XXL Nutrition

hulp met afvallen!

ColdFusion

Cool Novice
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik heb lang getwijfeld om dit onderwerp aan te snijden, maar ga het toch doen want kom niet echt verder.

In het verleden heb ik 141kg gewogen, door intensief te gaan sporten en goed te letten op mijn eten weeg ik op dit moment nog 101kg met een vetpercentage van 25,3%.

Nu ben ik dus sinds eind augustus weer goed aan het letten op mijn eten en sport ik 2-3 keer per week (45-60min cardio + 30-45min oefeningen). Daardoor ben ik 5 kilo kwijt, maar ik blijf steken op 101kg. Alles zit losser qua kleding en mijn buik is nog nooit zo plat geweest.

Maar ik kom naar niet onder de 100 kg!

Wat ik per dag eet:
Ontbijt (07:00):
2x bruine boterham met 20+ smeerkaas
1x 250ml vetvrije melk

Tussendoor: (11:30)
1x stuk fruit

Lunch (12:30)
1x boterham met kipfilet

Lunch (13:30)
1x boterham met kipfilet

Lunch (14:30)
1x boterham met kipfilet

Lunch (15:30)
1x boterham met kipfilet

Tussendoor (16:30):
1x stuk fruit

Avondeten (18:30):
Wat de pot schaft.

Na het avondeten eet ik niets meer tot de volgende ochtend.

Drinken:
3 a 4 liter water per dag
4 a 8 koppen thee per dag

Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven om toch onder de 100 te komen, want wil het liefst rond de 90 kilo wegen.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite,

Groeten,

Martijn

heb hetzelfde probleem;) no lo se

nou dan gaan jullie lekker samen een avondje stickies lezen :-)

aan je voeding kan je nog heel veel doen TS!

2-3 keer per week sporten is goed, 3-4 keer beter. doe je cardio na je KT...

• Topic Starter Topic Starter
nou dan gaan jullie lekker samen een avondje stickies lezen :-)

aan je voeding kan je nog heel veel doen TS!

2-3 keer per week sporten is goed, 3-4 keer beter. doe je cardio na je KT...

2-3 keer per week is op dit moment echt de max, ik cardio altijd eerst en dan pas KT.

2-3 keer per week is op dit moment echt de max, ik cardio altijd eerst en dan pas KT.

He wat jij wil, je stelt zelf je prioriteiten. En je KT moet je voor je cardio doen zoals ik zei. ;)

Lees de stickies hier op dbb eens allemaal door. Dan zit je zo op die 90 kilo!

Heeft met je Glycogeen te maken.. Aan je voeding kan je idd wel wat doen.. reken je BB uit. lees wat..

Ga uitrekenen wat je BMR en je onderhoud is, want je eet nu echt véél te weinig. Niet eten na avondeten is onzinnig. Lees de stickies, staat echt heel veel in uitgelegd.

Stel een eetschema samen op basis van onderhoud, ga 3x in de week aan de kt gevolgd door cardio en post de schema's hier. Kun je een hoop positieve feedback op krijgen.

Ga uitrekenen wat je BMR en je onderhoud is, want je eet nu echt véél te weinig. Niet eten na avondeten is onzinnig. Lees de stickies, staat echt heel veel in uitgelegd.

Stel een eetschema samen op basis van onderhoud, ga 3x in de week aan de kt gevolgd door cardio en post de schema's hier. Kun je een hoop positieve feedback op krijgen.

Na de stickie gelezen te hebben mbt BMR volgende berekend:
66+(101x13,7)+(182x5)-(23x6,8) = 2203,3

Als ik het goed begrijp is dit mijn dagelijkse inname exclusief sport/werk

Ik werk gewoon 40 uur per week, heb een zittend beroep, tijdens de pauzes loop ik altijd een half uur.

Mijn sporten bestaat uit 45 of 60 minuten cardio (crosstrainer):
45 min geeft het apparaat 900kcal als verbranding aan;
60 min geeft het apparaat 1200kcal als verbranding aan;

Tweede deel van mijn sporten is KT:
-Elke keer als ik ga buik : 3 setjes van 30
-Elke keer als ik ga kuitoefeningen ivm met spierscheuring: 5 setjes van 10
-één keer per week biceps+borst 3 oefeningen per spiergroep met 4 setjes van 10 herhalingen.
-één keer per week triceps+rug 3 oefeningen per spiergroep met 4 setjes van 10 herhalingen.

In de weken dat ik twee keer ga wissel ik biceps+borst/triceps+rug af.

Kan ik ergens bepalen hoeveel de verbranding is uit KT?

Ik neem aan dat ik rond mijn BMR een voedingsschema moet opstellen? Dus dat ik aan de 2303,3 kcal kom?

Alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

Wat is het voordeel om KT voor cardio te doen?

