij te komen.
Ik eet 3000 calories perdag en ong 120 gram proteine ik meet een meter 167 weeg 59 kg en ben 16 jaar. Ben al meer dan een half jaar bezig met trainen maar nooit echt serieus gedaan.
Alvast bedankt.
Ben je zeker dat je 3000kcal eet op een dag?

Eiwitten iets opschroeven.

En 15kg spiermassa op een half jaar lukt nooit ;)

• Topic Starter Topic Starter

oja ben vergeten te zeggen dat ik een weightgainer gebruik, ik denk zelf dat het nog meer is dan 3000cal want ik let op dat ik genoeg eet
hier is anders mijn 'dieet' ;d; sochtends; boterham choco plus banaan en glas melk
10 uur: banaan
smiddags: gewone maaltijd
2 uur: ice tea plus snack
5 uur: weight gainer
7 uur: gewone maaltijd
8uur: ice tea snack
10 uur: weight gainer
lijkt idd niet zoveel maar als ik het uitrekende had ik zeker 3000 calorien binnen, mijn doel is ook niet 15 kg pure spiermassa te krijgen, gewoon breder worden, bulken dus? Of heb ik dit verkeerd op? En waarom eiwitten opschroeven??? Ik weeg nu 59 kg, het is toch 1 of 1,5g maal u gewicht in eiwitten dat je nodig hebt?

120 gr eiwitten uit 3000 calorieen is niet echt veel... en ga maar serieus trainen later zal je blij zijn dat je zo vroeg ben begonnen :)

heb je hier wat aan?

Het kan ook zijn dat ik meer gr eiwitten binnen heb maar 3000 calorieen heb ik zeker binnen, ja ik wil ook serieus gaan trainen maar ik heb nu de laatste weken denkik over getraint, ik deed alle spiergroepen twee keer in een week, 6 oefeningen voor borst allemaal bijna 4 sets, 4 oefeningen voor biceps ook 4 sets,... denk teveel dus, ik zou echt graag serieus trainen maar ik heb al vanalles geprobeert mijn motivatie begint te zakken, daarom is de vraag voor een trainingschema dat ik weet hoeveel oefeningen dat ik moet doen en hoeveel keer in een week. Bij dat bestand dat je verzonden hebt zie ik dat ik 2767 calorieen nodig heb om te bulken.

Ook al zou het lukken, zou het inderdaad lang geen 100% lean spiermassa zijn. Om 15 kilo aan te komen zul je op het absolute minimum van 5000kcals moeten zitten.

Een weight gainer ? ga is normaal eten ipv weight gainers en ice-tea plus waarschijnlijk koekjes of andere shit

Een weight gainer ? ga is normaal eten ipv weight gainers en ice-tea plus waarschijnlijk koekjes of andere shit

Noemen ze dit geen dirty bulk? Wat is er daar mis mee?

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 11:52 ----------

Ik heb nu zoveel calorien nodig om mijn gewicht te houden, denk iets van 2000 calorieen? Omdat ik zo groot ben enzoveel weeg, als je de genoeg aantal calorieen bij doet om te verdikken ookal is dat 3000 cal, dan is dat toch voldoende?

Noemen ze dit geen dirty bulk? Wat is er daar mis mee?

Omdat junk nutteloos is. Misschien in rare gevallen dat je geen tijd hebt en toch moet eten... maar dat is nog altijd wat anders dan een schema. Het gaat niet alleen om de calorieen, maar ook om de vetten/koolhydraten/eiwitten die je goed kan gebruiken. Je moet die 3000 calorieen dus optimaal 'gebruiken' door middel van goede voeding (rijst/vis/noten/brinta/eieren/olijfolie/melk etc. etc.)

Daarnaast is overmatig eten (meer dan +-500 calorieen boven je onderhoud eten) onnodig en zorgt alleen maar voor meer vet waar jij helemaal niets aan hebt.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 12:25 ----------

Het kan ook zijn dat ik meer gr eiwitten binnen heb maar 3000 calorieen heb ik zeker binnen, ja ik wil ook serieus gaan trainen maar ik heb nu de laatste weken denkik over getraint, ik deed alle spiergroepen twee keer in een week, 6 oefeningen voor borst allemaal bijna 4 sets, 4 oefeningen voor biceps ook 4 sets,... denk teveel dus, ik zou echt graag serieus trainen maar ik heb al vanalles geprobeert mijn motivatie begint te zakken, daarom is de vraag voor een trainingschema dat ik weet hoeveel oefeningen dat ik moet doen en hoeveel keer in een week. Bij dat bestand dat je verzonden hebt zie ik dat ik 2767 calorieen nodig heb om te bulken.

Ik heb dezelfde fout gemaakt, hou je gewoon bij oude beproefde trainingsschema's zoals Rippetoe (aanrader!, kan je de tijd die het scheelt aan je voeding besteden) en post anders je schema in dit forumonderdeel om te kijken of het enigszins redelijk is.

En ik zou richten op een bulk van 3000 calorieen, eet je 500 calorieen boven je onderhoud.

Omdat junk nutteloos is. Misschien in rare gevallen dat je geen tijd hebt en toch moet eten... maar dat is nog altijd wat anders dan een schema. Het gaat niet alleen om de calorieen, maar ook om de vetten/koolhydraten/eiwitten die je goed kan gebruiken. Je moet die 3000 calorieen dus optimaal 'gebruiken' door middel van goede voeding (rijst/vis/noten/brinta/eieren/olijfolie/melk etc. etc.)

Daarnaast is overmatig eten (meer dan +-500 calorieen boven je onderhoud eten) onnodig en zorgt alleen maar voor meer vet waar jij helemaal niets aan hebt.

---------- Post toegevoegd Sun 5 Aug 2012 om 12:25 ----------

Ik heb dezelfde fout gemaakt, hou je gewoon bij oude beproefde trainingsschema's zoals Rippetoe (aanrader!, kan je de tijd die het scheelt aan je voeding besteden) en post anders je schema in dit forumonderdeel om te kijken of het enigszins redelijk is.

En ik zou richten op een bulk van 3000 calorieen, eet je 500 calorieen boven je onderhoud.
Maandag: borst + triceps: chest press
incline chest press
dips
dumbbell press

rope pulldown
gewone pulldown
lying triceps extension

Dinsdag: biceps + rug: hammer curls
ez bar curl
dumbbell curls over incline bench

lat pulldown
chin ups
dumbbell rows
pullups
Woensdag: niets
Donderdag: benen + schouders: 25 min. cardio
leg press
leg curl
calve raises

shoulder press
side laterals
dumbbell shoulder press
front laterals
Dit is nu een nieuwe schema dat ik aangemaakt hebt. Ik twijfel eraan of het wel voldoende is nu? Omdat ik de borst/triceps dag graag doe ga ik sneller de neiging hebben om meer sets te doen, of zou 3 sets voldoende zijn? Alvast bedankt!

Terug
Naar boven