Fitness Seller

Hulp gevraagd

stevie2184

Novice
Waardering
0
Hoi allemaal,

Mijn vriendin wil graag voor de vakantie weer wat strakker worden. Ze mag vanaf morgen weer gaan sporten ivm met herstel periode van operatie. We hebben 3 weken tot de vakantie.

natuurlijk is 3 weken lang niet genoeg om echt strak te worden.. maar door de afgelopen 7 weken helemaal niks te hebben mogen doen is ze wel wat aangekomen.. en dat kan er natuurlijk makkelijk af.

ik wil vragen aan de dames hier (of de heren) wat een goede richtlijn is qua eten en wat de meest effectieve activiteiten in de sportschool zijn om de komende 3 weekjes toch nog net even wat strakker te worden. ik ben zelf al een aantal jaren bezig in de fitness / building.. maar kom er niet helemaal uit en sta open voor advies.

Ik heb hieronder al een klein opzetje, gaarne commentaar.

gegevens:

leeftijd: 27
gewicht 67 kg
lengte: 1.58

opzet voedinging per dag (verdeeld over mooi regelmatig 6 porties uiteraard)

2100 - 2200 kcal
vet: 135 gr
eiwit: 150 gr
koolhydraten: ????
activiteit overdag: kantoor

ik hoor het graag!

gr, stevie

welke operatie?

kracht training, cardio en goeie gezonde voeding moet de trick doen...

2100 - 2200 kcal
is dit niet te veel? voor een vrouw? Heb je dit berekend met vvm etc?
en ik zou de vetten omlaag gooien voor die periode..:)

Ik ben 1,59m 62,6kg en 'doe' het met 1700 Kcal op een dag...
Voor je vriendin zou ik zeggen 3x per week krachttraining (goed zwaar! Dus max 10 reps, 3 sets), half uur cardio na de KT en wellicht wat lichte sport op de andere dagen (flinke wandeling ofzo).
Ik verloor op 1700 Kcal (vooral veel rijst met kip en groente) een kilo in de week...

• Topic Starter Topic Starter
Ik ben 1,59m 62,6kg en 'doe' het met 1700 Kcal op een dag...
Voor je vriendin zou ik zeggen 3x per week krachttraining (goed zwaar! Dus max 10 reps, 3 sets), half uur cardio na de KT en wellicht wat lichte sport op de andere dagen (flinke wandeling ofzo).
Ik verloor op 1700 Kcal (vooral veel rijst met kip en groente) een kilo in de week...

nice, dat is goed advies. train je volgens een schema of zomaar los? heb voor mijzelf al een mooie routine klaarliggen maar kom er voor haar niet helemaal uit.

mooie combi ook.. KT en cardio de ene dag.. en de volgende dag ff lekker stukje wandelen of iets.. nice nice.

nice, dat is goed advies. train je volgens een schema of zomaar los? heb voor mijzelf al een mooie routine klaarliggen maar kom er voor haar niet helemaal uit.

mooie combi ook.. KT en cardio de ene dag.. en de volgende dag ff lekker stukje wandelen of iets.. nice nice.

Schema is zo ongeveer:
1. borst+biceps
2. rug+onderarmen
3. schouders+triceps
4. benen+kuiten
En dat met 3 trainingen per week (dus elke week schuift er eentje door naar de volgende week).
Alle oefeningen die ik doe zijn zoveel mogelijk met losse gewichten, inclusief squat, benchpress en deadlift. Met de oefeningen uit jouw routine zou zij toch ook aan de slag kunnen? Alleen deadlift (zoals ik) beginnen met 40kg, gewoon lekker laag en zien hoe snel het opbouwt...

Terug
Naar boven