Tijdens je cardio verbruik je glycogeen (suikers) die je juist nodig hebt voor een goede KT.
Na je KT heb je je glycogeen uitgeput, waardoor je tijdens de cardio veel sneller overgaat op het verbranden van vetten voor je energie (suikers zijn immers op). Aangezien je tijdens KT geen vet verbrand (niet aerobe activiteit) zet dat qua vetverbranding geen zoden aan de dijk.

Dus niet eigenwijs doen en luisten naar de boys en girls van DBB....
Eerst KT en daarna cardio (en beter nog, in de ochtend extra cardio op lege maag).:D

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

Na de stickie gelezen te hebben mbt BMR volgende berekend:
66+(101x13,7)+(182x5)-(23x6,8) = 2203,3

Als ik het goed begrijp is dit mijn dagelijkse inname exclusief sport/werk

Ik werk gewoon 40 uur per week, heb een zittend beroep, tijdens de pauzes loop ik altijd een half uur.

Mijn sporten bestaat uit 45 of 60 minuten cardio (crosstrainer):
45 min geeft het apparaat 900kcal als verbranding aan;
60 min geeft het apparaat 1200kcal als verbranding aan;

Tweede deel van mijn sporten is KT:
-Elke keer als ik ga buik : 3 setjes van 30
-Elke keer als ik ga kuitoefeningen ivm met spierscheuring: 5 setjes van 10
-één keer per week biceps+borst 3 oefeningen per spiergroep met 4 setjes van 10 herhalingen.
-één keer per week triceps+rug 3 oefeningen per spiergroep met 4 setjes van 10 herhalingen.

In de weken dat ik twee keer ga wissel ik biceps+borst/triceps+rug af.

Kan ik ergens bepalen hoeveel de verbranding is uit KT?

Ik neem aan dat ik rond mijn BMR een voedingsschema moet opstellen? Dus dat ik aan de 2303,3 kcal kom?

Alvast bedankt,

Groeten,

Martijn

No ****ing way....
Je BMR plus je toeslag moet je uitrekenen.
Daar ga je vervolgens 500 Kcal onder zitten.
Met jouw KT en cardio alleen je BMR aan voeding nemen is killing.
BMR is om je organen te laten werken, als je met 2303 Kcal ook nog al je sport doet ben je na een week een dweil!

Dus 2303 maal 1,55 lijkt me zo!
Dan 500 eraf...
Schatting...je moet rond de 3500-500=3000Kcal gaan zitten.
Verhouding KEV rond de 35-40-25 lijkt me prima.

Overigens...benen trainen en schouders mis ik ook.
Post je volledige trainingsschema, volgens mij kan er nog een hoop aan verbeterd worden!!!

Laatst bewerkt:
Tijdens je cardio verbruik je glycogeen (suikers) die je juist nodig hebt voor een goede KT.
Na je KT heb je je glycogeen uitgeput, waardoor je tijdens de cardio veel sneller overgaat op het verbranden van vetten voor je energie (suikers zijn immers op). Aangezien je tijdens KT geen vet verbrand (niet aerobe activiteit) zet dat qua vetverbranding geen zoden aan de dijk.

Eerst KT en daarna cardio (en beter nog, in de ochtend extra cardio op lege maag).:D

---------- Toegevoegd om 13:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:56 ----------

No ****ing way....
BMR is om je organen te laten werken, als je met 2303 Kcal ook nog al je sport doet ben je na een week een dweil!

Dan 500 eraf...

Heel goed.

En probeer die KT echt tot het uiterste te persen he! Ik schat zo in dat je na die 4x10 best nog wat kan. Als je spieren moeten groeien en je daardoor wil afvallen...eigenlijk 3 x 8....anders wel tot het uiterste gaan.

No ****ing way....

Dan 500 eraf...

Overigens...benen trainen en schouders mis ik ook.
Post je volledige trainingsschema, volgens mij kan er nog een hoop aan verbeterd worden!!!

Waar is die factor 1,55 op gebaseerd? Want ik schrik best wel van 3000kcal haha..

Benen train ik niet, omdat ik best stevige bovenbenen heb en al moeite genoeg heb met broeken kopen.. Daardoor beperk ik mijn benen trainen tot cardio..

Mijn hele insteek is "kleiner" worden, daardoor ben ik op dit moment niet echt serieus gericht op KT maar op cardio.. Heb ook niet de wens om "groter" te worden ,want dat belemmerd mij alleen maar in kleding kopen.

Groter worden valt wel mee toch...
1) gaat niet zo snel als je denkt
2) je wordt tegelijkertijd ook 'kleiner' door je vetverlies.
Overall blijf je gelijk qua grote maar met meer massa en minder vet...
Ideaal toch?

Die 1,55 is gebaseerd op 3-5 maal gemiddelde training per week.
Je moet niet schrikken hoor, je hebt al die tijd waarschijnlijk veel te weinig gegeten.
In het begin val je dan inderdaad veel af (ook spiermassa) maar op een gegeven moment raakt je lichaam dan in 'spaarstand' en ga je meer Kcal opslaan als vet omdat je immers constant een tekort aan energie hebt.
Die 3000Kcal is er dus voor om je metabolisme weer op gang te brengen, door de KT en de cardio ga je vet verliezen, maar dat lukt dus alleen als je lichaam uit die 'spaarstand' is.

Benen is trouwens echt wel belangrijk hoor...
Zijn grote spiergroepen die veel energie vragen tijdens KT en dus ook veel suikers verbranden wat weer goed is voor de cardio daarna.
Verder kun je voor benen wellicht lichtere gewichten nemen en wat meer reps, dan train je ze wel maar zullen ze niet snel groter worden.

Laatst bewerkt:
Ja, dat bedoelde ik ook te zeggen. Dan moet ie te weinig gegeten hebben of Clen of iets dergelijks hebben gebruikt. Maar zijn fysiek nu is inderdaad goed ja !

Groter worden valt wel mee toch...
1) gaat niet zo snel als je denkt
2) je wordt tegelijkertijd ook 'kleiner' door je vetverlies.
Overall blijf je gelijk qua grote maar met meer massa en minder vet...
Ideaal toch?

Die 1,55 is gebaseerd op 3-5 maal gemiddelde training per week.
Je moet niet schrikken hoor, je hebt al die tijd waarschijnlijk veel te weinig gegeten.
In het begin val je dan inderdaad veel af (ook spiermassa) maar op een gegeven moment raakt je lichaam dan in 'spaarstand' en ga je meer Kcal opslaan als vet omdat je immers constant een tekort aan energie hebt.
Die 3000Kcal is er dus voor om je metabolisme weer op gang te brengen, door de KT en de cardio ga je vet verliezen, maar dat lukt dus alleen als je lichaam uit die 'spaarstand' is.

Benen is trouwens echt wel belangrijk hoor...
Zijn grote spiergroepen die veel energie vragen tijdens KT en dus ook veel suikers verbranden wat weer goed is voor de cardio daarna.
Verder kun je voor benen wellicht lichtere gewichten nemen en wat meer reps, dan train je ze wel maar zullen ze niet snel groter worden.

Dus mijn doel nu is om een voedingsschema te schrijven op basis van 3000kcal per dag, los van het feit dat ik die dag sport of niet? Wat is aan te raden? Meer brood eten of meer fruit? Andere type producten toevoegen?

Wat is een goede verdeling van spiergroepen qua TK over 2x trainen en/of 3x trainen per week?

Ik moet daar wel aan toevoegen dat ik al 40kg ben afgevallen en eigenlijk de grootste moeite heb om de laatste kilo's er af te krijgen.

Groeten,

Martijn

Laatst bewerkt:
Dus mijn doel nu is om een voedingsschema te schrijven op basis van 3000kcal per dag, los van het feit dat ik die dag sport of niet?

Wat is een goede verdeling van spiergroepen qua TK over 2x trainen en/of 3x trainen per week?

Ik moet daar wel aan toevoegen dat ik al 40kg ben afgevallen en eigenlijk de grootste moeite heb om de laatste kilo's er af te krijgen.

Groeten,

Martijn

Heb je nog veel spier over? Een goed voedingsschema is belangrijk. Heb je geen goed schema dan eet je snel te weinig. Dan verlies je te veel spier. En dat wil je toch houden neem ik aan.

Goed dat je al 40 kg bent afgevallen. Doen niet veel mensen je na. Lekker bezig :O!

Ik zou voor 3 keer per week fullbody gaan oid. Eventueel rippetoe. Dat zijn schema's die zich 3 keer per week voordoen. Ook kan je nog een 3-daagse split doen natuurlijk. Lees je eens in hier:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

Heb je nog veel spier over? Een goed voedingsschema is belangrijk. Heb je geen goed schema dan eet je snel te weinig. Dan verlies je te veel spier. En dat wil je toch houden neem ik aan.

Goed dat je al 40 kg bent afgevallen. Doen niet veel mensen je na. Lekker bezig :O!

Ik zou voor 3 keer per week fullbody gaan oid. Eventueel rippetoe. Dat zijn schema's die zich 3 keer per week voordoen. Ook kan je nog een 3-daagse split doen natuurlijk. Lees je eens in hier:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/welk-trainingsprogramma-geschikt-voor-139327/

Ja dat is ook tevens een probleem waar ik tegen aanloop, door de strijd om 40kg af te vallen is mijn spiermassa wel enorm gegroeit waardoor ik moeite heb om voor mijn werk fatsoenlijke overhemden te kopen en geregeld moeite heb om een geschikte spijkerbroek te vinden. (alles is nog wel bedekt onder een laagje vet, dus dat zal ook wel verschil maken)

Ik ga de link die je geplaatst hebt eens doornemen, bedankt!

Groeten,

Martijn

Terug
Naar boven